דני אבדיה בספק למשחקה הלילה (בין שני לשלישי) של וושינגטון אצל פילדלפיה, לאחר שהוא סובל מנקע בקרסול. הפורוורד הישראלי הוא אחד משלושה שחקנים שמוגדרים "בסימן שאלה" על-פי הקבוצה לצד דניאל גאפורד וקורי קיספרט.
אבדיה לא החמיץ כלל משחק לפני שנתיים ובעונה החולפת פספס שישה משחקים בלבד. הוויזארדס מדורגים אחרי חמישה משחקים בלבד במקום האחרון במזרח עם מאזן 4:1. הדבר מתסכל כמובן את כל השחקנים.
2 צפייה בגלריה
דני אבדיה
דני אבדיה
בספק למשחק. אבדיה
(צילום: EPA/ERIK S. LESSER)
"אנחנו חייבים לשנות משהו", אמר אבדיה. "אני לא יודע מה זה. אבל אנחנו בהחלט לא נמשיך להיראות ככה כי אני יודע שאנחנו משחקים טוב. משהו קורה לנו בדרך. אני לא יודע מה זה, אבל אנחנו הולכים להבין את זה". קייל קוזמה הוסיף: "צריכים לשחק טוב יותר וחזק יותר. כולנו צריכים להעלות את הרמה".
אבדיה, יש לציין, מציג יכולת גבוהה, ונראה טוב ומרשים יותר ממשחק למשחק. הוא קולע בממוצע 13.2 נקודות למשחק, לצד 5.8 ריבאונדים, 2.8 אסיסטים ו-1.2 חטיפות. מלבד משחק פתיחת העונה נגד אינדיאנה, בו קלע 9 נקודות, הוא הגיע לספרות כפולות בקטגוריה זו בכל משחק.
2 צפייה בגלריה
שחקן וושינגטון וויזארדס דני אבדיה
שחקן וושינגטון וויזארדס דני אבדיה
יכולה הקליעה השתפרה. אבדיה
(Greg Fiume/AFP)
בכתבה ב"אתלטיק" שמו דגש על השיפור של אבדיה, ורואים בכך את נקודת האור של וושינגטון עד כה. באתר עלה ניתוח נרחב על העבודה הקשה שהוא השקיע במהלך הקיץ. "כבר בחודש ספטמבר האחרון, עוד בישראל, הוא עבד על הקליעה שלו באינספור סשנים", נכתב. "לאחר מכן, הוא המשיך את העבודה הזו כשחזר לארה"ב. השינוי הזה ניכר בצורה משמעותית בחמשת המשחקים הראשונים של העונה".
בכתבה ציינו שאבדיה קלע העונה 6 שלשות מתוך 12 ניסיונות, והביאו את זה כראיה לשיפור בקליעה שלו: "זה הופך אותו לאחת מנקודות האור של וושינגטון, שמתקשה מאוד עד כה ומנסה לבנות את עצמה לשנים הבאות". עוד הוסיפו כי "אף אחד לא מצפה ממנו להמשיך לקלוע ב-50 אחוז מעבר לקשת במהלך כל העונה, אבל בהחלט נראה שהוא עשה התקדמות רצינית, אחרי שבשלוש העונות הקודמות שלו בליגה הוא דייק ב-31 אחוז, והקטגוריה הזו הסתמנה כאחת מנקודות החולשה שלו".