שביעות רצון בממפיס לאחר ה-93:103 הלילה (בין רביעי לחמישי) על הלייקרס במשחק מספר 2 בסיבוב הראשון של הפלייאוף, שהשווה את הסדרה בין השתיים ל-1:1. הגריזליס פתחו היטב, סיימו את הרבע הראשון ביתרון 19:30 ושמרו על היתרון עד הסוף, וכעת יקוו לנצח לפחות משחק אחד מתוך שניים בלוס אנג'לס - ולהחזיר אליהם את יתרון הביתיות.
בהיעדרו של ג'ה מוראנט, אקסבייר טילמן תפס פיקוד והוליך את קלעי המנצחת עם 22 נקודות ו-13 ריבאונדים, כאשר גם ג'ארן ג'קסון ג'וניור (18 ו-9 ריבאונדים) ודזמונד ביין (17) היו נהדרים. עם זאת, מי שגנב את ההצגה היה דילון ברוקס, שידוע ב"יכולות" הטראש-טוק שלו.
1 צפייה בגלריה
שחקן לוס אנג'לס לייקרס לברון ג'יימס מול שחקן ממפיס גריזליס דילון ברוקס
שחקן לוס אנג'לס לייקרס לברון ג'יימס מול שחקן ממפיס גריזליס דילון ברוקס
"דוקר דובים". ברוקס מתגרה בלברון
(AP)
הסמול פורוורד של ממפיס הוא זה שהופקד בשני המשחקים הראשונים של הסדרה על משימת השמירה על לברון, ועל אף שהאחרון סיים את המשחק עם 28 נקודות ו-12 ריבאונדים, בהחלט נראה כי ברוקס הצליח להוציא אותו מעט מאיזון.
"טיפש", פלט קינג ג'יימס לעבר ברוקס במהלך הרבע השלישי, לאחר שזה ביצע את העבירה הרביעית שלו. שחקן ממפיס נצמד לגופייה של לברון במשך כל המשחק, ולא נרתע מההילה סביב אחד הכדורסלנים הגדולים אי פעם. בסיום, ברוקס המשיך במלאכת הטראש-טוק ולעג למלך הסלים של ה-NBA בכל הזמנים.
"לא איכפת לי, הוא זקן", אמר ברוקס כשנשאל על חילופי הדברים בינו לבין לברון במהלך המשחק. "חיכיתי לזה. חשבתי שהוא יעשה את זה במשחק 4 או 5. אני דוקר דובים. אני לא מכבד אף אחד עד שקולעים עליי 40 נקודות. אני גאה בעצמי. מה שאני עושה זה לשמור ומתמודד עם כל אתגר".
ברוקס לא עצר: "חבל שלא הייתה לי הזדמנות לשמור על לברון של מיאמי או קליבלנד, זאת הייתה משימה קשה יותר. הבהרתי לו שהוא לא יכול לעבור אותי או לקלוע עליי במהלכים של אחד על אחד. אתם יכולים לבדוק את הוידאו, הוא לא עשה את זה אפילו פעם אחת עד עכשיו".
כזכור, לברוקס היה עימות במהלך העונה הסדירה מול דריימונד גרין מגולדן סטייט, וגם הפעם הוא לא נרתע. "כשאני על הפרקט, הוא בסך הכול עוד שחקן מבחינתי. לא איכפתי לי מי אתה. הוא רק 2.06 מטר ו-130 קילו - שחקן כדורסל".
לברון עצמו הקפיד לא להתייחס לברוקס, אך החמיא ליריבה, למרות חסרונו של כוכבה הגדול ג'ה מוראנט: "הם קבוצה מסוכנת בדיוק באותה צורה כשטיוס ג'ונס פותח בחמישייה. הם ממעטים לטעות, ואנחנו יודעים את זה. זה לא משנה אם ג'ה משחק או לא - מסוכנים. זה לא שינה את הגישה שלנו".

מוראנט יחזור למשחק מספר 3?

"כמובן שזה ניצחון גדול מאוד עבורנו", אמר מאמן הגריזליס טיילור ג'נקינס בסיום. "טילמן היה גדול, וכך גם שאר השחקנים". ג'ה מוראנט, שנפצע מול מילווקי לפני כשבועיים, ישב על הספסל של ממפיס כשידו הפצועה חבושה. ג'נקינס התייחס לכך כ"החלטה קולקטיבית", וסירב להתחייב לכך שכוכבו יחזור במשחק הבא.
"אנחנו מקווים לדעת יותר בימים הקרובים", התייחס המאמן כשנשאל על כשירותו של מוראנט. "ישנו שיפור שיפור משמעותי במצבו". כך או כך, נראה כי הלילה ממפיס הסתדרה היטב ללא כוכבה הגדול.