אם בשנים האחרונות הורגלנו לוויכוח שעורר זהות הזוכה בכדור הזהב, אתמול (שני) דווקא נרשם קונצנזוס של ממש עם בחירתו של קארים בנזמה בתואר שחקן השנה בעולם מטעם המגזין הצרפתי "פראנס פוטבול".
"צדק של זהב", נכתב בכותרת של ה"מארקה". גם ב"אס" הלכו על כותרת דומה: "שווה זהב" לצד תמונה של בנזמה הנרגש וטענו: "הוא היה הטוב בעולם בשנה האחרונה, בלי שום ספק". ב"ל'אקיפ" הצרפתי פשוט חגגו את הזכייה של בן ארצם: "הכדור בבית". מה שנכון, נכון.
4 צפייה בגלריה
קארים בנזמה מקבל את כדור הזהב, זינדין זידאן
קארים בנזמה מקבל את כדור הזהב, זינדין זידאן
בנזמה וכדור הזהב. ברכות מכל עבר
(צילום: AFP)
4 צפייה בגלריה
קארים בנזמה מקבל את כדור הזהב, זינדין זידאן
קארים בנזמה מקבל את כדור הזהב, זינדין זידאן
"הגשמתי חלום ילדות". בנזמה
(צילום: AFP)
חלוץ ריאל מדריד קיבל את הפרס מכדורגלן העבר האגדי של צרפת, שגם אימן אותו בריאל מדריד, זינדין זידאן. גם נשיא ריאל מדריד פלורנטינו פרס הגיע לאולם יחד עם ז'אן מישל אולאס, נשיא ליון, שם החל בנזמה את הקריירה - והשניים נראו מאושרים.
בנזמה הפך לשחקן הצרפתי החמישי שזוכה בתואר הזה אחרי מישל פלאטיני (שלוש זכיות), ריימון קופה, זינדין זידאן וז'אן-פייר פאפן. אגב, בנזמה ולוקה מודריץ' הם שני השחקנים היחידים חוץ מלאו מסי וכריסטיאנו רונאלדו שזכו בכדור הזהב מאז 2008.
"הכדור בבית": שער ה"ל'אקיפ"
"שווה זהב": שער ה"אס"
"צדק של זהב": שער ה"מארקה"
"כשאני רואה את הפרס הזה מולי זה ממלא אותי גאווה על העבודה שעשיתי", אמר בנזמה בטקס, "זה היה חלום ילדות. היו לי שני מודלים לחיקוי: זידאן ורונאלדו, ותמיד היה לי החלום שהכל אפשרי".
בנזמה המשיך ואמר: "הייתה לי גם תקופה קשה כשלא הייתי בנבחרת צרפת, אבל לא הפסקתי לעבוד קשה או ויתרתי. אני גאה במסע שעברתי כאן. זה היה קשה. אני שמח מאוד להיות כאן בפעם הראשונה, אני מאושר ומסופק בעבודה שהשקעתי. אני רוצה להמשיך כך".
"אני רוצה להודות לכל חבריי בריאל מדריד ונבחרת צרפת ולמאמן שלי ולנשיא ריאל מדריד, שכאן הערב. אני גם מודה לנשיא ליון ז'אן מישל אולאס שהגיע לתמוך בי. יש הרבה אנשים שאני צריך להודות להם. זה פרס אישי, אבל עדיין קולקטיבי כי כולם שיחקו תפקיד בו", הוסיף הזוכה הטרי.
4 צפייה בגלריה
קארים בנזמה מקבל את כדור הזהב, זינדין זידאן
קארים בנזמה מקבל את כדור הזהב, זינדין זידאן
זידאן מעניק א התואר לבנזמה. "שם שיישאר בהיסטוריה של הכדורגל"
(צילום: AFP)
בנזמה בן ה-34 הוא הזוכה המבוגר ביותר בתואר מאז סטנלי מת'יוז האנגלי ב-1956. "הגיל הוא רק מספר בשבילי", אמר הצרפתי, "שחקנים משחקים יותר שנים עכשיו ועדיין יש בי תשוקה בוערת. זה הדחף הזה שגרם לי להמשיך קדימה ולא אפשר לי לוותר. הוא שמר על החלום בחיים והיה האש בתוכי".
גם אמו של בנזמה עלתה אל הבמה, חיבקה את בנה ואמרה: "אני גאה מאוד בבן שלי. תמיד האמנתי בו, כמובן שתמיד האמנתי בו". פלורנטינו פרס, שנכח, כאמור, בטקס היה נרגש לא פחות מהחלוץ הצרפתי: "הוא ראוי בצדק לתואר. הוא היה הטוב ביותר בעולם בשלוש או ארבע השנים האחרונות. הוא תשע קלאסי, שילוב של רונאלדו וזידאן".

"זה היה יכול להיות רק בנזמה"

עשרות מאמנים, שחקני עבר והווה ואנשי מקצוע בירכו את בנזמה. ז'וזה מוריניו, שהדריך את בנזמה בריאל, פירגן: "קארים הוא דמות ואישיות נהדרת. הוא שחקן של קבוצה, לא חשובה לו ההצלחה שלו. לא איכפת לו אם הוא מבקיע שערים יותר מ-A, B או C. המועדון נמצא עבורו מעל כולם וזו המשמעות האמיתית בזכייה בכדור הזהב".
פטריס אברה חוגג עם החולצה של בנזמה
בסטיאן שוויינשטייגר לא שוכח לפרגן
קרלו אנצ'לוטי עושה כבוד לקורטואה ובנזמה
גם דויד אלאבה בין המברכים
מייקל אסיין, זוכרים?
נשיא צרפת, עמנואל מקרון, מתרגש עם בנזמה
גם רודריגו מתלהב
קאקה מברך את הזוכה הטרי
מאמן ריאל קרלו אנצ'לוטי צייץ: "זה כבוד לאמן את השוער הטוב בעולם (תיבו קורטואה) ואת זוכה כדור הזהב. מזל טוב לחבריי טיבו וקארים". בלם ליון, הקבוצה בה בנזמה החל את הקריירה, ג'רום בואטנג פרגן אף הוא: "זה היה יכול להיות רק הוא השנה. ברכות". מגן נבחרת צרפת לשעבר, פטריס אברה, העלה תמונה שלו עם החולצה של בנזמה וכתב: "כל כך הרבה אהבה אליך. אני גאה בך מאוד".
הרשת, כאמור, הוצפה בברכות. רפאל וראן, ששיחק עם החלוץ עד העונה בריאל, העלה סטורי ורשם: "כל הכבוד אח שלי. הרווחת את זה. איזה שחקן!!". סמי חדירה, שכיכב איתו בריאל, שיתף תמונה שלו, כריסטיאנו רונאלדו ולוקה מודריץ' עם הכיתוב: "לא רק אחד, לא שניים - עכשיו שלושה זוכי כדור הזהב בתמונה אחת. אחרי שנים רבות של סבלנות, סוף סוף השגת את מה שעבדת עבורו כל כך קשה, ידידי. מזל טוב". קשר העבר בסטיאן שווינשטייגר: "ראוי מאוד ופרס על ההופעות הנהדרות ולא רק השנה". העיתונאי פירס מורגן כתב: "בנזמה זכה בכדור הזהב. שחקן נהדר וסוף סוף הוא זוכה בהכרה שהוא ראוי לה על קריירה יוצאת דופן".
הברכה המקורית של אדידס
בין המברכים היה אפילו לא אחר מאשר נשיא צרפת, עמנואל מקרון: "בנזמה הוא שם שיישאר בהיסטוריה של הכדורגל. 24 שנים אחרי זידאן, בנזמה מביא כדור זהב נוסף לצרפת, ברכות". גם אדידס נתנה את הכבוד הראוי לזוכה, כשהעלתה תמונה של יד המכוסה בתחבושת מזהב, כמחווה לבנזמה שנוהג לשחק בשנים האחרונות עם חבישה על ידו.
האמת, הבחירה בחלוץ הצרפתי לא הפתיעה אף אחד. בנזמה הקדים 29 מועמדים בדרך לפרס, הודות לשנה חלומית, הן מבחינה אישית והן קבוצתית. אלה לא רק המספרים: 44 שערים ו-15 בישולים ב-46 משחקים בכל המסגרות, אלא גם התארים. בנזמה הוליך את ריאל מדריד לאליפות ספרד וכמובן לזכייה בלתי נשכחת בליגת האלופות, במסע קסום שכלל שלל דרמות מטורפות.
4 צפייה בגלריה
בנזמה
בנזמה
(צילום: gettyimages)
ואם זה לא מספיק, בנזמה זכה בעונה שעברה גם בליגת האומות עם נבחרת צרפת ובחודש אוגוסט האחרון אף הוכתר לשחקן השנה של אופ"א, אז הקדים את חברו בריאל, תיבו קורטואה ואת קשר מנצ'סטר סיטי קווין דה בריינה.