אפקט הפרפר של קאסמירו

ברזיל - סרביה (בית 7, 21:00) "כשהייתי בן 11 או 12, הגעתי לסאו פאולו למבחנים עם עוד איזה 300 ילדים - והם התכוונו לבחור 50 מתוכנו. שיחקתי בדרך כלל כחלוץ בגלל הפיזיות שלי, אבל כששאלו מי חלוץ, בערך 50 ידיים הורמו ואותו הדבר היה כששאלו מי משחק כמספר 10, אז השארתי את היד למטה. ואז הגיעו לקשרים אחוריים, ורק שמונה ילדים הרימו ידיים, אז אמרתי 'אני קשר אחורי'. הם התעקשו שאני אמור להיות חלוץ, אבל התעקשתי בחזרה וכך הכול התחיל".
זה הסיפור, כפי שמספר אותו קאסמירו בעצמו, על אפקט הפרפר הפרטי שלו שהפך אותו במרוצת השנים לקשר האחורי הטוב בעולם. ככה סתם במקרה.
מונדיאל 2022 ב-ynet - היכנסו למתחם המיוחד
ריאל מדריד גילתה אותו לפני כמעט עשור ושלחה אותו לפורטו כדי שיתחשל - היכולת הטובה לא הספיקה לו כדי לקבל זימון לסגל הסופי של ברזיל למונדיאל 2014, אבל מספיק כדי להירכש על ידי הדרקונים. כמה ימים מאוחר יותר הבלאנקוס התחרטו והשתמשו בסעיף בחוזהו כדי להחזיר אותו לסנטיאגו ברנבאו, שם הפך לשומר הראש הפרטי של כריסטיאנו רונאלדו על הדשא ולמעשה בפעמים רבות כיסה לבדו את כל מרכז המגרש, מה שפינה את חבריו בקישור, לוקה מודריץ' וטוני קרוס, לנהל את משחק ההתקפה בחופשיות.
7 צפייה בגלריה
קאסמירו
קאסמירו
קאסמירו בפוזה אופיינית
(צילום: גטי אימג'ס)
7 צפייה בגלריה
ניימאר
ניימאר
ניימאר. לברזיל יש חלק קדמי מפחיד
(צילום: EPA)
היכולת האדירה שלו עזרה לריאל לזכות חמש פעמים בליגת האלופות וספק אם במועדון תהיה שלישיית קישור כה דומיננטית כמוהם. המעבר היוקרתי למנצ'סטר יונייטד בקיץ נתן לו את החותמת של סופרסטאר עם תג מחיר של 70 מיליון פאונד. מצחיק לחשוב שהוא הגיע כדי להיכנס לנעליים של סקוט מקטומיניי ופרד, ומהרגע הראשון כולם, ובייחוד אריק טן האח, ראו את ההשפעה שיש לו על המגרש.
ברזיל תפתח הערב (ה') את המסע שלה לעבר זכייה שישית במונדיאל ולא סתם היא נחשבת לפייבוריטית מספר 1 ללכת עד הסוף. "ברור, אי אפשר להחביא את העובדה הזו", טען קאסמירו בתחילת השבוע. "אנחנו מודעים לאחריות שלנו, ואנחנו יודעים שנצטרך לכבד את היריבות שלנו, אבל בסופו של דבר זה ברגליים שלנו ותלוי בנו".
לא שאפשר להנמיך ציפיות כשמדובר בברזיל, אבל עכשיו על אחת כמה וכמה. זו אחת הנבחרות הנוצצות ועמוסות בכישרון, לא רק בטורניר הזה, אלא אי פעם - החלק ההתקפי כולל בין היתר את ניימאר, ויניסיוס, רודריגו, ראפיניה, אנתוני, רישרליסון וגבריאל ז'סוס - ולצ'יצ'ה יש, כמאמר הקלישאה, "כאב ראש חיובי" בנוגע למי שהולכים לפתוח ברביעייה הקדמית (החמישי צפוי להיות לוקאס פאקטה של ווסטהאם, שגם הוא קשר עם נטיות התקפיות).
באמצע אין שום התלבטות - קאסמירו. זהו. כמעט בכל עמדה יש לצ'יצ'ה אופציות נוספות, מבין הקורות ועד לחוד ההתקפה - רובן ברמות הגבוהות ביותר, לא שם ולא ברמה הזו (סליחה, פאביניו). גם המאמן הוותיק וגם האומה כולה יודעת שזה יקום ויפול על "הטנק", הכינוי שהודבק לו בספרד ורץ איתו בשנים האחרונות. וכמו טנק הוא יצטרך להילחם עבור כל החברים שלו.
7 צפייה בגלריה
קאסמירו
קאסמירו
האמצע עליו. קאסמירו
(צילום: גטי אימג'ס)
7 צפייה בגלריה
צ'יצ'ה
צ'יצ'ה
צ'יצ'ה. יש לו על מי לסמוך
(צילום: AFP)
כישרון תמיד היה בברזיל (ג'וגו בוניטו וכל זה), אבל התארים הגיעו כשהיה מבוגר אחראי באמצע שהעלים וחיפה על כל ההפקרות ההגנתית שהנבחרת הזו לפעמים לוקה בה. בזכייה הקודמת, ב-2002, עשה את זה ז'ילברטו סילבה הנפלא, שהמשיך לעשות זאת גם בעונת "הבלתי מנוצחים" במדי ארסנל ולפני כן, ב-1994, מאורו סילבה ומאזיניו חלקו בנטל.
צ'יצ'ה לא צריך לדאוג, אם הוא ישמור על קאסמירו כשיר, הגרזן בן ה-30 יגיע לעבוד כמו שרק הוא יודע. כן, הוא פיזי, אגרסיבי, ובלתי מתפשר אבל זה לא אומר שהוא אלים. העונה למשל ביצע 20 עבירות במדי יונייטד (ב-15 הופעות), וספג רק שני כרטיסים צהובים. "האגרסיביות שלי מגיעה כשאני הולך לכדור", הוא אמר בריאיון למוביסטאר לפני כשלוש שנים. "לא אכפת לי אם זו הדקה השנייה או האחרונה, אני תמיד אלך לכדור כאילו זו צלחת אוכל".
ועכשיו הוא מגיע רעב מתמיד. המבחן הראשון של הסלסאו מול סרביה הוא לא פשוט בכלל, אך תסמכו על קאסמירו שהוא לא ייתן לאף אחד לעבור אותו וקבלן התארים הזה מגיע לזלול עוד אחד בקטאר.

ועכשיו, ברצינות

שווייץ - קמרון (12:00, בית 7) האמת, קשה לקחת את קמרון ברצינות. ככה זה כשהמאמן שלהם לא ממש מצליח להגות את שמות שחקני הסגל שלו, בסרטון שהפך לוויראלי ובו ריגובר סונג מודיע מיהם ה-26 שזומנו. ועדיין, אריק מקסים צ'ופו-מוטינג, הוא אחד החלוצים בכושר הטוב בעולם כרגע, לא פחות, ואמור להוביל את ההתקפה של האריות.
שווייץ תמיד מרגישה כמו אנדרדוגית, אך אל תתבלבלו, מדובר באחת הנבחרות הטובות והיציבות באירופה - וקמפיין המוקדמות שלה, שהיה נקי מהפסדים, הוא הסיבה שאיטליה נאלצת לצפות במונדיאל הזה מהבית.

מבחן כושר

אורוגוואי - דרום קוריאה (בית 8, 15:00) סון יונג-מין הוא אולי אחד השחקנים הכי הטובים בטורניר הזה על הנייר, אך נמצא בכושר נורא מפתיחת העונה, עם שלושה שערי ליגה בלבד, כולם במחצית אחת - וקשה לחשוב על שחקן בנבחרת כלשהי במונדיאל הזה שהנבחרת שלו כה תלויה בו.
אורוגוואי השנה היא על התקן הנבחרת האאוטסיידרית שיכולה ללכת עד סוף, הודות לשילוב מוצלח בין כישרונות על (פדה ואלוורדה ודרווין נונייס למשל) וניסיון במעמדים הגבוהים ביותר (מישהו אמר לואיס סוארס?). הסלסטה אמורים לשייט ולהתחיל להתכונן למפגש הקשה מול פורטוגל.
7 צפייה בגלריה
סון יונג מין
סון יונג מין
סון יונג מין. דרום קוריאה תלויה בו
(צילום: רויטרס)

בסגנון חופשי

פורטוגל - גאנה (בית 8, 18:00) גאנה, אם הכול יתחבר לה, יכולה להיות הנבחרת האפריקאית הטובה ביותר בטורניר ובהחלט יכולה להפתיע את ההגנה הפורטוגלית עם יציאות מהירות קדימה (היי איניאקי וויליאמס). הניצחון המרשים שלה בשבוע שעבר על השווייצרים אותת על האיכויות ההתקפיות שיש לאוטו אדו בסגל.
ועדיין, הכול תלוי בפורטוגל ובשחקן החופשי הטוב בהיסטוריה כריסטיאנו רונאלדו. קשה לדמיין מאיפה יבוא האיום בסגל המטורף שיש שיש לפרננדו סנטוס - רק בקשה מכאן אליו: תן להם לשחק כדורגל.
7 צפייה בגלריה
כריסטיאנו רונאלדו
כריסטיאנו רונאלדו
פנוי לגמרי. רונאלדו
(צילום: AP)

שווה לעקוב

אנדרה-פרנק זמבו אנגוויסה (קמרון) זה פשוט מדהים מה שהוא עושה העונה במדי נאפולי. הקשר בן ה-27 השתלט לבדו על מרכז השדה של מוליכת הסריה א' - ואף אחד לא ממש ציפה ממנו לעשות עבודות התקפיות, אך בינתיים הוא עומד על שלושה שערים ושישה בישולים בכל המסגרות, כשלפני כן בכל הקריירה הבקיע רק פעמיים. ההצטרפות שלו להתקפה יכולה לעשות את ההבדל עבור קמרון.
7 צפייה בגלריה
אנדרה-פרנק זמבו אנגוויסה
אנדרה-פרנק זמבו אנגוויסה
יכול לעשות את ההבדל עבור קמרון
(צילום: גטי אימג'ס)

פינת הניחושים

שווייץ - קמרון 1:2. השחקנים של ריגובר סונג (לא בזכותו) יציקו לשווייצרים, אבל תהיו בטוחים שהחבר'ה הוותיקים, גראניט ג'אקה וג'רדאן שאקירי יידעו לעשות את ההבדל בסופו של דבר. אורוגוואי - דרום קוריאה 1:4. לא זו ההגנה שתעצור את חלוצי אורוגוואי. סון יונג מין כנראה שווה שער, אבל ברגע שהסלסטה תבקיע אחד, עוד כמה יבואו אחריו. פורטוגל - גאנה 0:2. גאנה עדיין לא מחוברת עם כל המצטרפים החדשים וכנראה תספק כמה רגעים של נאיביות, רונאלדו מגיע נקי מדאגות אחרי השחרור שלו מיונייטד - וזה אמור להספיק לניצחון חלק. ברזיל - סרביה 0:1. זה יהיה משחק קשה בהרבה ממה שחושבים. סרביה נבחרת חזקה ומאוזנת שיודעת לעמוד נהדר וגם לתקוף, אך היכולת האישית תעשה את ההבדל.

מה להגיד לחבר'ה כדי שיחשבו שאתם מבינים בכדורגל

"עזבו אתכם מצ'ופו-מוטינג, החלוץ הכי טוב של קמרון בכלל משחק בשווייץ וקוראים לו בריל אמבולו" "מלבד שחקן אחד שמשחק בנאפולי, כל חוליית ההגנה של דרום קוריאה משחקת באסיה - זה לא מספיק טוב" "סנטוס חייב להפסיק להתעקש על וויליאם קרבליו. על הספסל יושב ז'ואו פאליניה, מלך התיקולים בפרמייר-ליג"