ג'ה מוראנט לא מפסיק להסתבך - ושוב להתנצל. חודשיים בלבד לאחר שהושעה על ידי ממפיס לאחר שצילם את עצמו עם אקדח במועדון חשפנות, הופצו השבוע בטוויטר קטעים משידור חי באינסטגרם בו הופיע כוכב הגריזליס כשגם הפעם הוא נושא נשק בידו.
מוראנט הושעה, ספג אש בתקשורת והלילה (בין שלישי לרביעי) בחר גם לפרסם התנצלות. שוב. "אני יודע שאכזבתי הרבה אנשים שתמכו בי", אמר מוראנט. "זה מסע ואני מודע לכך שיש לי עוד עבודה לפניי. המילים שלי אולי לא שוות הרבה כרגע, אבל אני לוקח אחריות מלאה על המעשים שלי. אני מחויב ואמשיך לעבוד על מי שאני".
2 צפייה בגלריה
מוראנט
מוראנט
שוב מסתבך, שוב מתנצל. מוראנט
(צילום: RONALD MARTINEZ / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP)
התיעוד הנוכחי, יש לציין, פורסם בפרופיל של אחד החברים של מוראנט, כששניהם יושבים בתוך רכב עם מוזיקה ברקע. תחילה עושים השניים תנועה של אקדח עם האצבעות, ורגעים לאחר מכן אפשר לראות את מוראנט כשהוא מחזיק בידו מה שנראה כאקדח.
קומישינר ה-NBA, אדם סילבר, בחר הלילה גם כן להתייחס לתקרית, בראיון שערך עם ESPN. "דיברנו איתו על ההשלכות והיינו מאוד מרוכזים במה שהיה באותו הרגע. האמת שרוב השיחה הייתה לגבי כמה רצינית הייתה התקרית הקודמת", אמר סילבר. "הוא לקח את העונש ברצינות והייתי בטוח שהוא הבין את ההשלכות ואת מה שעשוי לקרות בהמשך".
עוד תקרית לאוסף? תשפטו בעצמכם
טוב, מסתבר שזה לא קרה. לכן גם סילבר הופתע: "הוא כוכב עם מעריצים רבים. הדאגה שלי הייתה שעשרות מיליוני ילדים ברחבי העולם יראו אותו ויחשבו שזה בסדר. הייתי בטוח שהוא מבין את העניין. הייתי בהלם כשהסרטון יצא בסוף השבוע".

התחקיר שהראה על דפוס חוזר

רק לפני חודש, כאמור, חזר מוראנט מהשעיה בת 8 משחקים, בעקבות התקרית המדוברת הראשונה. יש לציין כי על פי חקירת ה-NBA, האקדח איתו תועד במועדון חשפנות לא שייך למוראנט או הובא על ידו למועדון.
2 צפייה בגלריה
ג'ה מוראנט
ג'ה מוראנט
דפוס חוזר. מוראנט
(צילום: AP)
אגב, על-פי תחקיר של ה"וושינגטון פוסט", מוראנט היה מעורב בשתי תקריות אלימות נוספות בשנה שעברה, אך משטרת ממפיס "ויתרה" לשחקן ולא ממש טיפלה בהן.
לטענתו של גבעון באזבי, מוכר נעליים בן 22, מוראנט איים עליו במהלך הקיץ שעבר, הוא הגיש תלונה בנושא, אך מעולם לא שמע שוב מהרשויות. על-פי אותו פרסום, משטרת ממפיס מעולם לא הגדירה את מוראנט כחשוד באירוע.
ב"וושינגטון פוסט" דיברו גם עם ג'ושוע הולוויי, שחקן מתיכון אוק היל, שלטענתו מוראנט הכה אותו במהלך משחק בשכונה בשנה שעברה. העיתון חושף כי בעוד השוטרים במקום אמרו להולוויי כי "אנחנו נטפל במוראנט כמו בכל אדם רגיל", כוכב ה-NBA לא תושאל במשך חודשיים. לאחר מכן, הבלשים סגרו את התיק בטענה לחוסר ראיות.