קצת פחות מחודש נותר לפתיחת עונת 2023/24 ב-NBA, ובארה"ב זה בדיוק הזמן למסיבות העיתונאים של הקבוצות לקראת הדבר האמיתי. אחת מהן הייתה בוושינגטון, שם הג'נרל מנג'ר, וויל דוקינס, דיבר על הסגל החדש והתייחס גם לדני אבדיה.
"הוא מאוד משקיע בתיחזוק הגוף ומאוד רוצה בהצלחת הקבוצה", אמר דוקינס. "יש הרבה אנשים שטסים כדי לראות אותו כאן ולבלות זמן איתו. הוא היה הרבה זמן בוושינגטון בקיץ הזה".
2 צפייה בגלריה
שחקן וושינגטון וויזארדס דני אבדיה
שחקן וושינגטון וויזארדס דני אבדיה
מחמאות מהג'נרל מנג'ר. אבדיה
(EPA)
"הוא מקצוען", המשיך הג'נרל מנג'ר. הוא ניגש למחנה האימונים כאילו זה האימון הראשון שלו. כמו כל השחקנים הצעירים שלנו, הוא רעב להתחיל".
בסוכנויות ההימורים מחשיבים את הוויזארדס כקבוצה החלשה בליגה, ומנבאים כי תשיג את כמות הניצחונות המועטה ביותר. באתר DraftKings הציגו תחזית לפיה הקבוצה של ווס אנסלד ג'וניור תסיים עם פחות מ-25 ניצחונות בעונה הקרובה, ובאתרי ההימורים נותנים יחס מאוד גבוה לאפשרות שוושינגטון תשיג מעבר לכך.
בכל הנוגע לזכייה באליפות, הסיכויים שוושינגטון תזכה עומדים על 100,000+, כאשר דטרויט, הקבוצה הבאה אחריה, קיבלה 60,000+. גם בטורניר אמצע העונה, שיונהג לראשונה בתולדות ה-NBA ב-2023/24, נותנים לווויזארדס את הסיכוי הנמוך ביותר לזכות, והפעם הוא זהה לזה של הפיסטונס, עם 7,500+. "אם תהיו משוגעים מספיק בשביל להמר על הוויזארדס, אתם תוכלו להיות עשירים!", נכתב באתר האוהדים של וושינגטון bulletsforever.
דוקינס התייחס לכך: "אנחנו לא רוצים להיות קבוצה שתצליח בעונה אחת, וזהו. אנחנו רוצים לבנות בדרך הנכונה. לשם כך צריך החלטות קשות, הרבה סבלנות, התמקדות אינטנסיבית בפיתוח שחקנים ובטריידים".

ומה עם אבדיה?

השאלה המתבקשת, במיוחד מצד חובבי הכדורסל הישראלים (אבל לא רק) - היא איך דני אבדיה ישתלב? הפורוורד הישראלי שהגיע בקיץ 2020 לבירת ארה"ב כפרוספקט שנבחר בסיבוב הראשון בדראפט עדיין לא מצא יציבות. מצד שני, הוא נכנס לעונתו הרביעית בקבוצה, ומכיר אותה יותר מכל שחקן אחר בסגל. בעונה שעברה הוא יצא לרצף של משחקים בהם היה נהדר בשני צדי המגרש והוכיח שיש לו מה לתת.
2 צפייה בגלריה
שחקן וושינגטון וויזארדס דני אבדיה
שחקן וושינגטון וויזארדס דני אבדיה
אולי כדאי לו לחפש את מקומו בקבוצה תחרותית יותר? דני אבדיה
(AP)
מצד שני, אם וושינגטון לא הייתה בדיוק תחרותית בשנים עם ביל, פורזינגיס וקוזמה – ויש אמרו שזה פגע באבדיה – אז מה יהיה עכשיו? מצד אחד, בהחלט יכול להיות שאבדיה משתלב בחזון הבנייה מחדש של הוויזארדס, אבל מצד שני – בעונתו הרביעית בליגה הטובה בעולם – הוא חייב לעשות את קפיצת המדרגה שלו, ובוודאי לא להישאר במקום כאחד שמקבל כדורים רק בסוף שעון ואת השאריות שמשאירים השחקנים שמחזיקים את הכדור רוב הזמן בהתקפה.