ה-WNBA לא זוכרת מתי היה כזה עניין סביב הדראפט. הלילה (בין שני לשלישי, 2:30), הוא צפוי לשבור שיאי רייטינג. הסיבה: קייטלין קלארק, השחקנית בת ה-22 ששברה כל שיא אפשרי במכללות, וכעת היא פונה לקריירה כמקצוענית.
הגארדית בת ה-22 אמנם הפסידה יחד עם איווה בגמר ה-NCAA האחרון (ההפסד השני ברציפות שלהן בגמר), אבל סיימה קריירת מכללות אגדית כשיאנית הנקודות - גם לנשים וגם לגברים. גמר המכללות לנשים היה נצפה יותר משל הגברים, לראשונה בהיסטוריה, עם יותר מ-20 מיליון צופים וצופות.
2 צפייה בגלריה
קלארק
קלארק
קייטלין קלארק. בדרך ל-NBA
(צילום: ANDY LYONS / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP)
הקבוצה שתבחר בקלארק היא אינדיאנה פיבר, אחת הקבוצות הגרועות ב-WNBA בשנים האחרונות, שלא הגיעה לפלייאוף מאז 2016. למשחקיה בעונה שעברה היה ממוצע קהל נמוך של 4,000, כאשר האולם בו היא מארחת יכול להכיל 18 אלף איש. הקבוצה עצמה שומרת על עמימות בכל הנוגע לדראפט, עד שקייטלין קלארק תיבחר על ידה באופן רשמי. בינתיים, כל חמשת משחקיה הביתיים הראשונים בעונה הקרובה (תיפתח רשמית ב-15 מאי), הם סולד-אאוט. בשוק הספסרות המחיר הממוצע לכרטיס עומד על 182 דולר, מחיר ממוצע למשחק גדול ב-NBA. כרטיסים קרוב לפרקט כבר מגיעים למחיר של 1,000 דולר ומעלה.
מנהל חברת הכרטיסים "סיטגיק" אמר ל-ESPN: "אנחנו רואים גידול בביקוש למשחקים של אינדיאנה. כוכבים גדולים תמיד גורמים לשינוי כזה". גם בטלוויזיה יהיה שינוי, כאשר 36 משחקים של אינדיאנה ישודרו ברשתות ארציות בארה"ב - מתוך 40 המשחקים בעונה הסדירה.
2 צפייה בגלריה
קלארק
קלארק
"מתרגשת להגשים את החלום שלי"
(צילום: AP Photo/Charlie Neibergall)
גם שאר הקבוצות בליגה לא יכולות לחכות לקייטלין קלארק. לאס וגאס איייסס הודיעה כי את המשחק מול אינדיאנה וקלארק ב-2 ביולי עבר לאולם גדול יותר, שיכול להכיל 20,000 אוהדים. המחיר הממוצע לכרטיס למשחק של לאס וגאס היה העונה 11 דולר, בעוד מחיר למשחק מול קלארק בשוק הספסרות עולה כבר יותר מ-100 דולר. רוב קבוצות הליגה כבר הציעו כרטיסים למשחקים נגד קלארק, כשמחירי הכרטיסים עומדים על 100-200 דולר, הרבה יותר יקרים מאשר משחקים אחרים.
"אני מרגישה קצת לחץ, כמו שמרגישים לפני כל פרק חדש בחיים. אני מתרגשת, אבל אני מרגישה מוכנה. אני מאמינה שאצליח. אני יודעת שיש הבדל גדול בין המכללות ל-WNBA. התהילה? אני משתדלת להתרכז בכדורסל עד כמה שאפשר, ולהשתפר במשחק שלי. אני צריכה לזכור שאני עושה את מה שאני אוהבת, זה מיוחד מאוד להגיע ל-WNBA, אני מגשימה את החלום שלי", אמרה קלארק בריאיון ל-ESPN לקראת הדראפט.