דני אבדיה סיפק הלילה (בין רביעי לחמישי) את משחקו הגדול ביותר ב-NBA. הפורוורד הישראלי קטף לא פחות מ-20 ריבאונדים (שיא קריירה כמובן) והיה מהברגים המרכזיים שסידרו לוושינגטון ניצחון דרמטי 97:100 על שיקגו.
ללא בראדלי ביל, קריסטפס פורזינגיס ודניאל גאפורד - אבדיה שב לחמישייה לראשונה מזה כשלושה שבועות והחזיר לווס אנסלד ג'וניור - עם הופעה שלא רואים כל יום. בטח לא משחקן שמתנשא לגובה של 2.06 מטר "בלבד". הישראלי הוסיף גם 9 נקודות (3 מ-6 מהשדה, 1 מ-2 משלוש, 2 מ-2 מהעונשין), 3 אסיסטים ו-4 איבודים ב-35 דקות.
3 צפייה בגלריה
אבדיה
אבדיה
משחק שיא. אבדיה
(צילום: AP)
3 צפייה בגלריה
דני אבדיה
דני אבדיה
לזה באמת שאף אחד לא ציפה. אבדיה
(צילום: AP)
אגב, אבדיה יכול להתהדר בעוד נתון מרשים: רק שלושה שחקנים בגובה 2.06 מ' ומטה הורידו במשחק העונה 20 ריבאונדים ומעלה: לוקה דונצ'יץ', פרשס אצ'יווה והשחקן הישראלי של וושינגטון.
בדומה לשני המשחקים הקודמים בין השתיים, גם זה השלישי הסתיים במותחן גדול. רק שהוא התחיל אחרת לחלוטין. הבולס, בראשות זאק לאבין, כבר הוליכו ב-13 הפרש בהפסקה ונראו, לפחות עד אז, בדרך לניצחון נוח. רק שאז קייל קוזמה ואנתוני גיל התעוררו ו-וושינגטון הציגה רבע חלומי (21:41) שהחזיר לה את המומנטום, היתרון והשליטה במשחק.
לאבין, בשלשה גדולה, השווה ל-97:97, חצי דקה לבאזר, אבל קוזמה החזיר מהעבר השני - עם סל אדיר מחוץ לקשת - 6 שניות לסיום.
לאבין, כצפוי, היה זה שקיבל את הכדור, אבל משום מה לא ניסה לכפות הארכה, אלא זרק לשתיים - הכדור פגע בטבעת ואבדיה היה זה שקטף את הריבאונד האחרון במשחק - וה-20 שלו במספר, שקטע שלושה הפסדים רצופים של הוויזארדס (24:18).
3 צפייה בגלריה
אבדיה
אבדיה
אבדיה מנסה לחטוף לקארוסו את הכדור
(צילום: AP)
קוזמה הוליך את קלעי המנצחת עם 21 נקודות, גיל קלע 18 ומונטה מוריס הוסיף 17. לאבין סיפק הצגה של 38 נקודות (15 מ-28 מהשדה), אבל רק עוד שני שחקנים קלעו בספרות כפולות אצל הבולס (23:19): ניקולה ווצ'ביץ' (15) וקובי ווייט (13).