בפעם השלישית תוך חודש, מאמן ב-NBA יוצא למתקפה קשה נגד השופטים. לאחר שדארקו ראיאקוביץ' מטורונטו טען לקיפוח במשחק קבוצתו נגד הלייקרס והתפרצותו למגרש של מייק בראון מסקרמנטו - שהורחק נגד מילווקי - הפעם היה זה מונטי וויליאמס מדטרויט פיסטונס שזעם בסיום הפסדה הדרמטי של קבוצתו הלילה (בין שני לשלישי), 113:111 לניו יורק ניקס.
8.3 שניות לסיום המשחק, כשלוח התוצאות הראה 110:111 לדטרויט, השתלט אוסאר תומפסון מהפיסטונס על כדור, אך דונטה דיווינצ'נזו גלש לרגליו וג'יילן ברנסון חטף את הכדור, מסר לג'וש הארט - שקלע סל מכריע וסחט גם עבירה. על פניו, ההחלטה המתבקשת הייתה שריקה לעבירה לחובתו של דיווינצ'נזו, אך השופטים בחרו להתעלם, ו-וויליאמס פשוט רתח.
3 צפייה בגלריה
מאמן דטרויט פיסטונס מונטי וויליאמס
מאמן דטרויט פיסטונס מונטי וויליאמס
רתח מזעם. מונטי וויליאמס
(AP Photo/Adam Hunger)
"זו החלטת השיפוט הכי גרועה שהתקבלה העונה", אמר וויליאמס במסיבת העיתונאים בסיום המשחק. "הם פשוט לא שרקו. מספיק! זה קורה כל הזמן. עשינו מה שצריך לעשות - פנינו להנהלת הליגה, שלחנו סרטונים שמראים את הטעויות בבירור. נמאס לנו לשמוע את אותם הסברים שוב ושוב".
וויליאמס המשיך במונולוג: "היו לנו סיכוי לנצח, ואז שחקן יריב פשוט קפץ לתוך רגליו של תומפסון - ולא נשמעה שריקה. זו פשוט תועבה. זה מגוחך. אנחנו רוצים משחק הוגן - וזה לא מה שהיה פה. אי אפשר לפספס דבר כזה במשחק NBA. נקודה. פשוט נמאס לי לדבר על זה. נמאס לי לשמוע את השחקנים שלי שואלים 'מה עוד אנחנו יכולים לעשות?'. זו הראיה הראשית למה שאנחנו עוברים במשך כל העונה. אין לי שום דבר נוסף להגיד".
שחקן הפיסטונס, קייד קנינגהאם, שסיים את המשחק עם 32 נקודות, 8 אסיסטים ו-5 ריבאונדים, התייחס גם הוא לשיפוט: "זה פשוט מרתיח. אין לי מילה אחרת". תומפסון, עליו נעשתה העבירה, היה המום: "הייתי בטוח שישרקו עבירה לטובתי. הייתי ממש מבולבל ומופתע כשראיתי שהמשחק ממשיך".
3 צפייה בגלריה
שחקן דטרויט פיסטונס קייד קנינגהאם
שחקן דטרויט פיסטונס קייד קנינגהאם
"מרתיח". קייד קנינגהאם
( Elsa/AFP)
3 צפייה בגלריה
שחקן ניו יורק ניקס ג'יילן ברנסון חוגג עם ג'וש הארט
שחקן ניו יורק ניקס ג'יילן ברנסון חוגג עם ג'וש הארט
החוטף וקולע סל הניצחון. ג'יילן ברנסון חוגג עם ג'וש הארט
(AP Photo/Adam Hunger)
השופט הראשי במשחק, ג'יימס וויליאמס, הודה בסיום כי היה ראוי לשרוק לעבירה לזכות דטרויט: "בבדיקה שקיימנו אחרי המשחק, נראה כי תומפסון הגיע ראשון לכדור ואז זה נלקח ממנו אחרי שהוא הופל. לפיכך, היה צריך לשרוק לעבירה לזכותו ולחובתו של דונטה דיווינצ'נזו".
בכך שלא שרקו לעבירה, גזלו השופטים מדטרויט - הקבוצה עם המאזן הגרוע בליגה - הזדמנות לקטוע רצף של חמישה הפסדים ולהעלות את מאזנה ל-48:9. יש לציין שגם ההפסד הקודם של הפיסטונס, לאורלנדו, היה דרמטי במיוחד לאחר סל בשנייה האחרונה של פאולו באנקרו. הקבוצה תקווה להתאושש כבר הלילה (בין שלישי לרביעי) ולקטוע את הרצף השלילי כשתתארח אצל שיקגו.