התקציר באדיבות תאגיד השידור כאן, המשדר הרשמי של כל משחקי מונדיאל 2022
שביעות רצון בנבחרת שווייץ לאחר ה-0:1 היום (חמישי) על קמרון במשחק שפתח את משחקי בית 7 במונדיאל 2022. אמנם השחקנים של מוראט יקין הציגו יכולת פושרת במרבית דקות המשחק, אך בסופו של דבר יצאו עם שלוש נקודות חשובות לקראת ההמשך.
מונדיאל 2022 ב-ynet - היכנסו למתחם המיוחד
סיפור המשחק היה כובש השער לזכות השווייצרים, בריל אמבולו. החלוץ שמשחק במונקו, נולד בקמרון ובגיל 6 היגר לשווייץ והצטרף למעשה לאמו שעזבה לשם כמה חודשים לפניו. אמבולו זכר חסד נעורים למולדתו, ולא חגג לאחר שהבקיע בדקה ה-48. בנוסף, סימן החלוץ סימן של לב בידיו לעבר היציעים. בכך עשה היסטוריה, כאשר הפך לשחקן הראשון בתולדות המונדיאלים שכובש שער נגד הנבחרת של המדינה בה נולד.
2 צפייה בגלריה
שחקן נבחרת שווייץ בריל אמבולו
שחקן נבחרת שווייץ בריל אמבולו
אמבולו כובש מול קמרון - ומעדיף לא לחגוג
(Getty Images)
2 צפייה בגלריה
שחקן נבחרת שווייץ בריל אמבולו
שחקן נבחרת שווייץ בריל אמבולו
עשה היסטוריה. בריל אמבולו
(רויטרס)
אמבולו, כאמור, נולד בקמרון והצטרף לאמו שהגרה לשוויץ כשהיה בן 6 בעקבות המצב הכלכלי הקשה במדינה האפריקאית. בגיל 16 חתם על חוזה מקצועני ראשון, באחד המועדונים הגולים בשווייץ - פ.צ. באזל - ובגיל 17 ערך את הופעת הבכורה שלו בבוגרים.
אמבולו שיחק לראשונה בליגת האלופות כשהיה בן 18, וב-2016 עבר לבונדסליגה כשנרכש על ידי שאלקה תמורת 20 מיליון אירו. שלוש שנים לאחר מכן עבר לבורוסיה מנשנגלדבאך, ובקיץ האחרון עזב את גרמניה והצטרף למונאקו.
זוהי לא הפעם הראשונה במונדיאל ששחקן נבחרת שווייץ מעורר תגובות לאור הצורה בה החליט לחגוג (או לא לחגוג). לפני ארבע שנים, בטורניר שנערך ברוסיה כבשו ג'רדאן שאקירי וגרניט ג'אקה, שניהם ממוצא אלבני, ב-1:2 של שווייץ על סרביה. השניים חגגו וסימנו את צורת הנשר שמעטר את דגל אלבניה והסבירו שעשו זאת "בשביל שכל העולם יידע על הסיפור בין סרביה ואלבניה".
בנוגע למשחק, השווייצרים יכולים להיות מרוצים משלוש הנקודות, אבל לא הרבה מעבר. הנבחרת ממערב אירופה דווקא החלה את המשחק בצורה די טובה, אך ראתה את היריבה משתלטת אט אט על המשחק, ומאיימת מספר פעמים על השער של יאן זומר. השוער השווייצרי עשה עבודה נהדרת ועצר פעם אחר פעם את שחקני קמרון, ואף נבחר בסיום לאיש המשחק של פיפ"א.
זה היה ניצחונה השישי ברציפות של שווייץ במחזור הפתיחה של גביע העולם, כאשר בפעם הקודמת שהפסידה במשחקה הראשון במונדיאל הייתה ב-1966, אז חטפה 5:0 מהדהד ממערב גרמניה (שהפסידה בגמר בלתי נשכח לאנגליה).