דנמרק הייתה הסיפור הגדול של היורו האחרון - גם מכיוון שהייתה להפתעת הטורניר והגיעה עד לחצי הגמר, וגם בגלל ההתמוטטות של הכוכב הגדול כריסטיאן אריקסן על המגרש במהלך המשחק הראשון שלה בטורניר.
מונדיאל 2022 בקטאר: הספירה לאחור
בסיומו של הטורניר, מעטים חשבו שאריקסן יחזור לשחק כדורגל, ובטח שאף אחד לא האמין שאריקסן יהיה שחקן מנצ'סטר יונייטד או יופיע במונדיאל. היום (שני) פרסמה דנמרק סגל של 21 שחקנים למונדיאל (ישנם עוד חמישה מקומות פנויים) שיחל בעוד 14 ימים בקטאר, ואריקסן כמובן בפנים. אולי בתור השחקן הכי חשוב של הנבחרת שרבים צופים שתהיה ההפתעה גם של הטורניר הקרוב.
2 צפייה בגלריה
כריסטיאן אריקסן נבחרת דנמרק
כריסטיאן אריקסן נבחרת דנמרק
יוביל את הנבחרת במונדיאל. אריקסן
(צילום: EPA)
עבור אריקסן, מדובר יהיה במונדיאל השלישי שלו. את הופעת הבכורה שלו בגביע העולם הוא ערך באחד של 2010, כשהוא היה בן 18 וארבעה חודשים בלבד, הצעיר ביותר בטורניר והשמיני הכי צעיר בהיסטוריה של המונדיאל. למונדיאל 2014 דנמרק לא עלתה, ובאחד של 2018 - בו הנבחרת בשמינית הגמר על ידי קרואטיה אחרי הפסד בפנדלים - כבש אריקסן שער אחד.
כמו אריקסן, גם עבור סימון קר, בלמה של מילאן, יהיה זה המונדיאל השלישי בקריירה. מי שכרגע לא בסגל הוא יוסוף פולסן, חלוצה של ר.ב לייפציג, שחוזר מפציעה אבל עדיין נמצא בספק. החלוץ עלה מהספסל בדקה ה-82 בניצחון האחרון של לייפציג על הופנהיים (1:3).
2 צפייה בגלריה
יוסוף פולסן חוגג
יוסוף פולסן חוגג
עוד לא בסגל. פולסן
(צילום: רויטרס)
בנוסף לאריקסן וקר - בסגל כבר ניתן למצוא עוד מספר מכובד מהכוכבים של היורו האחרון - פייר-אמיל הויביירג מטוטנהאם, יואקים מיילה אטאלנטה, מיקל דאמסגור מברנטפורד, אנדראס כריסטנסן מברצלונה וקספר שמייכל מלסטר.
הדנים מחוברים, והדבר יכול לשחק תפקיד משמעותי במונדיאל שבו לנבחרות אין בכלל זמן הכנה. כבר שנים שהשחקנים נמצאים אחד עם השני וכאמור, רק לא מזמן רשמו טורניר מצוין יחד. דנמרק לא אמורה להתקשות לטפס לשמינית הגמר מאחר שהיא טובה בהרבה מאוסטרליה ומטוניסיה, והאמת היא שבדנמרק יש כאלה שחושבים שהיא יכולה לסיים ראשונה בבית, מעל צרפת. יכולה להיות לכך חשיבות, מאחר שהמקום השני צפוי לפגוש את ארגנטינה בשמינית הגמר.
21 השחקנים שזומנו עד כה:
שוערים: קספר שמייכל (ניס), אוליבר כריסטנסן (הרטה ברלין).
הגנה: סימון קיאר (מילאן), יואקים מיילה (אטאלנטה), רסמוס כריסטנסן (לידס), דניאל ואס (ברונדבי), יאנס סטרוגר לארסן (טרבזונספור), אנדראס כריסטנסן (ברצלונה), יואכים אנדרסן (קריסטל פאלאס), ויקטור נלסון (גלאטסראיי).
קישור: מתיאס ינסן (ברנטפורד), פייר אמיל הויביירג (טוטנהאם), תומאס דלייני (סביליה), כריסטיאן אריקסן (מנצ'סטר יונייטד), מיקל דמסגור (ברנטפורד), יספר לינדסטרום (איינטרכט פרנקפורט), אנדראס סקוב אולסן (קלאב ברוז').
התקפה: קספר דולברג (סביליה), אנדראס קורנליוס (פ.צ. קופנהאגן), יונאס וינד (וולפסבורג), מרטין בריית'ווייט (אספניול).