סאגת ג'ה מוראנט ממשיכה לייצר כותרות. אחרי שאתמול (רביעי) הודיעה הנהלת ה-NBA כי כוכב ממפיס יושעה לשמונה משחקים בעקבות התקרית האחרונה שבה הוא תיעד את עצמו כשהוא אוחז באקדח במועדון לילה, החליט מוראנט לשבור שתיקה בריאיון לשחקן העבר ג'יילן רוז ב-ESPN.
"הבנתי מה יש לי ולנו כקבוצה להפסיד. צריך רק להיות יותר חכם, אחראי ולהתרחק מהחלטות רעות", אמר הגארד וסיפר על פגישתו עם הקומישינר של הליגה, אדם סילבר: "זו הייתה שיחה פתוחה. הוא אמר שאני צריך להיות יותר טוב בדברים מסוימים, אבל זה היה כדי לתמוך בי. קיבלתי את זה והתנצלתי - בפני הליגה, החברים לקבוצה, המשפחה ועצמי".
2 צפייה בגלריה
שחקן ממפיס גריזליס ג'ה מוראנט
שחקן ממפיס גריזליס ג'ה מוראנט
לא אמר מאיפה קיבל את האקדח. מוראנט
(AP)
"זה לא מי שאני", הוסיף מוראנט, "אני לא נוהג באלימות אבל לוקח אחריות מלאה, עשיתי טעות קשה. אני רואה את התדמית שנוצרה לי עם הטעויות האחרונות אבל בעתיד אראה לכום מי הוא ג'ה האמיתי ואשנה את הנרטיב. שמתי את הקבוצה בעמדה קשה בגלל ההחלטות שלי, אני מתחרט על זה. לא יכול לחכות לחזור לפרקט ואני מקבל את העונש הזה, הוא מגיע לי".
כשנשאל בנוגע לאקדח אמר מוראנט כי "הוא לא שייך לו", אך לא אמר למי הוא שייך ומאיפה קיבל אותו. יש לציין כי על פי חקירת ה-NBA, האקדח אכן לא שייך למוראנט או הובא על ידו למועדון. על ההחלטה להגיע מלכתחילה למועדון החשפנות אמר הכוכב: "השתמשתי בזה כבריחה, לא הייתי צריך לעשות את זה. אני אדם שונה לחלוטין ממה שהוצג, והעבודה שלי עכשיו היא להוכיח את זה".
2 צפייה בגלריה
ג'ה מוראנט
ג'ה מוראנט
ישים את הפרשה מאחוריו? מוראנט בפעולה
(צילום: AP)
מוראנט כאמור הושעה לשמונה משחקים, אך מדובר בענישה רטרואקטיבית, כך שהוא יוכל לשוב לשחק כבר בעוד ארבעה ימים, למשחק של הגריזליס נגד דאלאס. עם זאת, הוא אמר שהוא יהיה זקוק לזמן נוסף כדי להתאושש מבחינה פיזית מכיוון שלא התאמן בתקופה בה שהה בתוכנית שיקום בפלורידה. ממפיס, שנמצאת במקום השני במערב עם מאזן 27:41, חטפה הלילה 138:119 ממיאמי, ובסך הכל היא במאזן 3:3 בששת המשחקים בלעדיו מאז פרצה הפרשה.
מוראנט נבחר במקום השני בדראפט 2019 על ידי ממפיס גריזליס. בעונתו הראשונה העמיד ממוצעים של 17.8 נקודות ו-7.3 אסיסטים בממוצע למשחק ונבחר בסיום העונה הסדירה לרוקי העונה. העונה העמיד הכוכב ממוצע שיא מבחינת הקריירה שלו בליגה הטובה בעולם, כשהוא קולע 27.4 נקודות למשחק. בנוסף למוראנט יש שתי הופעות באולסטאר, מתוך ארבע עונותיו עד כה בליגה.