באדיבות כאן 11 - המשדר הרשמי של מונדיאל 2022
זה לא היה משחק גדול של נבחרת הולנד, אבל שערים מאוחרים של קודי גאקפו (84) ודייבי קלאסן (99) העניקו לה 0:2 על סנגל ומקדמה גדולה לקראת הבטחת אחד משני הכרטיסים לשמינית הגמר.
מונדיאל 2022 ב-ynet - היכנסו למתחם המיוחד
מי שיכול לחגוג את הניצחון הוא לואי ואן חאל, שרשם היסטוריה פרטית. המאמן הוותיק ביותר בטורניר (71) הפך לשיאן הניצחונות כמאמן נבחרת הולנד. הניצחון על סנגל היה ה-38 שלו כמאמן הלאומי, ובכך עקף את דיק אדבוקאט.
3 צפייה בגלריה
לואי ואן חאל חוגג עם ואן דייק
לואי ואן חאל חוגג עם ואן דייק
38 ניצחונות כמאמן הולנד. ואן חאל
(צילום: רויטרס)
ואן חאל נשאל בסיום בעיקר על הלחץ של פיפ"א שלא לאפשר לקפטנים לעלות עם סרט ובו צבעי הגאווה. לחץ שצלח. בדומה להארי קיין מאנגליה, גם גם הקפטנים של גרמניה, הולנד, בלגיה, וויילס, שווייץ ודנמרק ויתרו בסופו של יום על האקט המחאתי. "אני לא רוצה לענות על שאלות פוליטיות, אבל דבר אחד ברור - אנחנו לא נבצע מחאה אם נקבל על זה כרטיס צהוב", הסביר ואן חאל ושלח מסר לפיפ"א: "אנחנו צריכים לשאול אותם אם זה מעשה נכון. כולנו צריכים לשאול לגבי ההחלטה שלהם, אבל זה ברור כשמש. לא?".
השחקנים, לעומת זאת, נשאלו על המשחק עצמו. "השער נתן לי הרגשה טובה, חיפשנו אותו ונחמד שהוא הגיע", אמר גאקפו. "אנחנו יודעים מה אנחנו מסוגלים לעשות. לא הייינו זהירים עם הכדור, יכולים להיות הרבה יותר טובים".
3 צפייה בגלריה
נבחרת הולנד
נבחרת הולנד
גאקפו והחברים חוגגים. "משחק שונה מכל אחד אחר"
(צילום: AP)
גאקפו התייחס בלחץ שיש על משחק פתיחה במונדיאל: "זה משחק שונה מכל משחק רגיל, אבל לא היינו מתוסכלים בגלל זה. ננתח ונראה מה צריך לשפר".
מהעבר השני, אכזבה גדולה נרשמה בסנגל. "זה היה משחק קשה מאוד, אני לא חושב שהתוצאה שיקפה את מה שראינו על כר הדשא", אמר המאמן המפסיד, אליו סיסה. "הייתי מרוצה מהביצועים שלנו, המשחק הבא יהיה חיוני כדי להתקדם הלאה".
3 צפייה בגלריה
נבחרת הולנד
נבחרת הולנד
ואיזה מרוצים האוהדים הכתומים
(צילום: AP)
כשנשאל לגבי חלקו בהפסד, ענה סיסה: "המאמן אחראי לכל הפסד - אז אולי אני האשם. היו לנו שתיים או שלוש הזדמנויות ממש טובות להבקיע. חבל שפספסנו".