בלילה שבין רביעי לחמישי (2:00) דני אבדיה יהפוך באופן רשמי לשחקן הישראלי השלישי ב-NBA, כשיעלה על הפרקט בוולס פארגו ארינה למשחק פתיחת העונה של וושינגטון בפילדלפיה.
אבדיה, שנבחר במקום התשיעי בדראפט על ידי הוויזארדס, סיים את תקופת ההכנה המזורזת בשל אילוצי הקורונה, שגרמה לדחיסת לוח הזמנים, ולאחר שלושה משחקי הכנה ואימונים אינטנסיביים בחודש האחרון, נשמע בטוח בעצמו ומוכן לבכורה הרשמית.
3 צפייה בגלריה
דני אבדיה
דני אבדיה
מוכן לבכורה הרשמית. דני אבדיה
(צילום: EPA)
הלילה הוא ומספר שחקנים מהקבוצה הגיעו כדי לתמוך בקרן של ראסל ווסטברוק "למה לא?", שמטרתה לסייע ולקדם צעירים שמגיעים ממשפחות מעוטות יכולת.
לאחר מכן הוא התראיין לתקשורת המקומית ונשמע מרוצה מתקופת ההכנה האחרונה: "בשני משחקי ההכנה הראשונים לא היינו בסגל מלא, ובמשחק האחרון סוף סוף כל השחקנים שותפו. לדעתי החיבור בינינו היה טוב, נהנינו להיות ביחד על הפרקט. כל הקבוצות, גם אלו עם הכימיה הכי טובה, צריכות להתחבר במהלך משחק. זה חלק מהעניין, חלק מהחיים. אני חושב שיש כימיה נהדרת בקבוצה".
3 צפייה בגלריה
דני אבדיה
דני אבדיה
הגיע כדי לתמוך בקרן של ווסטברוק. דני אבדיה באווירת כריסמס
(צילום: מתוך חשבון האינסטגרם של וושיגנטון)
"אני מרגיש בנוח, כל פעם שעליתי על הפרקט הרגשתי בנוח", הוסיף הישראלי. "השחקנים בקבוצה מאוד דומים לי באופי, אנחנו מחוברים מאוד. אני אוהב את כולם בקבוצה ואוהב את המקום שאני נמצא בו. אני רק רוצה לעלות על המגרש וליהנות. ואם יש לי אפשרות לגרום לשחקנים האחרים להיות טובים יותר, אני אעשה את זה".
על הציפיות ממנו: "אני לא ביישן, אני לא מפחד מאף אחד. אני אעשה כל מה שנדרש ממני. אני אתן 100 אחוז מעצמי בכל רגע".
אבדיה גם דיבר על הקשר לישראל: "זה נכון שאני מדבר הרבה דברים טובים על ישראל, אבל עדיין לא ממש הראיתי את התרבות של המדינה. אני מקווה שבמהלך העונה תיראו הרבה ממנה. אני מקווה שגם תאהבו אותה".
3 צפייה בגלריה
דני אבדיה
דני אבדיה
"שמח על התמיכה שאני מקבל מישראל"
(צילום: האתר הרשמי של וושינגטון)
על הפרגון שהוא מקבל: "זו לא הפעם הראשונה שהמדינה מאחוריי ואני מקבל מהם תמיכה. אני אוהב את המדינה שלנו ואני שמח על התמיכה שאני מקבל מכולם. אני אנסה לייצג את ישראל בצורה הכי טובה שאני יכול. אבל לצד זה אנשים צריכים להיות סבלניים, וגם אני צריך להיות כזה. הצלחה לא מגיעה ביום אחד. אני לא הולך לקלוע 40 נקודות פתאום. זה תהליך. אני מקווה שכולם הולכים ליהנות מהחוויה הזו כמוני".