שתי קבוצות בלבד ב-NBA ניצחו עד כה העונה במשחק בודד. אף אחד בארה"ב לא מופתע שאחת מהן היא וושינגטון. הוויזארדס נשרו הלילה (בין שני לשלישי) למאזן 5:1 אחרי הפסד רביעי ברציפות, והפעם צפוי במיוחד - 146:128 בפילדלפיה.
זה היה משחק חד-צדדי מאמצע הרבע השני והפער הגיעו בשיאו ל-27 הפרש. זה לא הפריע לדני אבדיה לספק עוד ערב התקפי נהדר ומשחק חמישי העונה בספרות-כפולות. הפורוורד הישראלי, שהתאושש מנקע בקרסול, סיים עם 16 נקודות (5 מ-8 מהשדה, 2 מ-4 לשלוש ו-4 מ-4 מהקו), 6 אסיסטים, 5 ריבאונדים וחטיפה ב-28 דקות - והיה, בטח לא תופתעו, מנקודות האור של קבוצתו.
3 צפייה בגלריה
אבדיה
אבדיה
"וושינגטון מסתכלת על העתיד". אבדיה
(צילום: AP Photo/Matt Slocum)
בששת המשחקים הראשונים של העונה אבדיה מעמיד את השורה הסטטיסטית הטובה בקריירה: 13.7 נקודות, 5.7 ריבאונדים, 3.3 אסיסטים, 1.2 חטיפות, 56.9% מהשדה ו-50% מחוץ לקשת. הדבר, למרות פתיחת העונה האיומה של הוויזארדס, לא נעלם מעיני העיתונאים והפרשנים. העיתונאי צ'ייס יוז מ-NBC כתב: "עוד משחק טוב של דני אבדיה, למרות הפסד צפוי של קבוצתו".
באתר fortyeightminutes הכינו כתבה גדולה על ההתקדמות של אבדיה העונה, ופרגנו לו: "אחד הדברים החיוביים אצל וושינגטון בעונה שבה ברור שהיא מסתכלת על העתיד זה ההתקדמות של דני אבדיה. הפורוורד בשנתו הרביעית מוכיח שהוא יכול להוות אבן פינה לגיטימית עבור הוויזארדס בעתיד עם איך שהוא משחק עד כה".
3 צפייה בגלריה
אבדיה
אבדיה
מחמאות, למרות ההפסד. אבדיה
(צילום: AP Photo/Matt Slocum)
"ההתקדמות של אבדיה אינה אך ורק תוצאה של עלייה בדקות משחק כמו שחקני NBA צעירים רבים, אלא היא הגיעה לאחר עוד עונת עבודה מלאה, שהביאה לבחירת זריקות טובה יותר, יותר אמון מצד צוות האימון ותפקיד מוגדר יותר בוושינגטון".
לכתבה התראיין מאמן הוויזארדס, ווס אנסלד ג'וניור, שציין כי "אבדיה עבד כל הקיץ על הזריקה שלו, על סיום במגע, סיומת בצבע, דברים שבעבר ראינו שיש לו איתם בעיות, אז אנחנו רואים שם התקדמות כרגע. זו התחלה טובה, אני יודע שרק התחלנו אבל אני חושב שזה ימשיך להתפתח".
3 צפייה בגלריה
אמביד
אמביד
MVP. אמביד
(צילום: Bill Streicher-USA TODAY Sports)

אמביד: "ניצלתי את ההזדמנויות שקיבלתי"

אבל עם כל הכבוד לפורוורד הישראלי של וושינגטון, המשחק הלילה היה שייך בעיקר לג'ואל אמביד. הסנטר הרשים עם שיא עונתי של 48 נקודות, 29 מתוכן הגיעו ברבע השלישי חלומי, בו לא החטיא זריקה (10 מ-10 מהשדה ו-9 מ-9 מהקו). על הדרך גם שבר את שיא הנקודות לרבע של המועדון. אמביד הוסיף 11 ריבאונדים ו-6 אסיסטים ב-31 דקות על הפרקט.
"ניצלתי את ההזדמנויות שקיבלתי", הצטנע (במפתיע) אמביד. "זה נראה שקלענו הרבה נקודות, אבל שיחקנו כקבוצה. הרבה מהן הגיעו בשטף המשחק". טייריס מקסי, שהוסיף 22 נקודות ו-11 אסיסטים, פרגן לחברו לקבוצה: "הוא פשוט טוב בכדורסל. אין סיבה שלא יזכה עונה שנייה ברציפות בתואר ה-MVP".
* גולדן סטייט תארח את משחק האולסטאר ב-2025 - כך הודיעה הליגה הלילה. זו תהיה הפעם הראשונה מאז שנת 2000 שמשחק הכוכבים מגיע לסן פרנסיסקו.