ב-17 באוקטובר 2006 הפסידה מכבי ת"א לקליבלנד 93:67, במשחק הכנה בארה"ב. כמעט 16 שנה קדימה והקבוצה הישראלית שוב עולה לכותרות בארה"ב - והכל בגלל לברון ג'יימס. 'המלך' הציג במהלך היום הפתוח לתקשורת של לוס אנג'לס לייקרס את הדגם החדש של נעלי לברון 2, הקרוי, תאמינו או לא: "מכבי".
מדובר בגרסה חדשה לנעליים איתן שיחק במשחק הראווה שקיימה קליבלנד אז, בו קלע לברון 13 נקודות והוסיף 8 ריבאונדים ו-8 אסיסטים. זהו הקו החדש של "נייקי לברון 2" ואחד הדגמים שזכה לגרסת רטרו הוא זוג הנעליים, כאמור, מאמצע שנות ה-2000: לבן בעיצוב מיוחד עם מרקם מוזהב וחריטת לייזר.
3 צפייה בגלריה
לברון ג'יימס
לברון ג'יימס
דגם רטרו. ג'יימס
(צילום: AFP)
3 צפייה בגלריה
לברון ג'יימס
לברון ג'יימס
המצלמות על הנעליים של לברון, איך לא
(צילום: AFP)
אגב, הזוג המקורי היה אחד הדגמים הראשונים של לברון בנייקי. למי שבאמת רוצה לרכוש את הזוג החדש, שיצא לחנויות בארה"ב לפני ארבעה ימים, יצטרך לדעת שהוא ייאלץ להיפרד מ-215 דולר.
לברון היה כמובן האיש שכל אנשי התקשורת רצו לדבר איתו. הפעם לא רק בגלל הנעליים, אלא בשל השיא ההיסטורי שאולי ישבור העונה. שחקנה של אל.איי נמצא במרחק של 1,325 נקודות מקארים עבדול ג'אבר, המחזיק בשיא הנקודות בכל הזמנים ב-NBA.
הדגם החדש: "מכבי"
"שיאים? הפוקוס מבחינתי הוא להיות כשיר", הבהיר ג'יימס בן ה-37. "יש כאלה שמחשבים ממוצעים ואומרים שאם אשחק כך וכך ואקלע כך וכך, אז זה יקרה. אני רק רוצה להיות בכושר הכי טוב שאפשר ולהיות שם עבור הקבוצה שלי, אבל להיות עם אפשרות לשבור את השיא הכי יוקרתי ב-NBA - כזה שאנשים אמרו שלעולם לא יישבר - זה ממש מגניב".
לברון הוסיף: "ברור שלקארים יש מה לומר על חלק מהשקפותיי ועל דברים שאני עושה, אבל בסופו של דבר להיות מוזכר בנשימה אחת עם אדם שלבש את החולצה הזו, היה עוגן בלייקרס יחד עם מג'יק ו-וורת'י במשך כל כך הרבה שנים ועשה כל כך הרבה מחוץ למגרש - אני חושב שזה נהדר. ברגעים כאלה אני באמת חושב על הילד הקטן מאקרון שהסתובב ברחובות עם הכדור או דמיין שהוא משחק כדורסל גם כשלא היה לו כדור. כשאתקרב לשיא, לא אלחץ את עצמי. כל עוד המשפחה שלי והחברים יהיו שם, זה יהיה הדבר הכי חשוב מבחינתי".
3 צפייה בגלריה
לברון ג'יימס
לברון ג'יימס
"כשאתקרב לשיא, לא אלחץ את עצמי". לברון מחוייך מתמיד
(צילום: AP)
לברון דיבר גם על אנתוני דייויס, שהציג בעונה שעברה יכולת חלשה, כמו כל הקבוצה. "הציפייה שלי ממנו היא שהוא פשוט יהיה אנתוני דייוויס", הסביר. "להיות השחקן הדינמי שהוא יכול להיות בהגנה ובהתקפה. תמיד ציפיתי לזה ממנו, מהרגע שהוא הצטרף ללייקרס ושום דבר לא השתנה. הוא מצפה ממני להרבה גם כן, ואני מאמין שתהיה לו חתיכת עונה".