באדיבות כאן 11 - המשדר הרשמי של מונדיאל 2022
הבכי, הדאגה וההרגעה. ברזיל פתחה אתמול (חמישי) את מונדיאל 2022 בצורה מוצלחת עם 0:2 על סרביה מצמד של רישרליסון, אבל בסיום הניצחון כולם שאלו רק שאלה אחת: מה מצבו של ניימאר?
מונדיאל 2022 ב-ynet - היכנסו למתחם המיוחד
הכוכב הברזילאי נפצע והוחלף בדקה ה-80 אחרי שנפגע בקרסול, כשהוא ממרר בבכי בזמן שקיבל טיפול עם קרח על הספסל. ניימאר גם לא חגג עם שאר חבריו ונאלץ לרדת מיד עם שריקת הסיום אל חדר ההלבשה כשהוא צולע.
6 צפייה בגלריה
ניימאר
ניימאר
ניימאר מודאג על הספסל
(צילום: AFP)
כזכור, ניימאר סבל מפציעות לפני ובמהלך שני המונדיאלים הקודמים. ב-2014 הוא נפצע במהלך רבע הגמר מול קולומביה והחמיץ את ההפסד 7:1 לגרמניה. אל 2018 הוא הגיע אחרי פציעה שעבר ושמנעה ממנו לשחק במשך שלושה חודשים.
"לניימאר יש פציעה בקרסול ימין", אמר רופא נבחרת ברזיל ד"ר רודריגו לסמאר - אולי האיש שכל האומה הברזילאית חיכתה אתמול למוצא פיו. "התחלנו טיפול מיידי על הספסל, אבל עכשיו צריך לחכות בין 24 ל-48 שעות להערכה טובה יותר. אין בדיקת MRI מתוכננת, אבל מחר נעשה הערכה חדשה. אנחנו צריכים לחכות".
6 צפייה בגלריה
ניימאר שחקן נבחרת ברזיל
ניימאר שחקן נבחרת ברזיל
דאגה גדולה בברזיל. ניימאר
(צילום: רויטרס)
"הוא הרגיש את הכאב הזה לאורך כל המשחק, אבל בחר להישאר על המגרש כדי לעזור לנבחרת במשך 11 דקות אחרי הפציעה שלו. זה מדהים שהוא עשה את זה", הוסיף הד"ר.
מאמן ברזיל, צ'יצ'ה, היה אופטימי הרבה יותר: "אני משוכנע שהוא ימשיך לשחק במונדיאל הזה. הוא נשאר על כר הדשא לשני השערים שכבשנו, אפילו כשהרגיש את הפציעה שלו בקרסול".
6 צפייה בגלריה
ניימאר
ניימאר
רגע הפציעה
(צילום: AFP)
קשר ברזיל קאסמירו אמר אחרי המשחק: "המחצית הראשונה הייתה לא כל כך טובה, ידענו שסרביה תשחק כך ואי אפשר לזלזל בה. ברור שבמונדיאל כל משחק יהיה קשה".
גיבור הערב, רישרליסון, הוסיף: "לפני כמה שבועות בכיתי ולא ידעתי אם אוכל לשחק במונדיאל. היום בו ביצעתי בדיקות רפואיות היה הכי קשה בשבילי, אחד הימים הארוכים בחיי. אני זוכר את זה כי הייתי לחוץ מאוד, חיכיתי לתוצאה והזמן לא עבר. הערב הזה היה שווה הכול. אלוהים ראה את המאמץ שלי, כמה רציתי לשחק בגביע העולם. זה חלום ילדות שמתגשם. היה לנו משחק מצוין, במיוחד במחצית השנייה כשסרביה התעייפה קצת והצלחנו לנצל את זה. אנחנו שמחים ועכשיו זה הזמן להמשיך הלאה. לנצח במשחק הראשון זה חשוב מאוד. עכשיו ננוח טוב ונחשוב על המשחק הבא". על השער הנהדר שלו אמר: "הייתה לי אפשרות לכבוש מהאוויר בבעיטה יפה כזו ואני שמח שזה עבד לי. אמרתי שאני זקוק רק לכדור אחד והכדור הזה הגיע אליי. אני רגיל לסגנון המשחק הזה, גם באנגליה היריבות משחקות קרוב וצמוד מאוד, אז ידעתי שכשתהיה לי ההזדמנות, אני חייב להיות מרוכז לחלוטין".
6 צפייה בגלריה
הקרסול של חלוץ נבחרת ברזיל ניימאר
הקרסול של חלוץ נבחרת ברזיל ניימאר
הקרסול של ניימאר
(צילום: AFP)
6 צפייה בגלריה
הקרסול של חלוץ נבחרת ברזיל ניימאר
הקרסול של חלוץ נבחרת ברזיל ניימאר
בסכנה לקראת המשך המשחקים?
(צילום: AFP)
שחקני ברזיל חגגו עם האוהדים, ניימאר צלע לחדר ההלבשה עם נפיחות בקרסול

מאמן סרביה: "ההפסד לא אומר עלינו כלום"

מאמן סרביה, דראגן סטויקוביץ', אמר אחרי המשחק: "זה ניצחון מוצדק בהחלט של ברזיל, במיוחד אחרי המחצית השנייה. הסיבה לדומיננטיות שלהם הייתה מפתיעה. נפלנו מהם מבחינה פיזית. אני לא יודע למה זה קרה, אולי עייפות מכל עומס המשחקים. המחצית הראשונה הייתה די יציבה, הצלחנו להתמודד עם משחק המסירות של ברזיל. חשבתי שנעשה את אותו הדבר גם במחצית השנייה ואולי אפילו נצליח לכבוש, אבל הייתי בהלם מהנפילה בכושר. נאלצנו להתמודד עם שלוש פציעות של שחקנים משמעותיים מאוד, אלכסנדר מיטרוביץ', דושאן ולאחוביץ' ופיליפ קוסטיץ' בתזמון רע מאוד. נעשה הכול כדי לאושש אותם. הפסדנו לברזיל וזה לא אומר כלום".
קפטן סרביה דושאן טאדיץ' אמר: "היה יכול להיות טוב יותר. ברזיל נבחרת חזקה מאוד, אבל אנחנו מגיעים לנצח בכל משחק. היה משחק קשה ובסופו של דבר הגיע לברזיל לנצח. היו לנו רגעים בהם יכולנו לאיים עליהם ואם היינו משתמשים בהם כמו שצריך הדברים היו יכולים להיראות אחרת".
6 צפייה בגלריה
דאנילו מנסה לנחם את ראדוניץ'
דאנילו מנסה לנחם את ראדוניץ'
דנילו מנסה לנחם את ראדוניץ'
(צילום: gettyimages)

המספרים

* זה מונדיאל שלישי ברציפות בו אותו שחקן כובש את שני השערים הראשונים של ברזיל. ב-2014 זה היה ניימאר, במונדיאל הקודם זה היה פיליפה קוטיניו ועכשיו זה רישרליסון.
* למרות שלברזיל היו כמה ממספרי 9 הגדולים בהיסטוריה של הכדורגל, רישרליסון שבר הערב בצורת של 942 דקות ללא שער של מספר 9 ברזילאי בגביע העולם. מספר 9 האחרון של ברזיל שכבש במונדיאל היה פרד בדקה ה-49 מול קמרון במשחק האחרון של שלב הבתים ב-2014.
פורסם לראשונה: 23:10, 24.11.22