התקציר באדיבות כאן 11 - המשדר הרשמי של המונדיאל
בנבחרת אנגליה חגגו עם אוהדיהם ביציע לאחר ה-0:3 הקליל על סנגל הערב (ראשון) בשמינית גמר גביע העולם. החבורה של גארת' סאות'גייט שלטה בנעשה על כר הדשא והשיגה ניצחון מוצדק בדרך למפגש קלאסי עם אלופת העולם צרפת ברבע הגמר.
מונדיאל 2022 ב-ynet - היכנסו למתחם המיוחד
דווקא סנגל הייתה זו שהגיעה להזדמנות הטובה ביותר במחצית הראשונה, לפחות ב-35 הדקות הראשונות, כאשר איסמעילה סאר סחט הצלה נהדרת מג'ורדן פיקפורד בדקה ה-32, אך שש דקות לאחר מכן עלו האנגלים ליתרון כאשר ג'וד בלינגהאם מצא במסירת רוחב קצרה את ג'ורדן הנדרסון שגלגל את הראשון. הקפטן הארי קיין סגר מחצית ראשונה חלומית עם שערו הראשון בטורניר, ובוקאיו סאקה כבש את השלישי קצת אחרי תחילת המחצית השנייה (57) ולמעשה סגר עניין.
2 צפייה בגלריה
שחקן נבחרת אנגליה הארי קיין
שחקן נבחרת אנגליה הארי קיין
שחקן נבחרת אנגליה הארי קיין
(Getty Images)
מבחינת קיין, הוא אמנם כבש את שערו הראשון בגביע העולם רק היום, אך השער הזה הציב אותו בפסגת כובשי השערים של אנגליה במונדיאלים ואליפויות אירופה. חלוץ טוטנהאם חלף על פני גארי ליניקר האגדי עם 11 שערים בשני הטורנירים הגדולים (7 בגביע העולם ו-4 ביורו).
גם היהלום של סאות'גייט ואנגליה ג'וד בלינגהאם בן ה-19 עשה היסטוריה, כשהפך לשחקן הצעיר ביותר שמבשל עבור נבחרת שלושת האריות במונדיאלים. פיל פודן שיבח את בלינגהאם בסיום: "אני לא רוצה להחמיא לו יותר מידי, כי הוא עדיין שחקן צעיר – אבל הוא אחד הכדורגלנים המוכשרים ביותר שראיתי אי פעם. אין לו אף חולשה – אני חושב שהוא יהיה הקשר הטוב ביותר בעולם".
2 צפייה בגלריה
שחקן נבחרת אנגליה ג'וד בלינגהאם
שחקן נבחרת אנגליה ג'וד בלינגהאם
"יהיה הקשר הטוב בעולם". ג'וד בלינגהאם
(EPA)
על המשחק עצמו אמר פודן: "סנגל היו קשוחים מאוד וניסו לשמור אישית, אבל אנחנו עשינו מה שהיינו צריכים לעשות. אנחנו הולכים לחגוג הלילה, אבל לא יהיה לנו הרבה זמן להנות מזה".
הארי קיין: "משחקי נוקאאוט הם אף פעם לא קלים. הראינו בגרות לאורך כל הטורניר. בזכות המנטליות המצוינת שהפגנו מההתחלה הצלחנו להבקיע שלושה שערים". על השער שהבקיע, שהיה הראשון שלו בטורניר: "היה לי הרבה זמן והכדור התלבש לי היטב. אני חלוץ, תמיד כשאני מבקיע אני שמח".

הצרות של סטרלינג

לפני המשחק התבשרו אוהדי אנגליה כי ראחים סטרלינג הודח במפתיע מההרכב והסגל בשל בעיות אישיות. מתברר כי ביתו של חלוץ צ'לסי נפרץ בזמן שמשפחתו הייתה במקום. ברגע שנודע לו הדבר, החליט סטרלינג לשוב לביתו, כאשר באנגליה מקווים ומאמינים שהוא יוכל להצטרף בחזרה לחבריו להמשך הטורניר לאחר שיסדיר את ענייניו.