מאמן חדש ליוסטון: אימה יודוקה, שיחליף בתפקיד את סטיבן סילאס, ממנו נפרדו הרוקטס בחודש שעבר. כך מדווח הלילה (בין שני לשלישי) הכתב הבכיר של רשת ESPN, אדריאן ווז'נרובסקי.
יהיה זה התפקיד הראשון של יודוקה לאחר ההשעייה והפיטורין מבוסטון בעונה שעברה. זאת לאחר הרומן האסור שניהל עם אשת צוות בסלטיקס. על פי הפרסום, ביוסטון ערכו בירור עם הליגה ועם סגנית האלופה לפני שפנו למאמן, שגם היה מבוקש בטורונטו.
3 צפייה בגלריה
מאמן בוסטון סלטיקס אימה יודוקה
מאמן בוסטון סלטיקס אימה יודוקה
עובר לרוקטס. יודוקה
(צילום: AP)
הדברים ששכנעו את יודוקה לקחת את התפקיד הם הכשרונות הצעירים של הרוקטס, תקרת השכר הנמוכה בקבוצה ובעיקר הסיכוי הגבוה לזכות בלוטרי ולבחור ראשונים בדראפט את ויקטור וומבניאמה.
כזכור, בעונתו הראשונה כמאמן ראשי ב-NBA, יודוקה הוביל את בוסטון לגמר ה-NBA אשתקד, שם הפסיד לגולדן סטייט 4:2. יודוקה היה הימור של הג'נרל מנג'ר בראד סטיבנס. האחרון תלה לפני שנתיים את המשרוקית ועבר לשולחן המנהלים והחליט להנחית ב-TD גארדן את מי שכאמור לא שימש מעולם כמאמן ראשי בקבוצת NBA (אבל היה עוזרו של גרג פופוביץ' בסן אנטוניו).
3 צפייה בגלריה
אימה יודוקה
אימה יודוקה
הגיע עם בוסטון עד לגמר בעונה שעברה
(צילום: רויטרס)
בינואר 2022, אחרי שהסלטיקס שמטו פלוס 26 במדיסון סקוור גארדן, הפסידו לניקס וירדו למאזן 21:18 - מקום 11 במזרח - כולם היו בטוחים שזה עניין של זמן עד שיודוקה יישלח הביתה. זה לא קרה. הסוויץ' דווקא כן. והמאמן בן ה-44 הצליח לשנות את הסלטיקס לחלוטין. לקבוצת הגנה נהדרת ובעיקר כזו שלא נשברת, כל הדרך עד לגמר ה-NBA.

אחרי שנתקל בכוונה בשופט - מארי הושעה

דז'ונטה מארי, אחד משחקניה הבולטים של אטלנטה, הושעה על-ידי הליגה ממשחק מספר 5 מול בוסטון. זאת בעקבות תקרית שהייתה בינו לבין שופט המשחק אתמול, גדימינאס פטראיטיס, במהלך ה-129:121 של ההוקס לבוסטון. על-פי סרטונים שונים, נראה מארי נתקל בכוונה בשופט ולאחר מכן צועק לעברו בסיום אותו הפסד.
3 צפייה בגלריה
דז'ונטה מארי
דז'ונטה מארי
נענש. מארי
(צילום: C. Cox / GETTY IMAGES)
נראה היה שמארי הגיע למגע פיזי עם השופט בזמן שירד מהפרקט ובעקבות כך נמנעה אטלנטה מלשלוח אותו לראיונות לתקשורת בסיום. בוסטון מוליכה 1:3 בסדרה ורחוקה ניצחון אחד מעלייה לסיבוב השני.