על רקע פרשת השעיית קיירי ארווינג מברוקלין נטס בעקבות פרסום סרט אנטישמי בחשבון האינסטגרם שלו, לברון ג'יימס הביע היום (חמישי) תמיכה בכוכב המושעה. קינג ג'יימס צייץ בחשבון הטוויטר כי ההבהרה של קיירי בעקבות פרסום הסרטון אמורה להספיק כדי להחזירו לפרקט.
"אמרתי כבר שאני לא מאמין בשיתוף מידע פוגעני, ואמשיך בכך", פתח לברון את דבריו. "אבל קיירי התנצל ואמור לקבל אישור לחזור לשחק, זה מה שאני חושב. זה די פשוט. עזרו לו ללמוד אבל הוא ראוי לשחק. מה שמבקשים ממנו לעשות כדי לחזור לפרקט, לדעתי זה מוגזם. הוא לא האדם שמנסים להציג".
1 צפייה בגלריה
לברון ג'יימס
לברון ג'יימס
חושב שקיירי צריך לקבל אישור לחזור לשחק. לברון ג'יימס
(צילום: AFP)
בנייקי מנגד, הבהירו כי הנזק הגדול שגרם קיירי עלול לגרום לכך שהקשר העסקי בין הצדדים לא יחודש בעתיד. "אני בספק גדול אם הקשר הזה יתחדש", אמר פיל נייט, ממייסדי החברה שניתקה את יחסיה עם קיירי בעקבות הפרשה. "קיירי עבר את הגבול. הוא נתן הצהרות שלא יכולנו לעמוד מאחוריהן וזו הסיבה שהקשר בינינו נגמר. מבחינתי זה בסדר".
פרשנים ברחבי ארה"ב קראו לקומישיניר ה-NBA אדם סילבר להשעות את קיירי ארווינג עקב פרסום הסרט האנטישמי. השחקן וקבוצתו הודיעו כי כי יתרמו חצי מיליון דולר כל אחד למען מיגור השנאה, אך סילבר פרסם הודעה רשמית בה כתב כי הוא "מאוכזב מכך שקיירי לא מחר את התוכן הנתעב".
שעות לאחר שקיבל את השעיית הקבוצה, ארווינג התנצל בחשבון האינסטגרם שלו: "פרסמתי סרט דוקומנטרי, שכלל טענות אנטישמיות שגויות, נראטיבים ושפה שלא נכונה ופוגענית כלפי הגזע/דת היהודית, אני לוקח אחריות על מעשיי. לכל המשפחות היהודיות והקהילות שנפגעו והושפעו מהפוסט שלי, צר לי מעומק ליבי שגרמתי לכן לכאב ואני מתנצל".
עם זאת, בקבוצה הגיבו: "התייאשנו מזה כשקיירי סירב להבהיר שאין לו שום אמונות אנטישמיות ולא היה מוכן להודות שיש מסרים של שנאה בסרט הזה. זו לא הייתה הפעם הראשונה שהייתה לו הזדמנות להבהיר את דבריו, אבל הוא נכשל. החלטנו שקיירי ירצה עונש של השעיה ללא תשלום עד שהוא יבצע שורה של פעולות נגד ההשפעה המזיקה של פעולותיו. בכל מקרה, ההשעיה לא תפחת מחמישה משחקים".