באדיבות כאן 11 - המשדר הרשמי של מונדיאל 2022
אפשר לומר בעדינות שזה לא מה שציפינו מבית 6 במונדיאל. קשה להאמין שמישהו חשב או חלם שמרוקו מסוגלת להתמודד מול בלגיה, ובטח שלא לנצח אותה 0:2. הניצחון הזה מביא את הנבחרת של רוברטו מרטינס למחזור ההכרעה במצב לא טוב, אך היא עדיין תלויה בעצמה.
קנדה כידוע הודחה אחרי שהפסידה פעמיים והיא עם אפס נקודות בתום שני מחזורים. לשתי נבחרות (מרוקו וקרואטיה) יש כבר ארבע נקודות, כך שהיא איבדה סיכוי - ויכולה למעשה רק להרוס למרוקאים.
3 צפייה בגלריה
אנדריי קראמריץ'
אנדריי קראמריץ'
אנדריי קראמריץ'
(צילום: רויטרס)
זה אמנם פחות מסובך ממה שנדמה, אך כדי לעשות סדר, הנה כל התרחישים לקראת המחזור האחרון שייערך ביום חמישי ב-17:00 ובו קרואטיה תפגוש את בלגיה ומרוקו את קנדה.

מרוקו

על הנייר נמצאת במצב הטוב ביותר מאחר שהיא פוגשת את קנדה, שכבר הודחה כאמור ותשחק אך ורק על הכבוד. הנבחרת של וואליד רגראגי תעפיל בכל מקרה אם תסיים לפחות בתיקו.
כדי להבטיח את ראשות הבית היא צריכה לנצח ולקוות לאיבוד נקודות של קרואטיה. גם ניצחון של שתיהן עשוי להציב את מרוקו ראשונה, אך היא תצטרך לעבור את סגנית אלופת העולם בהפרש השערים, כשכרגע המצב הוא יתרון של שער אחד לקרואטים.
3 צפייה בגלריה
שחקני נבחרת מרוקו חוגגים
שחקני נבחרת מרוקו חוגגים
שחקני נבחרת מרוקו חוגגים
(צילום: עוז מועלם)
היא עשויה להעפיל במקרה של הפסד, אבל צריכה אחד משלושה דברים:
ניצחון קרואטי. להפסיד בשני שערים לכל היותר, אם בלגיה וקרואטיה מסיימות בתיקו - כך שהפרש השערים של מרוקו (0) יהיה עדיף על זה בלגיה (1-). גם הפסד בהפרש של שלושה שערים יכולה להספיק, במידה שהתיקו בין בלגיה וקרואטיה יהיה 0:0 או 1:1 בגלל התוצאה היום בין השתיים. הפסד קרואטי לבלגיה בשני שערים מעל ההפסד שלה. לדוגמה 1:0 לעומת 3:0, כך שהפרש השערים הקרואטי יהיה פחות טוב (0 לעומת 1+).

קרואטיה

בדיוק כמו מרוקו, גם היא תבטיח העפלה במקרה של לפחות תיקו וניצחון יבטיח לה כמעט בוודאות את פסגת הבית עקב הפרש השערים העדיף שיש לה לפני המחזור השלישי הודות לניצחון 1:4 על קנדה הערב.
גם הפסד עשוי להספיק - וכאמור במקרה זה היא צריכה הפסד מרוקאי בפער זהה ואפילו יכולה להרשות לעצמה להפסיד בשער אחד יותר. אם תפסיד ומרוקו תעשה תיקו לפחות, קרואטיה בחוץ.

בלגיה

הבלגים, למרות המצב הפחות טוב שלהם, תלויים בעצמם ויעפילו אם ינצחו את קרואטיה. הפסד שווה הדחה בכל מקרה ותיקו ישלח אותם לשמינית אם מרוקו תפסיד בשלושה שערים או יותר.
3 צפייה בגלריה
קווין דה בריינה
קווין דה בריינה
ניצחון ייתן את הכרטיס. קווין דה בריינה
(צילום: gettyimages)
במקרה של שוויון נקודות בין שתי נבחרות או יותר, אלה הדברים שקובעים (לפי סדר):
1. הפרש שערים כללי 2. שערי זכות 3. נקודות במפגשים הישירים 4. הפרש שערים במפגשים הישירים 5. שערי זכות במפגשים הישירים