משחק היסטורי ודרמטי התרחש הבוקר (שבת) בלוס אנג'לס, שם ניצחה סקרמנטו קינגס את לוס אנג'לס קליפרס 175:176 (!) אחרי מותחן גדול שכלל שתי הארכות.
קווין הורטר, הגארד של הקינגס שקלע 11 נקודות, צייץ אחרי ההתמודדות: "יכול להיות שזה משחק הכדורסל ברמה הכי גבוהה שלקחתי בו חלק. שתי הקבוצות. לקיחת קליעות, ביצוע, הכל". הוא התלהב, ובצדק. מדובר בתוצאה השנייה הכי גבוהה בתולדות ה-NBA, שנייה רק ל-184:186 של דטרויט על דנבר בדצמבר 1983.
זו הפעם הראשונה בתולדות הליגה שמשחק הולך להארכה אחרי ששתי הקבצות קלעו יותר מ-150 נקודות בסיום הזמן החוקי (153), והפעם השנייה בתולדות הליגה ששתי הקבוצות קולעות מעל 170. סקרמנטו והקליפרס קלעו ביחד לא פחות מ-44 שלשות במהלך המשחק - שווה לשיא NBA. בנוסף, שתיהן קלעו בלפחות 58 אחוז מהשדה ולפחות 80 אחוז מקו העונשין.
בהתמודדות רוויית גיבורים, המרכזי שבהם היה דווקא מאליק מאנק, שהוביל את קלעי המנצחת עם 45 נקודות ב-40 דקות מהספסל, ובכך השווה את שיא הנקודות לשחקן סקרמנטו שלא פתח בחמישייה. נקודות של הגארד הן גם שכפו את שתי הארכות. "פשוט התמדנו", סיפר מאנק, שקבוצתו חזרה מפיגור 14 ברבע האחרון ומפיגור 6 בהארכה. "הרמנו את הראש גם בפיגור. ידענו שהם הולכים לאפשר לנו לחזור למשחק".
3 צפייה בגלריה
מאליק מאנק
מאליק מאנק
"ידענו שהם הולכים לאפשר לנו לחזור למשחק". מאנק
(צילום: AP)
3 צפייה בגלריה
מאליק מאנק דיארון פוקס
מאליק מאנק דיארון פוקס
פעם ראשונה בתולדות המועדון ששני שחקנים קולעים יותר מ-40 נקודות. מאנק ופוקס
(צילום: AFP)
עבור סקרמנטו מדובר היה בפעם הראשונה בתולדות המועדון ששני שחקנים קולעים יותר מ-40 נקודות, כשדיארון פוקס חגג עם 42 (כולל 13 מה-17 האחרונות של הקינגס) וקלע את סל הניצחון. פוקס, שגם הוסיף 12 אסיסטים ו-5 חטיפות, הוא השחקן הראשון מאז ג'יימס הארדן ב-2019 שמסיים משחק עם לפחות 40 נקודות, 10 אסיסטים ו-5 חטיפות.
את המפסידה הוביל קוואי לנארד עם 44 נקודות באחוזים מעולים (16 מ-22). מדובר בסך הכל במשחק החמישי בתולדות ה-NBA שבו לפחות שלושה שחקנים קולעים 40 נקודות או יותר, וזאת הפעם הראשונה שזה קורה מאז 2012. בנוסף, מספר השחקנים שקלעו 40 נקודות או יותר העונה במשחק ב-NBA עלתה ל-50, שיא כל הזמנים.
3 צפייה בגלריה
ראסל ווסטברוק
ראסל ווסטברוק
"אחד הגדולים בכל הזמנים". ווסטברוק
(צילום: AFP)
בשולי הדברים, ראסל ווסטברוק הרשים בבכורה במדי הקליפרס עם 14 אסיסטים - שהם השוואת שיא לשחקן קליפרס בבכורה - ו-17 נקודות, אבל גם רשם 7 איבודים לפני שיצא בשש עבירות. ווסטברוק התייחס בסיום להופעת הבכורה שלו: "פשוט ניסיתי דברים שונים כדי להשפיע על המשחק. השתמשתי ב-IQ שלי על מנת לעשות מהלכים עבור אחרים".
פול ג'ורג', שתרם 34 נקודות עבור המפסידה, פירגן לווסטברוק: "זה היה כמו שדמייני. זאת הסיבה שבגללה כל כך התלהבתי מכך שראס מגיע לקבוצה הזאת. הוא חבר היכל התהילה, טופ 75, אחד הגדולים בכל הזמנים".