סערת קיירי ארווינג והציוץ שקידם סרט אנטישמי ממשיכה לככב בכותרות, כשהערב (חמישי) הגיעה התייחסות ראשונה של קומישינר ה-NBA, אדם סילבר.
"קיירי ארווינג קיבל החלטה חסרת אחריות לפרסם קישור לסרט הכולל מסרים אנטישמיים פוגעניים", מסר סילבר בהודעתו, "על אף שאנחנו מעריכים את העובדה שהוא הסכים לשתף פעולה כדי להילחם באנטישמיות ובגילויים אחרים של שנאה, אנחנו מאוכזבים שהוא לא התנצל על המעשה ובעיקר שלא מחק את התוכן הנתעב והמזיק בסרט שבחר לקדם. אני אפגש עם ארווינג אישית בשבוע הבא כדי לדון בסיטואציה".
2 צפייה בגלריה
סילבר
סילבר
"אני אפגש עם קיירי אירווינג אישית בשבוע הבא כדי לדון בסיטואציה". סילבר
(צילום: AP)
כזכור, הגארד פרסם בעמוד שלו ברשתות החברתיות קישור לסרט משנת 2018, "Hebrews to Negroes: Wake Up Black America". הפוסט עורר סערה גדולה, שכן הסרט נחשב לאנטישמי.
ההודעה של סילבר מגיעה על אף שהלילה קיירי וקבוצתו ברוקלין נטס הודיעו שיתרמו חצי מיליון דולר כל אחד ל"מטרות וארגונים שפועלים למיגור שנאה וחוסר סובלנות בקהילות שלנו". הקבוצה, השחקן והליגה נגד השמצה פרסמו גם הצהרה משותפת. "אני מודע להשפעה השלילית של הפוסט שלי כלפי הקהילה היהודית ואני לוקח אחריות", אמר קיירי בהצהרה. "אני לא מאמין שכל מה שנאמר בסרט התיעודי היה נכון או משקף את המוסר והעקרונות שלי".
ארווינג הוסיף כי הוא "לא התכוון לפגוע בשום קבוצה, גזע או דת של אנשים, והוא רוצה להיות רק 'מגדלור של אמת ואור'". עוד ציין השחקן כי הוא "מתנגד לכל צורות של שנאה ודיכוי ועומד חזק מול קהילות שנדחקות לשוליים ומושפעות מדי יום. "אני בן אדם שלומד מכל תחומי החיים ומתכוון לעשות זאת בראש פתוח ובנכונות להקשיב".
סם זוסמן, מנכ"ל BSE Global, חברת האם של ברוקלין נטס וברקליס סנטר, התייחס גם הוא לסערה באותה הצהרה משותפת: "אין מקום לאנטישמיות, גזענות, נרטיבים כוזבים או ניסיונות מוטעים ליצור איבה ושנאה. כעת, יותר מתמיד, יש צורך דחוף להבטיח חינוך בתחומים אלה. אנו מיישמים את ההצהרות הקודמות שלנו הלכה למעשה כי המעשים מדברים חזק יותר ממילים".
2 צפייה בגלריה
קיירין והנערים היהודים
קיירין והנערים היהודים
המחאה במשחק של ברוקלין
(צילום: AP)
הסערה בשבוע האחרון הובילה למחאה מתוכננת נגד קיירי שנרשמה לפני שלושה ימים בברקליס סנטר, אז הגיעה קבוצה מאורגנת של יהודים, ברובה בני נוער חובשי כיפות, וישבה בשורה הראשונה עם חולצות עליהן כתוב: "הילחמו באנטישמיות". אחד האוהדים שלבש את החולצה, סיפר באותו יום לתקשורת המקומית בניו יורק: "אמרנו לקיירי שאנחנו אוהבים אותו, למרות שאנחנו יודעים שהוא שונא אותנו".
כמו כן, הסיפור הוביל לגינוי נרחב ברחבי הליגה, כולל מאגדת הכדורסל צ'ארלס בארקלי, המשמש כיום כפרשן ברשת TNT. "אדם סילבר היה צריך להשעות את קיירי", אמר בארקלי. "קודם כל, סילבר יהודי. אתה לא יכול לקחת ממנו 40 מיליון דולר ולהעליב את הדת שלו. יש לך את הזכות להעליב אותו, אבל לו יש את הזכות להשעות אותך. ה-NBA עשתה טעות".