לא אחת דובר על כך שהפריצה הגדולה של דני אבדיה במדי וושינגטון וויזארדס מהווה נקודת אור בעונה קשה מאוד, ואולי הגרועה ביותר של הקבוצה. הישראלי מציג נתוני שיא ושיפור בכל אספקט סטטיסטי אפשרי ונראה טוב כמעט בכל משחק.
ב"וושינגטון פוסט" פירסמו היום (שישי) כתבה נרחבת על אבדיה, בה דיברו עם המאמן הזמני בריאן קיף, עוזר המאמן זאק גת'רי וגם עם השחקן עצמו, ועסקו ביכולת הגבוהה, החוזה החדש, העבודה הקשה, העתיד וגם השפעות מתקפת הטרור של ה-7 באוקטובר.
3 צפייה בגלריה
אבדיה
אבדיה
כתבה נרחבת ב"וושינגטון פוסט". אבדיה
(צילום: AP Photo/Michael Dwyer)
"מאתגרי העונה הנוכחית אפשר ללמוד בבירור שדני אבדיה התבגר", נכתב. "הוא שיפר את הקליעה, למד איך להשתמש בגודל שלו וחידד את חוכמת המשחק שלו, מה שגרם לו להציג מספרי שיא בנקודות (14.6), ריבאונדים (7.2), אסיסטים (3.8) וגם באחוזים מהשדה (51). בלא מעט מקרים ההתקפה של הוויזארדס עוברת דרכו, ובצד ההגנתי הם משתמשים בו כדי לנטרל את כוכב היריבה".
בכתבה טוענים כי אחת הסיבות העיקריות לכך היא החוזה שקיבל בתחילת העונה, שכולל שכר של 55 מיליון דולר לארבע שנים. "מה שמשמעותי בחוזה הוא לא בהכרח הכסף, למרות שאי אפשר להקל בכך ראש, אלא ההבטחה ליציבות", נכתב. "מבחינת ספורטאי זה הלוקסוס האולטימטיבי - הוויזארדס הצהירו שהם מאמינים בו".
בכתבה התייחסו לריאיון שערך לאחרונה דני אבדיה, בו התייחס לחוזה. "זה הרגיש כמו לחץ שיורד לי מהחזה", אמר הישראלי. "זה נתן לי את האפשרות להתרכז נטו בכדורסל".

"צמיחה מדהימה"

המאמן הזמני של וושינגטון, בריאן קיף, שתפס את מקומו של ווס אנסלד ג'וניור שהחל את העונה, התראיין גם הוא לכתבה: "דני פשוט נהדר. הצמיחה שלו היא מדהימה. אנחנו שמים את הכדור ביד שלו כדי שייצר לעצמו וגם לאחרים. הוא עושה עבודה נהדרת גם בכל מה שקשור לריבאונד. אנחנו מתכוונים לדחוף אותו לעשות יותר כי אנחנו חושבים שהוא מסוגל לזה".
3 צפייה בגלריה
שחקן וושינגטון וויזארדס דני אבדיה
שחקן וושינגטון וויזארדס דני אבדיה
"המנטרה לפיה אנחנו הולכים היא 'להפגין שליטה בדברים הפשוטים'"
(Geoff Burke/Reuters)
עוזר המאמן, זאק גת'רי, שעבד המון עם אבדיה במהלך הקיץ, התייחס לעבודה איתו: "לפעמים זה קל לעבוד עם חבר'ה צעירים. הלך המחשבה שלהם הוא 'אני רוצה להיות טוב באספקט הזה והזה'. הוא בגובה 2.06 מטר, אתלט, חזק וחודר מצוין ומסיים היטב עם יד ימין. המנטרה לפיה אנחנו הולכים היא 'להפגין שליטה בדברים הפשוטים' - סיום ביד החזקה שלו. ברגע שילמדו אותו, נבנה מהלכים נוספים. פשוט תעשה את מה שמונח לפניך ונמשיך מכאן".
חברו לקבוצה, קורי קיספרט, דיבר על חשיבותו של אבדיה: "הוא חלק משמעותי מאוד בקבוצה ותמיד מוצא דרכים להשפיע על המשחק לאורך 48 הדקות. אם הוא לא ייתן לדברים הרעים להשפיע עליו וימשיך לשחק בצורה הזו - הוא יהיה שחקן טוב מאוד".

"כל משחק זה כמו פלייאוף"

לפני חודשיים קבע דני אבדיה שיא קריירה מדהים בהפסד לניו אורלינס, כשקלע 43 נקודות (לצד 15 ריבאונדים). "זה די מטופש להתעסק במספרים, אבל המשחק הזה היה מדהים מבחינתי", התייחס אבדיה לאותו משחק. "זה אפילו לא היה המשחק הכי טוב שלי. אני שומר על סטנדרטים גבוהים. אני אגרסיבי ומבחינה מנטלית אני לא משחרר את החבל".
3 צפייה בגלריה
שחקן וושינגטון וויזארדס דני אבדיה
שחקן וושינגטון וויזארדס דני אבדיה
"רוצה להותיר חותם"
(Stephen Lew/REUTERS)
אבדיה התייחס גם לעיסוק הבלתי פוסק של התקשורת בישראל במשחקים שלו: "כל משחק זה כמו פלייאוף. כולם צופים בי, מדווחים על מה שאני עושה, מעלים סרטונים שלי ומדברים על היכולת שלי אחרי משחקים".
אבדיה גם נשאל על ה-7 באוקטובר: "זה ככל הנראה הדבר הכי גרוע שקרה אי פעם למדינת ישראל. מעולם לא קרה דבר כזה, במיוחד שכמות כזו של אזרחים נרצחו. היה לי קשה לשחק אחרי שזה קרה, אבל זה גם הניע אותי להיות טוב יותר. זה היה הזמן שלי לייצג וגם לעורר מודעות".

ומה לגבי העתיד?

"כשאבדיה נשאל איפה הוא רוצה להיות, הוא לא ציין קבוצה או עיר, אלא הצביע על הקיר במתחם האימונים של הוויזארדס, עליו היו תלויים שמות האולסטארים ששיחקו במועדון, אלה שזכו בפרסים ובתארי MVP", נכתב בכתבה.
"אולי בעוד שלוש שנים אשחק בלייקרס או במיאמי, אי אפשר לדעת", אמר אבדיה. "נכון לעכשיו, וושינגטון זה הבית שלי. אני רוצה להיות על הקיר הזה. אני רוצה להותיר חותם. אין דבר יותר מרגש מלהיות כאן מההתחלה, להיות חלק מהיסודות של קבוצה שבסופו של דבר תגיע רחוק. זה מוסיף קסם לסיפור".