אינפו יום שני, 27.11

דווקא כן מדברים על ברונו

פורטוגל – אורוגוואי (21.00, בית 8) השוויון של אנדרה אייוו הגנאי איים למוטט את פורטוגל. גם כך היא גירדה בקושי שער יתרון מהפנדל העדין שסחט כריסטיאנו רונאלדו, והתפרצות האופוריה הושתקה במהירות מטלטלת. אבל אז היתרון חזר במהרה, באכזריות, ואפילו הכפיל את עצמו. 78, 80, שני גולים, 1:3. בשניהם התרחש מה שלא קרה לאורך המשחק, מה שפורטוגל צריכה אפילו יותר משערים של רונאלדו במידה רבה – שני בישולים של ברונו פרננדש ממסירות חכמות ומהירות.
מונדיאל 2022 ב-ynet - היכנסו למתחם המיוחד
לפרננדש ולברנרדו סילבה יש המון אחריות בנבחרת הכוכבים הפורטוגלית בתור מנהלי משחק. כשרונאלדו הוא החלוץ, הוא צריך להתמקם, למשוך את ההגנה ולהתעסק פחות בכדור, והם שניים מהטובים ביותר בכך – בעולם. אבל בעוד סילבה לוהט כבר שנים עם מנצ'סטר סיטי, והגיע למונדיאל בכושר מעולה, המצב של פרננדש שונה. אלו שנה וחצי שלמות, מאז שריקת הסיום לעונת 2020/21 במנצ'סטר יונייטד, בהן שחקן עילאי נעלם.
5 צפייה בגלריה
ברונו פרננדש
ברונו פרננדש
ברונו פרננדש
(צילום: gettyimages)
בינואר 2020 יונייטד שילמה 63 מיליון אירו עבור פרננדש מספורטינג ליסבון. תג המחיר נראה קצת גבוה עבור שחקן שרוב האוהדים באירופה לא ראו מוכיח את עצמו לאורך זמן בקבוצה מליגה בכירה, גם אם הוערך מאוד בעיני אנשי מקצוע בתור העתיד של פורטוגל. התשובה הייתה 12 שערים ו-8 בישולים בחצי עונה, ואז התפוצצות מוחלטת: פרננדש הוביל את יונייטד לעונה הטובה ביותר שלה מאז עזיבתו של אלכס פרגוסון כשטסה למקום השני בליגה ולגמר הליגה האירופית. אם טקס כדור הזהב לא היה מתבטל, הוא היה אמור להתברג גבוה מאוד, אולי אפילו בין חמשת השחקנים הטובים בעולם. 27 שערים ו-22 בישולים בכל המסגרות, ומעמד ייחודי שלא רבים זוכים לו באולד טראפורד: הקהל המיואש ראה סוף-סוף ניצחון מקצועי של הקבוצה, שפגעה נכון במנהיג מלהיב ואיכותי, שמוסיף דינמיות לקישור הכבוי ומסוגל להביט בעיניים של כל היריבות הגדולות.
עם הניצוץ המיוחד והזוהר החדש סביבו, פרננדש הגיע ליורו 2020 בקיץ 2021 בתור סיבה מרכזית לכך שפורטוגל נחשבה למועמדות מובילה להגן על תארה כאלופת אירופה. הוא סומן כאחד מכוכבי הטורניר שבדרך, הדור הבא שמגיע לעזור לרונאלדו להאדיר את התהילה שלו. בגלל כל הרקע הזה, הנפילה הייתה מדהימה.
פרננדש סיפק טורניר בלהות, וזו עוד הגדרה עדינה. אי-אפשר היה לזהות שמדובר בכלל באותו שחקן. בארבעת משחקיה של פורטוגל הוא לא הבקיע, לא בישל, לא הצליח להשלים אפילו דריבל אחד ושיחק בממוצע 51.5 דקות למשחק – אחרי שבשני הראשונים פתח והוחלף מהר בגלל חולשתו, ובשני הנוספים קיבל תפקיד מהספסל וגם אז לא תרם כלום. רונאלדו תמיד יהיה הפנים של ההצלחה והכישלון הפורטוגלים עד שיפרוש, אבל פרננדש היה האכזבה הגדולה ביותר, ובפער ענק. משהו קרה. היה גם חלק לעובדה שהגיע ליורו תשוש – בין החזרה מהשבתת הקורונה במאי 2020 לטורניר עצמו, הקשר היה השחקן שקיבל הכי הרבה דקות מבין כל השחקנים באליפות אירופה אחרי ששותף ב-81 משחקים, אבל הסיבה המרכזית אחרת.
5 צפייה בגלריה
ברונו פרננדש וכריסטיאנו רונאלדו
ברונו פרננדש וכריסטיאנו רונאלדו
חייבים לעבוד ביחד. ברונו פרננדש וכריסטיאנו רונאלדו
(צילום: רויטרס)
פרננדש הגיע לקבוצה נטולת כיוון ומיגנט את הכל אליו. הוא הגיע בשיא הביטחון העצמי והכושר, ונכנע לדומיננטיות של רונאלדו. זה נושא שמדובר בו רבות, וקשה לרדת במאה אחוז לסיבה המדויקת שגורמת לכך, אבל משהו רע קורה לפרננדש כשהוא לצד הסופרסטאר. קשה לו שהמשחק כבר לא עובר רק דרכו, ושהוא צריך להילחם על הכדורים החופשיים, הנגיעות בכדור והיחס מהחברים. מעבר ממצב של אליל למצב של משרת במהירות כזו, בין הקבוצה לנבחרת, פוגע מנטלית.
ואז רונאלדו הצטרף אליו ביונייטד. פרננדש ירד ל-10 שערים ו-14 בישולים, עם תקופות ארוכות של כדורגל רע. השנה הוא כבש פעמיים בליגה, בשני המקרים כשרונאלדו לא שיחק. ההופעה הטובה ביותר שלו ושל יונייטד כולה, בה גם הבקיע, הייתה ב-0:2 על טוטנהאם – אותו משחק בו רונאלדו סירב להיכנס כמחליף.
כשיחזור מהנבחרת תחכה לו שוב יונייטד משלו, בלי הפרעה, וההבדל במספרים אמור לבוא לידי ביטוי. אבל כרגע יש לרונאלדו ולו משימה משותפת, והמפתח של הניצחון במשחק הראשון היה אותן שתי דקות בהן פרננדש ניהל את המשחק והוכיח שיותר צריך לעבור דרכו. זה קריטי כדי להתגבר על יריבה כמו אורוגוואי.
5 צפייה בגלריה
ברונו פרננדש
ברונו פרננדש
השאלה איזה ברונו פרננדש נראה
(צילום: AP)

שאר משחקי היום

קמרון – סרביה (12.00, בית 7) שתי המפסידות של המחזור הראשון בבית 7 בהזדמנות אחרונה. היכולת של סרביה הייתה מדאיגה יותר – אבל היא שיחקה מול ברזיל, ואולי עכשיו תרגיש משוחררת יותר.
דרום קוריאה – גאנה (15.00, בית 8) שתי נבחרות עם פוטנציאל לעשות יותר ממה שראינו במשחק הפתיחה שלהן. הקוריאנים זקוקים ליותר תעוזה בהתקפה, הגנאים להרבה יותר סדר בהגנה.
5 צפייה בגלריה
סון יונג מין
סון יונג מין
הקוריאנים זקוקים ליותר תעוזה בהתקפה. סון יונג מין
(צילום: רויטרס)
ברזיל – שווייץ (18.00, בית 7) כבר ראינו מצב כזה בטורנירים גדולים בו בברזיל היו מודאגים מפציעה של ניימאר. על העומק שלה הפעם תעיד העובדה שאיש לא ממש מתרגש מכך שיחזור רק בשמינית הגמר.

שווה לעקוב

עוסמאן בוקארי (גאנה) מכבי חיפה עלתה לליגת האלופות בגלל שער עצמי של הכוכב האדום בלגרד, אבל לפני כן עוד משהו פעל לטובתה: בוקארי המהיר, ששלט באגף ימין במשך משחק וחצי, נפצע והשאיר יריבה מוחלשת. בקרוב הוא יגיע לקבוצה גדולה יותר באירופה, בינתיים הקיצוני בן ה-23 כבש כשעלה מהספסל מול פורטוגל והוכיח שהפעם מגיע לו מקום ב-11.
5 צפייה בגלריה
עוסמאן בוקארי
עוסמאן בוקארי
בקרוב הוא יגיע לקבוצה גדולה יותר באירופה. בוקארי
(צילום: AFP)

פינת הניחושים

קמרון – סרביה 0:0. בגלל שאסור להן להפסיד שתיהן ישחקו כדורגל זהיר מדי וישלמו. דרום קוריאה – גאנה 1:2. הגיע זמן סון יונג מין. גאנה שוב תפשל בטעויות לא מחויבות. ברזיל – שווייץ 0:2. אתגר קשה יותר עבור ברזיל, אבל היא במצב רוח כ"כ טוב שכרגע שווייץ לא יכולה להסתדר. פורטוגל – אורוגוואי 0:0. אחד מהגדולים של שלב הבתים. על הנייר. בפועל יהיה חלש.

מה להגיד לחבר'ה כדי שיחשבו שאתם מבינים בכדורגל

"לא סתם אורוגוואי לא הבקיעה בראשון, הוא צריך להכניס את ג'ורג'יאן דה ארסקאטה שיעשה סדר בקישור" "מה זה בריסטול סיטי? אחרי המונדיאל אנטואן סמניו בפרמייר-ליג, אני חותם לכם"