אחת מהכוכבות הגדולות של נבחרת הנשים בכדורסל, ירדן גרזון, עלתה אתמול (שישי) לפרקט - במשחקה הראשון העונה במדי מכללת אינדיאנה - עם צמיד מיוחד למען החטופים הישראליים בעזה. על חתיכת הבד שהייתה קשורה לידה נכתב בצד אחד: "החזירו אותם הביתה", ובצד השני שמה של נעם אביגדורי בת ה-12 שנחטפה באותה שבת שחורה ב-7 באוקטובר יחד עם אמה שרון מבארי.
גרזון ואינדיאנה שייטו לניצחון קליל 43:96 על איסטרן אילינוי, כשהגארדית הישראלית רושמת 15 נקודות, 7 אסיסטים ו-5 ריבאונדים. בסיום המשחק התייחסה גרזון למחווה המרגשת לחטופים והמצב בישראל. "אני רוצה להוסיף משהו", אמרה לאחר אחת השאלות שהופנו אליה במסיבת העיתונאים. "אני בטוח שכולם יודעים שאני ישראלית ומה עובר על המדינה שלי. עם כל מה שהעם שלנו עובר, אני מנסה כל מה שאני יכולה כדי לעלות את המודעות לכך".
3 צפייה בגלריה
המחווה של גרזון למען החטופים
המחווה של גרזון למען החטופים
המחווה של גרזון למען החטופים
(צילום מסך)
3 צפייה בגלריה
ירדן גרזון
ירדן גרזון
אחת מהשחקניות הבולטות של מכללת אינדיאנה. גרזון
(צילום: AP)
גרזון הוסיפה שהיא משחקת גם עבור אביגדורי, אחת ממכרות המשפחה, שב-7 באוקטובר נחטפה. "מקווה שהיא תחזור בקרוב", אמרה גרזון. במהלך החודש האחרון, השחקנית שיתפה ברשתות החברתיות תכנים הקשורים כמובן למלחמה בעזה. כאלו המראים את האיום על ישראל ואת הרצח המזוויע של החפים מפשע מיישובי הדרום על-ידי חמאס.
"הכי קל לי להגיד לה: 'אל תישארי ערה ותראי חדשות'", סיפרה מאמנת אינדיאנה, טרי מורן. "אבל ברור שהיא מודאגת. היא דואגת למשפחתה, לאחותה, לאחיה ובוודאי לכל החברים שלה שנמצאים שם. לכן התפקיד שלנו פשוט היה לתמוך בה בכל דרך שאנחנו יכולים. אף אחד מאיתנו לא יכול לשים את עצמו בנעליה, אבל מה שאנחנו יכולים לעשות זה להמשיך להזכיר לה שאנחנו כאן בשבילה".
3 צפייה בגלריה
ירדן גרזון
ירדן גרזון
גרזון במהלך היורובאסקט האחרון שנערך בישראל
(צילום: FIBA PHOTOS)