בארה"ב מתקשים להירגע מההצגה הבלתי נשכחת של ג'ימי באטלר הלילה (בין שני לשלישי) ב-114:119 של מיאמי על מילווקי, שהעניק להיט יתרון 1:3 בסדרת הפלייאוף מול יאניס וחבריו. הכוכב הפגיז 56 נקודות (הכי הרבה בתולדות הקבוצה בפלייאוף) בנוסף ל-9 ריבאונדים וקירב את קבוצתו מרחק ניצחון אחד מחצי גמר המזרח.
הבאקס, שהגיעו כזכור לפלייאוף מהמקום הראשון במזרח ועם המאזן הטוב ב-NBA בעונה הסדירה, לא הצליחו לעצור את באטלר הלוהט. גם טריפל דאבל של יאניס אנדטוקומבו (26 נקודות, 13 אסיסטים ו-10 ריבאונדים) ותצוגה נפלאה מצדו של ברוק לופז (36 נקודות ו-11 ריבאונדים) לא מנעו ממיאמי - שהגיעה לפלייאוף דרך הפליי-אין - עוד ניצחון בסדרה.
1 צפייה בגלריה
שחקן מיאמי היט ג'ימי באטלר
שחקן מיאמי היט ג'ימי באטלר
שחקן מיאמי היט ג'ימי באטלר
( Megan Briggs/GETTY IMAGES NORTH AMERICA/AFP)
ההתעלות של באטלר הציבה אותו בשורה אחת עם כמה מהכדורסלנים הגדולים בהיסטוריה. לאורך היסטוריית הפלייאוף בליגה הטובה בעולם, רק שלושה שחקנים רשמו מספר נקודות גבוה יותר - מייקל ג'ורדן (63 נקודות במדי שיקאגו ב-1986), אלג'ין ביילור (61 במדי הלייקרס, 1962) ודונובן מיצ'ל (57 במדי יוטה, 2020). בעוד שלושה מקרים נוספים נרשמה תצוגת קליעה דומה של 56 נקודות: ווילט צ'מברליין במדי פילדלפיה (1962), צ'ארלס בארקלי במדי פיניקס (1994) ושוב ג'ורדן במדי הבולס - ב-1992.
21 מהנקודות שלו קלע באטלר ברבע הרביעי. הקליעה שהעלתה אותו ל-50 נקודות, הייתה זו שהעניקה למיאמי את היתרון כשעל השעון נותרו דקה אחת ו-20 שניות לסיום (109:110). את כל זה הוא עשה עם אחוזים נפלאים מהשדה (19 מ-28) ומהעונשין (15 מ-18). זו הפעם הרביעית בתולדות הפלייאוף שקבוצה שהגיעה מהמקום השמיני (או דרך הפליי-אין) מוליכה 1:3 על זו שסיימה ראשונה בעונה הסדירה מאז שונה הפורמט לטוב מ-7 ב-1984.
"ידענו כל הזמן מה אנחנו מסוגלים לעשות, אפילו כשאף אחד מחוץ לקבוצה לא האמין בנו", אמר באטלר בסיום. "אבל זה בסדר גמור, אנחנו בסך הכול רוצים להמשיך בשלנו, ולעשות את מה שאנחנו יודעים שאפשרי מבחינתנו". כשנשאל על קריאות הקהל, שצעק לעברו "MVP", הגארד הצטנע ואמר: "אני חושב שהתואר הזה שייך לג'ואל (אמביד)".
רג'י מילר, אחד השחקנים הגדולים בתולדות הליגה וכיום פרשן ברשת TNT, התקשה גם הוא להירגע מהתצוגה של באטלר. "אני חושב שזו ההצגה הכי גדולה מצד שחקן של ההיט בפלייאוף, עם כל האליפויות שהם זכו. זה כולל את דוויין ווייד, לברון ג'יימס ואלונזו מורנינג, וזה אומר המון".
"זה תמיד טוב כשיש לך שחקן כמוהו בקבוצה", אמר אריק ספולסטרה, מאמן מיאמי, בעקבות ההצגה של באטלר. "במשך 40 דקות זה היה משחק מתסכל מאוד, וזה רק מראה עד כמה הכל אפשרי עם נחישות והתמדה". עם זאת, ספולסטרה ממש לא נח על זרי הדפנה בכל הנוגע לסדרה: "שום דבר עדיין לא גמור. יש לנו עדיין הרבה כבוד לבאקס".