זה קרה לפני חודש בערך, בבית מלון באחד ממשחקי החוץ של וושינגטון. דני אבדיה סיפר לקריסטפס פורזינגיס על התחביב האהוב עליו - שחמט - והלטבי הבטיח שיראה על מה מדובר. "באותו לילה נשארתי ער עד 4 לפנות בוקר", צחק פורזינגיס בריאיון שהעניק לכתבה על השניים ב"וושינגטון פוסט" ובו סיפר על החברות הקרובה עם הפורוורד הישראלי.
מאותו יום, אגב, השניים משחקים זה מול זה שחמט. רק שכעת התפקידים שלהם די מתהפכים. אבדיה הוא המבוגר האחראי, פורזינגיס התלמיד. "הוא לא בדיוק המורה שלי, אפשר לקרוא לזה ה'יוזם'", חייך פורזינגיס.
3 צפייה בגלריה
אבדיה ופורזינגיס
אבדיה ופורזינגיס
צמד-חמד. אבדיה ופורזינגיס
(צילום: AFP)
השניים הם השחקנים המובילים של הוויזארדס בתקופה האחרונה. הלטבי מעמיד ממוצעים של 22.7 נקודות (הטוב ביותר בקבוצה) ורק ברביעי האחרון הפציץ 36 מול שארלוט. אבדיה, וזה לא סוד, הוא אחד הברגים המרכזיים בוושינגטון מאז הטרייד ששלח את רוי האצ'ימורה ללייקרס. בסוף החודש שעבר אף רשם שיא קריירה של 25 נקודות.
זה התחיל כחיבור בין שני שחקנים לא אמריקאים והתפתח, כאמור, לידידות קרובה. פורזינגיס לקח את אבדיה תחת חסותו באימונים, והפך לחבר הקרוב שלו גם מחוץ למגרש. "כולם חברים שלי כאן, אבל לפורזינגיס יש מקום מיוחד", הודה אבדיה. "אנחנו יושבים אחד ליד השני בחדר ההלבשה תמיד, ואתם יודעים - יש בינינו הבנה. הוא מבין מאיפה באתי ועם מה אני מתמודד, כי הוא עשה כמעט את אותה דרך. הוא בחור ממש חכם. הוא תמיד יודע מה לעשות".
3 צפייה בגלריה
אבדיה
אבדיה
"גורם לכולם לאהוב אותו". אבדיה
(צילום: AP)
ומה יש לפורזינגיס להגיד על אבדיה? "הוא עוזר לי להוציא את הצד השובב יותר שבי. רוב הזמן אני די רציני. איתו אני אוהב להיות פשוט צעיר ו'טיפש'. זה גם חשוב בחיים".

כש"חד-קרן" פגש את "טורבו"

לשניים כבר יש כינויים. כשפורזינגיס רק הגיע ל-NBA ב-2015 לא אחר מאשר קווין דוראנט קרא לו "חד-קרן" - כינוי שכבר השתרש. אבדיה זכה לאחרונה לכינוי משל עצמו - "טורבו" - שהחל בכלל בגלל משחק מחשב ונכנס לתודעה בעקבות חגיגה של הישראלי בתנועה של אופנוע עם היד
3 צפייה בגלריה
פורזינגיס
פורזינגיס
מצחקק בחדר ההלבשה. פורזינגיס
(צילום: AP)
"הוא גורם לכולם לאהוב אותו", סיפר אנתוני גיל על אבדיה. "הוא יושב בחדר המלון שלו וחושב על הדבר הכי מטופש או שנוי במחלוקת שהוא יכול להגיד, ואז נכנס לחדר ההלבשה ואומר את זה. פורזינגיס יושב שם ומצחקק מאחוריו כמי שרוצה להגיד: 'כן, דני. אתה על משהו?'".
"זו השנה השלישית שלו בקבוצה. יש קצת לחץ בגלל שהארכת החוזה מתקרבת. אבל אני לא צריך להגיד לו כלום. הוא עובד קשה ורוצה יותר מדי", אמר פורזינגיס. "צוות האימון צריך להגיד לו לפעמים: קח יום חופש. וזה דבר טוב. אני אוהב את זה אצלו".
מאמנם של השניים, ווס אנסלד ג'וניור, סיכם: "הדינמיקה של החניכה עובדת בשני הכיוונים. אני חושב שאתה מראה צמיחה בדרך שבה אתה מלמד, איך אתה מוביל, לא רק באמצעות דוגמה, אלא באמצעות הקול שלך. אני חושב שכשיש לך בחור שמסתכל עליך, אולי זה קצת מאלץ אותך להמשיך לעשות את הדברים הנכונים. החברות הזו פורחת".