נבחרות ישראל וסלובניה ייפגשו היום (שישי) בהיכל קבוצת שלמה בת"א במסגרת מוקדמות גביע העולם, ויעשו זאת בלי הכוכבים הגדולים שלהן – דני אבדיה מצד אחד, לוקה דונצ'יץ' מצד שני. אבל כפריביו למשחק הזה הישראלי והסלובני התמודדו הלילה ראש בראש בוושינגטון (6:6), ואבדיה יצא עם ניצחון מפתיע במיוחד, 105:113 על דאלאס (5:6). הוא מפתיע במיוחד לאור יחסי הכוחות – דונצ'יץ' פתח את העונה מדהים, בעוד וושינגטון שיחקה בלי בראדלי ביל החולה וקריסטפס פורזינגיס שסובל ממתיחה במפשעה ולא יכל לנקום באקסית, אבל קייל קוזמה והצוות המסייע התעלו.
אבדיה, שעובר תקופת קליעה קשה, המשיך לרשום אחוזים נמוכים, אבל סיים עם שיא עונתי של 12 נקודות, הפעם הראשונה ב-22/23 שהוא מגיע למספר ספרתי (4 מ-13 מהשדה, 1 מ-4 משלוש, 3 מ-3 מהקו). הוא גם שמר טוב מאוד על דונצ'יץ' שהתקשה לתפקד לאורך כל הערב. מלך הסלים הזמני של הליגה, שהגיע עם ממוצע של 34.8 נקודות, סיים עם 22 ב-8 מ-21 בלבד, ובעיקר היה מפוזר מהקו עם 3 מ-9. מעבר לנקודות, אבדיה גם רשם שיא דקות לעונה, 32, ותרם 6 ריבאונדים, 4 אסיסטים וחטיפה, כמו גם 3 איבודים.
3 צפייה בגלריה
שחקן וושינגטון וויזארדס דני אבדיה
שחקן וושינגטון וויזארדס דני אבדיה
קלע לראשונה בספרות כפולות. דני אבדיה
(EPA)
3 צפייה בגלריה
דונצ'יץ' מול אבדיה
דונצ'יץ' מול אבדיה
נעצר דווקא בוושינגטון. דונצ'יץ'
(צילום: רויטרס)
הישראלי נראה רע בפתיחה, כשהחמיץ את ארבע הזריקות הראשונות שלו, אבל התעורר ברבע השני אחרי שסחט מדונצ'יץ' סל ועבירה והוסיף הטבעה אחרי אסיסט גדול של מונטה מוריס. דאלאס עוד הובילה בהפסקה 58:61 בזכות ספנסר דינווידי (33 נקודות) שפתח את העונה שעברה בוושינגטון, אבל המחצית השנייה הייתה בסימן קוזמה.
בששת המשחקים האחרונים בהם היה אחראי לבדו על ההתקפה, ללא ביל ופורזינגיס, הוא קלע לפחות 20 נקודות, ובשלושה מקרים הגיע ל-30 פלוס – כולל 36 הלילה, בתוספת 11 ריבאונדים. הבריחה ברבע האחרון הגיעה בזכות שתי שלשות מטורפות רצופות שלו.
3 צפייה בגלריה
אבדיה מול דונצ'יץ'
אבדיה מול דונצ'יץ'
אם לא במפגש הנבחרות, אז ב-NBA. אבדיה מול דונצ'יץ'
(צילום: EPA)
בזמן שאבדיה היה היחיד פרט לקוזמה עם תרומה איכותית בחמישייה, הספסל של וושינגטון היה חזק במשחק. רוי האצ'ימורה קלע 23, וויל בארטו 14, דניאל גאפורד 11 עם 10 ריבאונדים, והרכז הנשכח ג'ורדן גודווין, שמנצל מצוין כל רגע שהוא משחק בזמן שהקו האחורי סובל ממכת פציעות, נתן 29 דקות מצוינות של הגנה עם 7 ריבאונדים ו-6 אסיסטים.