המשחק הראשון של העונה הוכיח שוב לאוהדי הלייקרס: הסיכוי שלהם לזכות ב-2023/24 באליפות ה-NBA לא גבוה במיוחד. דנבר, זו שהניפה את התואר אשתקד (וטאטאה את אל.איי 0:4 בסדרת גמר המערב) חגגה הלילה (בין שלישי לרביעי) שוב על חשבון לברון ג'יימס ושות' עם 107:119 ביתי.
ה-NBA שוב איתנו: פרויקט מיוחד
זה היה ערב מרגש עבור שחקני הנאגטס, שקיבלו את טבעות האליפות וסיפקו הצהרה על הספתח. האמת, המשפט הזה בעיקר נכון לניקולה יוקיץ', שרשם טריפל-דאבל מספר 106 בקריירה עם שורה סטטיסטית שכללה 29 נקודות, 13 ריבאונדים ו-11 אסיסטים. "לא עבדתי הרבה בקיץ", אמר בנונשלנטיות בסיום. כשנשאל אם היה קשה לגבור על הלייקרס הנוכחית, ענה בחיוך: "קל לנו לנצח כל קבוצה".
4 צפייה בגלריה
לברון
לברון
ישחק פחות? לברון
(צילום: Justin Tafoya / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP)
בעוד יוקיץ' זכה ל-36 דקות על הפרקט וירד לספסל בעיקר כשהפער צמח לדו-ספרתי, לברון שיחק הרבה פחות ממה שהיה רגיל בשנים האחרונות. מאמן אל.איי, דרווין האם, העניק לו 29 דקות - 6.5 פחות מהממוצע העונתי שלו אשתקד. וכפי שהסביר בסיום - זו הולכת להיות המגמה - כדי "לעקוף" את חוקי "ניהול העומסים" שהליגה הכניסה הקיץ.
הקומישינר, אדם סילבר, דרש מהקבוצות פרוטוקול פציעות מסודר ולא להושיב מספר כוכבים במשחק אחד, אחרת מאיימים שם בקנסות כבדים, אפילו של מיליוני דולרים. כשנשאל האם בסיום המשחק, אם ג'יימס ימשיך לשחק סביב ה-29 דקות בכל ערב, המאמן ענה: "כל הסיכויים שכן".
4 צפייה בגלריה
האם
האם
מתחכם עם החוקים. האם
(צילום: AP Photo/David Zalubowski)
לברון בן ה-38 הוא השחקן המבוגר בליגה והלילה פתח את עונתו ה-21 ב-NBA. זה לא הפריע לו להוליך את קלעי הלייקרס עם 21 נקודות, אך גם לעקם את האף כשראה פחות מגרש ממה שהיה רגיל. "אני תמיד רוצה להיות על הפרקט", אמר הכוכב בסיום. "במיוחד כאשר יש לך הזדמנות לנצח משחק או או כשאתה מרגיש יכול להשפיע. אבל אני מניח שיש תוכנית למועדון ואצטרך למלא אותה. אני לא מופתע או מוטרד מזה".
האם הוסיף כי "קל להיסחף עם לברון לרגש של המשחק ואתה נוטה לשכוח שהוא רוצה לשחק את פרקי הזמן הארוכים האלה, אבל כדי שהוא יהיה כמה שיותר יעיל, עלינו להיות מודעים למספר הדקות שלו". ג'יימס הוסיף: "חוץ מהעובדה שלא ניצחנו. חושב שמבחינתי, הביצועים שלי ומה שעשיתי באופן על הפרקט - הייתי פרודוקטיבי.
4 צפייה בגלריה
דייויס שומר על יוקיץ'
דייויס שומר על יוקיץ'
דייויס שומר על יוקיץ'. מחצית שנייה קטסטרופלית
(צילום: AP Photo/David Zalubowski)
אנתוני דייויס הוביל את הלייקרס עם 17 נקודות במחצית הראשונה, אך לא קלע כלל בשנייה. "הם עברו לשמירות כפולות וניסו לצופף את הצבע", הסביר AD. "אני רוצה לשחק נכון ולא לקחת את המשחק עליי בכוח. אם שומרים עליי, אני מוציא כדורים החוצה לזריקות לשלוש".

"הניקס רוצים לצרף את אמביד"

פילדלפיה תפתח את העונה שלה רק ביום שישי, כשתשחק מול מילווקי המסקרנת. פילי עדיין לא יודעת אם ג'יימס הארדן השובת יעמוד לרשותה ובכלל נראה שהחלקים בפאזל שם לא ממש מתחברים הקיץ.
4 צפייה בגלריה
אמביד
אמביד
יעבור בטרייד? אמביד
(צילום: Tim Nwachukwu / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP)
על-פי דיווח של קית' פומפי מ"פילדלפיה אינקוויירר", יכול להיות שהכוכב הגדול שלה - ג'ואל אמביד - לא יסיים את העונה במועדון. על-פי אותו פרסום, ניו יורק ניקס מוכנה לוותר על "שלושה שחקני מפתח" ועל מספר בחירות סיבוב ראשון עבור ה-MVP המכהן. בין השחקנים הזמינים לטרייד נמצאים ג'וליוס רנדל, אר.ג'יי בארט, מיטשל רובינסון ואוון פורנייה.
אמביד העמיד בעונה האחרונה ממוצעים אדירים של 27.2 נקודות, 11.2 ריבאונדים ו-3.4 אסיסטים לערב.