אחרי ההפסד ליוטה במשחק הפתיחה, דנבר סיפקה הלילה (בין שישי לשבת) חתיכת הצהרה לגבי כוונותיה ללכת העונה עד הסוף, כשחזרה מסן פרנסיסקו עם 123:128 על האלופה גולדן סטייט.
הווריורס עלו עם גופיות משחק מיוחדות לרגל 30 שנה לזכייתה של הדרים טים במדליית הזהב באולימפיאדת ברצלונה (בה שיחק כוכב גולדן סטייט בעבר, כריס מאלין) - אבל מי שדאג להרוס להם את החגיגה היה, איך לא, ניקולה יוקיץ'. ה-MVP של שתי העונות האחרונות סיפק עוד ערב לפנתיאון, כשרשם 26 נקודות, 12 ריבאונדים ו-10 אסיסטים - הטריפל-דאבל ה-77 בקריירה.
2 צפייה בגלריה
יוקיץ'
יוקיץ'
מעל כולם. יוקיץ'
(צילום: AP)
רק סנטר אחד בתולדות ה-NBA השיג יותר טריפל-דאבלים - 78 - ושמו וויליט צ'מברליין. בעוד אגדת הכדורסל עשה זאת ב-703 משחקים, לכוכב דנבר לקח 529 כדי להגיע ל-77. אגב, "הג'וקר" הוא אחד משמונה שחקני פנים בלבד שעברו את רף ה-50 טריפל-דאבלים בקריירה. אם הוא ימשיך בקצב הזה (רשם, למשל, 19 כאלו רק בעונה שעברה) הוא יעבור את רף ה-100 - הישג אותו רשמו חמישה שחקנים בלבד בכל הזמנים: אוסקר רוברטסון, ג'ייסון קיד, מג'יק ג'ונסון, לברון ג'יימס וראסל ווסטברוק.
"האתגר הגדול ביותר שלי עבור ניקולה הוא תמיד למצוא דרך להשתמש בו כדי להנהיג את הקבוצה", אמר בסיום מאמן הנאגטס, מייק מאלון. "זו הקבוצה שלו. הוא שחקן נהדר, ומה שעושה אותו נהדר הוא שהוא גורם לכל אחד מהחבר'ה האלה להיות טוב יותר. הכימיה הזו רק תמשיך להשתפר יותר ויותר ככל שהעונה תעבור. הערב זו הייתה דוגמה נהדרת לפוטנציאל של זה".
2 צפייה בגלריה
יוקיץ'
יוקיץ'
"ניצחון מטורף". יוקיץ' עם עוד שתי נקודות מול גולדן סטייט
(צילום: EPA)
יוקיץ' סיפק כמה מסירות אדירות - שייכנסו בוודאות למהלכי השבוע - והבטיח את הניצחון כשלקח את הריבאונד אחרי החטאה של קליי תומפסון בשניות הסיום, שהייתה יכולה להשוות את התוצאה. "הוא הקריפטונייט של כולם", הודה מאמן גולדן סטייט, סטיב קר. "יש סיבה שהוא נבחר כבר שנתיים ל- MVP".
מול הווריורס, הנאגטס קלעו 24 נקודות ממסירות של יוקיץ'. שלושה מ-10 האסיסטים שלו הגיעו מבלי שכלל הסתכל על השחקן השני. "הוא עושה את המשחק כל-כך קל, אבל אתה צריך להיות מוכן", צחק מאלון, שסיפר כי בפסקי הזמן יוקיץ' אפילו ביקש את הלוח כדי לשרטט תרגילים.
"הרבע השני (בו ניצחו הנאגטס 18:30) היה אחד הטובים ביותר שלנו מזה זמן רב מול יריבה איכותית", סיכם מאלון. "אבל בהמשך הדרך, יש כל כך הרבה דברים שאנחנו צריכים לשפר. זה ניצחון מטורף. אנחנו יכולים להתענג על זה בערך שעתיים וחצי במטוס, ומחר בלילה יש לנו את אוקלהומה סיטי בבית".

בובת הוודו לא עצרה את מוראנט

התצוגה ההתקפית המרשימה של הערב נרשמה ביוסטון, כשג'ה מוראנט הפציץ 49 נקודות ב-122:129 של ממפיס בחוץ על הרוקטס. המספרים של כוכב הגריזליס אדירים: 17 מ-26 מהשדה, 5 מ-6 לשלוש, 8 אסיסטים, 4 ריבאונדים ו-2 חסימות ב-31 דקות על הפרקט.
"הוא פשוט פנומנלי", החמיא מאמן ממפיס, טיילור ג'נקינס, למוראנט. מאמן יוסטון, סטיבן סילאס, הסכים: "הוא משנה את כל המשחק, קשה מאוד לשמור עליו, בטח כשהוא זורק מחוץ לקשת".
הקטע הביזארי נרשם ביציעים, כאשר אחד מאוהדי יוסטון הביא בובת וודו של מוראנט וטען כי "אני לא רוצה שהוא יפצע או יפגע, אלא רק רוצה שיהיה לו משחק גרוע". זה לא עזר. מוראנט, אגב, גם הגיב לתמונה וצייץ: "מוגן על ידי אלוהים".