קצת יותר מחודשיים נותרו לפתיחת עונת 2023/24 ב-NBA, ובארה"ב ובשאר העולם סופרים את הימים. ליגת הקיץ כבר מאחורינו, הנבחרת האמריקאית כבר החלה את משחקי ההכנה שלה לקראת אליפות העולם שתיערך בפיליפינים, יפן ואינדונזיה, בסוף ספטמבר הקבוצות יפתחו את מחנות האימונים שלהם ורק בתחילת אוקטובר יגיעו משחקי ההכנה של הקבוצות. עד אז, מנסים בתקשורת לחזות איך תיראה העונה, מי היו הקבוצות החזקות – וגם מי יהיו החלשות. ובמקום האחרון? וושינגטון וויזארדס.
בסוכנויות ההימורים מחשיבים את הוויזארדס כקבוצה החלשה בליגה, ומנבאים כי תשיג את כמות הניצחונות המועטה ביותר. באתר DraftKings הציגו תחזית לפיה הקבוצה של ווס אנסלד ג'וניור תסיים עם פחות מ-25 ניצחונות בעונה הקרובה, ובאתרי ההימורים נותנים יחס מאוד גבוה לאפשרות שוושינגטון תשיג מעבר לכך.
4 צפייה בגלריה
שחקן וושינגטון וויזארדס דני אבדיה מול שחקן גולדן סטייט ווריורס ג'ורדן פול (מימין)
שחקן וושינגטון וויזארדס דני אבדיה מול שחקן גולדן סטייט ווריורס ג'ורדן פול (מימין)
ישתפו פעולה העונה. דני אבדיה מול ג'ורדן פול
(AP Photo/Nick Wass)
בכל הנוגע לזכייה באליפות, הסיכויים שוושינגטון תזכה עומדים על 100,000+, כאשר דטרויט, הקבוצה הבאה אחריה, קיבלה 60,000+. גם בטורניר אמצע העונה, שיונהג לראשונה בתולדות ה-NBA ב-2023/24, נותנים לווויזארדס את הסיכוי הנמוך ביותר לזכות, והפעם הוא זהה לזה של הפיסטונס, עם 7,500+. "אם תהיו משוגעים מספיק בשביל להמר על הוויזארדס, אתם תוכלו להיות עשירים!", נכתב באתר האוהדים של וושינגטון bulletsforever.

שינתה את פניה

אבל האם הוויזארדס באמת כאלה גרועים? לכולם ברור שהמועדון הולך לתהליך בנייה שיקח כמה שנים, ואין דבר שצעק את זה יותר מהמהלכים שבוצעו הקיץ. הטריידים ששלחו את הכוכב הגדול ביותר של הקבוצה בעשור האחרון, בראדלי ביל, לפיניקיס, ואת קריסטפס פורזינגיס לבוסטון מראים את זה. שליחתו של כריס פול, שהגיע במסגרת הטרייד על ביל, תמורת ג'ורדן פול ועוד שני שחקנים צעירים ממחישה זאת פי כמה.
4 צפייה בגלריה
שחקן וושינגטון וויזארדס בילאל קוליבאלי
שחקן וושינגטון וויזארדס בילאל קוליבאלי
ינסה להוכיח לוושינגטון שעשו את הדבר כששמו את הז'יטונים עליו. בילאל קוליבאלי
(Candice Ward/AFP)
למעשה, אם יש אמת בדיווחים על שחרורו של דנילו גלינארי בן ה-35, שהגיע במסגרת הטרייד על פורזינגיס, מסתמן כי קייל קוזמה בן ה-28, לא יהיה רק הכוכב הגדול של הקבוצה העונה – אלא גם השחקן המבוגר בסגל. בוושינגטון בהחלט ירצו להריץ שחקנים צעירים כמו פטריק בולדווין ג'וניור וראיין רולינס, שהגיעו הקיץ, ובטח ללטש כמה שיותר את בילאל קוליבאלי בן ה-18 שנבחר על ידי אינדיאנה בסיבוב הראשון בדראפט והועבר מיד לוויזארדס.
וכך, בקבוצה בה יש שחקנים שידועים ככאלה שלא ממש נוטים למסור (ג'ורדן פול) וכאלה שיהיה חשוב להם להוכיח ששווה היה לשים עליהם את הז'יטונים (בעיקר קוליבאלי, ששיחק בעונה שעברה עם וומבניאמה, ובוודאי ירצה לייצר הייפ משל עצמו), נראה שהתחרותיות לא תהיה ברמה גבוהה.

ומה עם אבדיה?

השאלה המתבקשת, במיוחד מצד חובבי הכדורסל הישראלים (אבל לא רק) – היא איך דני אבדיה ישתלב בתוך כל זה? הפורוורד הישראלי שהגיע בקיץ 2020 לבירת ארה"ב כפרוספקט שנבחר בסיבוב הראשון בדראפט עדיין לא מצא יציבות. מצד שני, הוא נכנס לעונתו הרביעית בקבוצה, ומכיר אותה יותר מכל שחקן אחר בסגל. בעונה שעברה הוא יצא לרצף של משחקים בהם היה נהדר בשני צדי המגרש והוכיח שיש לו מה לתת.
4 צפייה בגלריה
שחקן וושינגטון וויזארדס דני אבדיה
שחקן וושינגטון וויזארדס דני אבדיה
אולי כדאי לו לחפש את מקומו בקבוצה תחרותית יותר? דני אבדיה
(AP)
מצד שני, אם וושינגטון לא הייתה בדיוק תחרותית בשנים עם ביל, פורזינגיס וקוזמה – ויש אמרו שזה פגע באבדיה – אז מה יהיה עכשיו? מצד אחד, בהחלט יכול להיות שאבדיה משתלב בחזון הבנייה מחדש של הוויזארדס, אבל מצד שני – בעונתו הרביעית בליגה הטובה בעולם – הוא חייב לעשות את קפיצת המדרגה שלו, ובוודאי לא להישאר במקום כאחד שמקבל כדורים רק בסוף שעון ואת השאריות שמשאירים השחקנים שמחזיקים את הכדור רוב הזמן בהתקפה.
בנוסף, מעבר לדקות משחק וקבלת תפקיד מרכזי, נשאלת שאלה נוספת: האם לדני אבדיה בכלל משתלם לנסות להשתלב או להתקדם במועדון לא הישגי כמו וושינגטון? הפורוורד הישראלי הצהיר לא אחת שקשה לו להיות בקבוצה שלא מתמודדת על משהו, ואחרי שלוש שנים בליגה הטובה בעולם, אולי בכלל כדאי לו לחפש יעד חדש.