ערב לפני פתיחת המונדיאל, קארים בנזמה נטש אתמול (שבת) את אימון נבחרת צרפת. לאחר מכן ההתאחדות הצרפתית הודיעה בשעת לילה מאוחרת שהחשש אומת, ושזוכה כדור הזהב לא יוכל להשתתף בגביע העולמי בעקבות קרע בשריר הארבע ראשי. מדובר במכה קשה לאלופת העולם, שכבר איבדה את פול פוגבה, אנגולו קאנטה וכריסטופר אנקונקו, שלא ישחקו במונדיאל הקרוב בשל פציעות.
בנזמה, ששיחק רק במונדיאל 2014, שיתף בחשבון האינסטגרם שלו: "במהלך החיים שלי מעולם לא הרמתי ידיים, אבל הערב אני חייב לחשוב על הקבוצה, כמו שאני תמיד עושה. הנסיבות אומרות שאני צריך לעזוב ולתת את המקום שלי לשחקן אחר שיכול לעזור לנבחרת שלנו לעשות עוד גביע עולמי נהדר. תודה על כל הודעות התמיכה".
גם מאמנו של בנזמה בנבחרת דידייה דשאן הגיב לפציעה: "אני עצוב מאוד בשביל קארים, משום שהוא הציב את המונדיאל הזה בתור מטרה. זו מכה עבורנו, אבל יש לי ביטחון מלא בסגל הקיים. נעשה הכל כדי להתגבר על זה וכדי לעמוד באתגר הגדול שעומד בפנינו".
כעת, מי שצפוי להיות החלוץ המרכזי הפותח של צרפת הוא אוליבייה ז'ירו בן ה-36 ממילאן. איתו בהרכב, צפוי דשאן להעמיד שוב את חוליית ההתקפה שהובילה את הנבחרת לזכייה ב-2018, עם ז'ירו לצד קיליאן אמבפה ואנטואן גריזמן. לגבי מחליף בסגל לבנזמה, לדשאן יש אפשרות לזמן שחקן נוסף עד יום שני בערב, אבל המאמן החליט שלא לעשות זאת. מנגד, דשאן סיפק בשורות טובות מכיוונו של רפאל וראן, ואמר כי הוא הבלם יהיה כשיר לאוסטרליה (שלישי, 21:00).
2 צפייה בגלריה
קארים בנזמה חלוץ נבחרת צרפת
קארים בנזמה חלוץ נבחרת צרפת
ערב עצוב מבחינתו. בנזמה תופס את פניו באימון
(צילום: AFP)
2 צפייה בגלריה
קארים בנזמה חלוץ נבחרת צרפת
קארים בנזמה חלוץ נבחרת צרפת
צרפת תיאלץ להסתדר גם בלעדיו. בנזמה
(צילום: AFP)
גם אם היה מזמן חלוץ נוסף לסגל, ספק אם מישהו מהם יכול יהיה להיכנס לנעליו של בנזמה. החלוץ בן ה-34 נמצא בכושר הטוב ביותר בקריירה שלו ורק לפני כחודשיים זכה בכדור הזהב לשחקן המצטיין של 2022 בעולם. הוא הוביל את ריאל מדריד לזכייה באליפות ובליגת האלופות כשהוא סוחב אותה ממש לבד בנוקאאוט של האלופות ומסיים את העונה עם 15 שערים במפעל. הוא גם נבחר לשחקן העונה בליגת האלופות. בסופרקאפ האירופי בנזמה הגיע ל-324 שערים במדי ריאל מדריד ועקף את ראול ככובש השני בטיבו של המועדון בכל הזמנים.
לבנזמה יש 97 הופעות בנבחרת צרפת ו-37 שערים. החלוץ המצטיין הושעה מנבחרת צרפת בדצמבר 2015 בשל ההתנהלות הביריונית שלו ופרשת סחיטתו של מתיו ולבואנה, ששיחק איתו בנבחרת. בעקבות ההשעיה בנזמה החמיץ את יורו 2016 ואת מונדיאל 2018 ולא זכה עם חבריו בטורניר ברוסיה. החלוץ הוחזר אל הנבחרת לאחר יותר מחמש שנים, במאי 2021 כשנכלל בסגל של הנבחרת ליורו 2020 (שנערך ב-2021).
ההרכב המשוער של נבחרת צרפת: הוגו לוריס, בנז'מן פבאר, רפאל וראן, איברהימה קונאטה, לוקאס הרננדז, אורליאן טשואמני, אדריאן ראביו, אנטואן גריזמן, עוסמאן דמבלה, קיליאן אמבפה, אוליביה ז'ירו.