לברון ג'יימס התלהב, לוקה דונצ'יץ' כינה אותה רק שלשום כ"סטף קרי הנשית" ואין אחד בארה"ב כנראה שלא מכיר את שמה. קייטלין קלארק, וזה לא סוד, היא כנראה הספורטאית הכי מדוברת באמריקה בחודשיים האחרונים, הודות ליכולת הפנומנלית שלה על הפרקט.
ביממה האחרונה היא קיבלה חותמת נוספת לכך כשהוכתרה בפעם השנייה ברציפות כשחקנית השנה במכללות של סוכנות הידיעות AP. כוכבת מכללת איווה, שהלילה תפגוש את קונטיקט בפיינל-פור ה-NCAA, קיבלה 34 קולות מ-35 מצביעים והצטרפה לרשימה מכובדת ביותר. קלארק היא השחקנית השישית בסך הכל שזוכה בתואר מעל לפעם אחת לצד שמות כמו שאמיקה הולדסקלו, סימון אוגוסטוס, מיה מור, בריטני גריינר ובריאנה סטיוארט.
4 צפייה בגלריה
קלארק
קלארק
קלארק והפרס
(צילום: AP Photo/Carolyn Kaster)
כך התבשרה קלארק שהיא שחקנית השנה
הסיפור החביב הוא שקלארק התבשרה על זכייתה בפרס במהלך אסיפת קבוצה, במהלכה המאמנת שלה, ליסה בלאדר, ביקשה מהשחקניות לשחק "גלגל המזל" על הלוח. המשפט שלבסוף הושלם הוא: "קייטלין היא שחקנית השנה של AP". קלארק ההמומה התרגשה למדי. "זהו כבוד עצום להיות באותה רשימה עם הרבה שחקניות גדולים שהערצתי בילדותי", אמרה קלארק. "צפיתי בהן ורציתי להיות כמותן".
קלארק, כאמור, הפכה לסיפור הכי גדול בספורט האמריקאי. שלשות הלוגו והמסירות הביאו לה פופולריות שחוצה ענפים. באוקטובר, במשחק ששוחק באצטדיון הפוטבול של האוניברסיטה, הגיעו יותר מ-55 אלף צופים. כל משחק של אייווה, שאולמה מכיל 15 אלף מקומות, הוא סולד אאוט מוחלט - והיה כך גם אם היו בהיכל מקום ל-30 אלף - וכך גם כל משחק חוץ, גם במקומות שבהם רמת ההתעניינות בכדורסל נשים היא לא ממש גבוהה.
4 צפייה בגלריה
קלארק
קלארק
קונטיקט מחכה לה הלילה
(צילום: ANDY LYONS / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP)
4 צפייה בגלריה
קלארק
קלארק
תזכה עם איווה באליפות ה-NCAA? קלארק
(צילום: ANDY LYONS / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP)
4 צפייה בגלריה
קלארק
קלארק
קלארק לצד הוריה ברגע קבלת תואר שחקנית השנה
(צילום: Gregory Shamus / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP)
כמובן שקלארק הפכה בחודש שעבר לשיאנית הנקודות של ליגת המכללות, גברים או נשים, ושברה את השיא האגדי של פיט מראביץ'. רק לאחרונה הראפר וכוכב הקולנוע, אייס קיוב, הבעלים של ליגת הביג-3 בארה"ב, הודיע כי יהיה מוכן לשלם לכוכבת המכללות 5 מיליון דולר אם תעלה על הפרקט ל-10 משחקים. הסכום הגבוה בתולדות הליגה ופי 17 ממה שתרוויח בקרוב ב-WNBA, שם אינדיאנה פיבר צפויה לבחור אותה במקום הראשון בדראפט.