גרג פופוביץ' נחשב בעיני רבים למאמן הטוב בהיסטוריה. הוא זכה בחמש אליפויות עם סן אנטוניו ונבחר שלוש פעמים למאמן השנה ב-NBA. הוא המאמן בעל מספר הניצחונות הגדול ביותר בליגה ומדריך ברציפות את הספרס מאז 1996. רק שמלבד התארים האישיים והקבוצתיים, פופוביץ' ידוע גם כמי שלא מתבייש להביע את דעותיו בנושאים פוליטיים וחברתיים.
כך עשה גם הפעם בנוגע למלחמת ישראל בחמאס, ודבריו היו די מאכזבים. לפחות אם מביטים עליהם בעין ישראלית. "הלב נשבר כשרואים את הזוועות שביצעו החמאס, אבל אנחנו מרגישים אותו הדבר כשמסתכלים על ההפצצות והרג הילדים והאזרחים בפלסטין", אמר פופוביץ'. "בשלב מסוים, מעגל הדמים יהיה חייב להיפסק, ומישהו צריך להיות בעל יושרה ואומץ לומר: 'אנחנו מתחילים מכאן'".
2 צפייה בגלריה
פופוביץ'
פופוביץ'
"כמובן שאני עוקב אחרי החדשות". פופוביץ'
(צילום: AP Photo/Eric Gay)
בעוד שרוב מסיבת העיתונאים אתמול (רביעי), בסיום ה-114:115 הדרמטי על פיניקס, התרכזה ברוקי של הספרס, ויקטור וומבניאמה, כתב אחד שאל את פופוביץ' אם הוא עקב אחרי המלחמה, שהחלה עם הטבח של חמאס בלמעלה מ-1,400 בני אדם ביישובי עוטף עזה בישראל, ב-7 באוקטובר. "כמובן שאני עוקב אחרי החדשות משם. זה נושא הרבה יותר חשוב ומהותי מכדורסל. לכל מי שיש לו שכל ולב, מבין את זה", ענה 'פופ'. "כולנו היינו רוצים למצוא את הפתרונות בסכסוך הזה. הרבה אנשים ניסו לפתור את הבעיה הפלסטינית, ולא הצליחו במשך עשרות שנים. ככל שנדבר על זה יותר, ככל שנעלה את הנושא הזה לסדר היום, כך יהיה טוב יותר".
ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, הצהיר כי המלחמה עלולה להיות "ארוכה וקשה", אפילו כשהנשיא ג'ו ביידן קרא למנהיגים ישראלים וערבים לחשוב היטב על המציאות שלאחריה. "אנחנו יודעים שיש אנשים שמנסים להבין את זה", הסביר פופוביץ'. "האם צריכה להיות הפסקת אש? לא צריכה להיות? איך נתקדם? האם פתרון צבאי הוא התשובה? אנחנו מקווים למצוא מנהיגות איכשהו. כי זה הדבר היחיד שלדעתי תמיד חסר".
2 צפייה בגלריה
כפר עזה לאחר הטבח הרצחני של ארגון הטרור חמאס
כפר עזה לאחר הטבח הרצחני של ארגון הטרור חמאס
כפר עזה לאחר הטבח הרצחני של החמאס
(צילום: אלכס קולומויסקי)
פופביץ' סיכם: "הלוואי שהיה אפשר למצוא מנהיג שיתפוס את כולם בכוח, יושיב אותם בחדר אחד ויסביר להם שהם לא יוצאים מהחדר עד שלא מוצאים פתרון. זה נשמע פשוט, אבל מישהו צריך למצוא את האומץ, ואני לא רואה מישהו כזה עכשיו".