לא מעט חיוכים נצפו הלילה בקרב שחקני בגולדן סטייט לאחר ה-113:144 המוחץ הלילה (בין שישי לשבת) על סן אנטוניו ספרס. לא פחות משמונה משחקני הווריירס קלעו בספרות כפולות מתוך העשרה שדרכו על הפרקט, כאשר ג'ורדן פול (25) ודונטה די-וינצ'נזו (22) היו אלה שנתנו את הטון בקבוצה של סטיב קר.
מספר שיאים נרשמו הלילה בניצחונה של האלופה, שהצליחה לשפר במעט את מאזן החוץ הנוראי שלה, וקוששה את ניצחונה הרביעי בלבד מחוץ לצ'ייס סנטר. על הדרך, שיפרה גולדן סטייט את מאזנה הכללי - שכבר אינו שלילי (21:21). אם כן, השיא הראשון שנקבע הלילה: מדובר במספר הנקודות הגבוה ביותר שקלעה הקבוצה של סטיב קר העונה, ששיפרה את שיאה העונתי בנקודה לאחר הניצחון על שיקגו ב-2 בינואר בו ניצחה 141:143.
2 צפייה בגלריה
אצטדיון אלמאדום בטקסס מלא ב-68,323 צופים - שיא NBA
אצטדיון אלמאדום בטקסס מלא ב-68,323 צופים - שיא NBA
רק הספרס לא הגיעו. אצטדיון אלמאדום בטקסס מלא ב-68,323 צופים
(AFP)
השיא השני, שנשבר למעשה עוד לפני תחילת המשחק, ושייך בכלל למארחת - היה בכמות הצופים. לא פחות מ-68,323 אוהדים ואוהדות נכחו באלמאדום סנטר בטקסס ובכך קבעו שיא ליגה חדש. השיא הקודם נקבע על ידי אוהדי אטלנטה הוקס, כאשר 62,046 מהם הגיעו לראות את שיקגו בולס ומייקל ג'ורדן ב-27 במרץ 1998.
הסיבה בגינה הועבר המשחק מאולמה הקבוע של סן אנטוניו לאצטדיון הענק (בו אירחה בין השנים 1993-2002) הייתה לכבוד ציון 50 שנה מאז עברו הספרס לעיר. מדובר במשחק ה-NBA הראשון שנערך באצטדיון מאז משחק 4 בחצי גמר פלייאוף המערב ב-2002. בסן אנטוניו אף הגדילו וערכו טקס לכבוד מאמן היריבה סטיב קר, ששיחק בעברו בקבוצה במשך ארבע עונות במצטבר בשתי קדנציות שונות.
2 צפייה בגלריה
מאמן גולדן סטייט ווריירס סטיב קר עם מאמן סן אנטוניו ספרס גרג פופוביץ', שופט הכדורסל דייויד גות'רי
מאמן גולדן סטייט ווריירס סטיב קר עם מאמן סן אנטוניו ספרס גרג פופוביץ', שופט הכדורסל דייויד גות'רי
התרגש מהמחווה של הספרס. סטיב קר עם גרג פופוביץ'
(AFP)
"ההצגה לפני המשחק הייתה מיוחדת במינה", אמר קר לאחר שקבוצתו הכתה ללא רחם במארחת. "מבחינתי זה היה כמו מסע לעבר, לזיכרונות. התרגשתי מאוד לפני המשחק. הם הקרינו סרטונים שלי והציגו אותי - לקבל תשואות מ-68 אלף צופים זה מצמרר. הספרס הפכו את הערב הזה למיוחד".
על המשחק עצמו אמר קר: "הייתה לנו מחצית ראשונה נהדרת מבחינה התקפית, אבל קיבלנו החלטות לא טובות בהגנה - נצטרך להמשיך לעבוד על זה". הקלע המוביל של המנצחת, ג'ורדן פול, אמר בסיום: "הייתה אווירה מחשמלת. זה באמת היה מיוחד לשחק מול כמות הצופים הגבוהה ביותר בתולדות ה-NBA. אני שמח שהשגנו את הניצחון".