אם לפני הטורניר מישהו היה חוזה כי חצי גמר היורובאסקט יהיה נטול שמות כמו לוקה דונצ'יץ', יאניס אנדטוקומבו וניקולה יוקיץ' הוא לכל הפחות היה מקבל תגובות מזלזלות ומבטלות. לאחר שסרביה ויוקיץ' הודחו מהטורניר בשלב שמינית הגמר ויאניס ויוון נכנעו לגרמניה, הגיע תורו של המאסטרו הסלובני להיפרד מהטורניר בשלב רבע הגמר, לאחר הפסד מפתיע 90:87 לפולין הצנועה.
הפולנים, שהעפילו לחצי הגמר לאחר 50 שנה, פתחו בצורה מסחררת וברחו ליתרון 20 הפרש עוד במהלך המחצית הראשונה. הסלובנים לא הרימו ידיים וברבע הרביעי הצליחו לרשום מהפך. חמש דקות לסיום המשחק דונצ'יץ' ביצע עבירה חמישית ונתן רוח גבית לפולנים שהשלימו סנסציה מרשימה.
2 צפייה בגלריה
דונציץ' המום
דונציץ' המום
לוקה דונצ'יץ'/ סלובניה מודחת מוקדם מהצפוי
(צילום: gettyimages)
מתאוש פוניטקה הפולני, שסיפק טריפל-דאבל של 26 נקודות, 16 ריבאונדים ו-10 אסיסטים, אמר: "הופתעתי, שיחקנו נהדר במחצית הראשונה והובלנו ב-20 הפרש, ידענו כמה הסלובנים טובים ותחרותיים. הם לחצו עלינו ברבע השלישי והריצה שלהם הייתה גדולה מדי למרות שניסינו להתכונן לזה בחדר ההלבשה. אין לנו יותר מדי ניסיון במעמדים האלה ופשוט ניסינו להיות אמיצים, אני גאה בכל החברים שלי".
בצד המפסיד, דונצ'יץ' נראה זועם בסיום על צוות השיפוט, אבל סירב להתבטא בנושא ובחר לקחת את האחריות על עצמו: "כל הכבוד לפולין, הם שיחקו מדהים. לא באנו למשחק עם האנרגיות שהיינו צריכים. שיחקתי היום נורא, אכזבתי את הקבוצה שלי וההפסד הזה הוא עליי. הרמה בטורניר מדהימה ונהניתי מאוד לצפות במשחקים. תמיד אייצג את המדינה שלי שאוכל ואהיה בריא".
2 צפייה בגלריה
שחקן נבחרת סלובניה בכדורסל לוקה דונצ'יץ'
שחקן נבחרת סלובניה בכדורסל לוקה דונצ'יץ'
מי היה מאמין? יאניס, יוקיץ' וגם דונצ'יץ' כבר מחוץ ליורובאסקט
(צילום: AP)