אנחנו נמצאים במהלכו של אחד משבועות הכדורגל העמוסים של העונה, השבוע האחרון לפני המונדיאל. כמעט כל קבוצה משחקת שלוש פעמים, זמן המנוחה קצר, ובחלק גדול ממדינות העולם נשמע השבוע קול זעקה או חשש כששחקן נשכב על הדשא או הוחלף מוקדם. פציעה בשבוע הזה עלולה להיות טרגדיה של ממש, משמעותה היא אולי החמצת גביע העולם.
המונדיאל בפתח
המונדיאל - לאו דווקא זכייה בו, שלא רלוונטית לרוב השחקנים, אלא אפילו רק ההשתתפות בטורניר - הוא חלום של כל כדורגלן. לא סתם אנחנו רואים בימים האחרונים סרטונים של כדורגלנים קופצים משמחה כשנודע להם שיהיו חלק מהסגל הסופי לאירוע הענק בקטאר. אבל אותו הדבר נכון גם לצד השני. אותו חלום יכול להיגדע ברגע אחד, רגע של פציעה.
4 צפייה בגלריה
שחקן טוטנהאם סון יונג-מין פצוע
שחקן טוטנהאם סון יונג-מין פצוע
יחלים לקראת גביע העולם? סון יונג-מין פצוע
(AP)
"הריקוד האחרון" של מסי ורונאלדו | "מונדיאל במדבר" - האזינו לפרק השני
האחרון ליפול הוא סאדיו מאנה, כוכב סנגל, אלוף אפריקה. מאנה נפצע ברגלו שלשום במשחק בו הביסה באיירן מינכן את ורדר ברמן 1:6, הוחלף בדקה ה-20, ואתמול, לאחר שנערכו הבדיקות המתאימות, התברר שהוא יחמיץ את המונדיאל. עבור סנגל, שאמורה להיאבק עם אקוודור על מקום בשמינית הגמר בבית 1, זו מכה קשה. מאנה הוא לא עוד שחקן בסגל אלא ברמה משלו, אחד הטובים בעולם בתפקידו.
במדינות נוספות, שלאו דווקא משופעות בכוכבי ענק, מחכים לראות מה יהיה עם הכוכב הכי גדול שלהם. כך למשל הסיפור של חברו של מאנה בבאיירן, המגן השמאלי אלפונסו דייויס, השחקן הכי מפורסם של קנדה, שנמצא בספק למשחק הפתיחה שלה. סון יונג-מין, אליל קוריאני, נפצע בניצחון של טוטנהאם על מארסיי בליגת האלופות בשבוע שעבר, סובל משבר בארובת עין שמאל, ועדיין לא ברור מה מצבו.
4 צפייה בגלריה
מאנה
מאנה
סנגל כבר באבל אחרי הפציעה של מאנה
(צילום: AFP)

המאמנים מהמרים

על העובדה שהמונדיאל נערך בקטאר יש ביקורת רבה, מכל מיני כיוונים, ואוהדים רבים קוראים להחרים אותו בגלל מצב זכויות האדם במדינה ונושאים נוספים, אבל גם מקצועית הוא מספק בעיות חדשות למאמנים. הנבחרות בקושי מספיקות להתאמן כיוון שהשחקנים ישוחררו מהקבוצות שלהן רק בתחילת השבוע הבא, וכמובן שהעומס, העובדה שהמונדיאל נערך באמצע עונה ולא בין עונות, משפיע ובענק.
רוב הנבחרות הגדולות אמורות לפרסם את הסגל הסופי שלהן למונדיאל היום, עשרה ימים לפני שריקת הפתיחה. בגלל שמדובר במונדיאל שנערך לראשונה באמצע עונה החליטו בפיפ"א להגדיל את כמות השחקנים הזמינים לכל נבחרת. הסגל הראשוני, הרשימה שכל נבחרת הייתה צריכה להעביר לפיפ"א ומתוכה לבחור שחקנים בהמשך, גדל ל-55 שחקנים. בסגל הסופי של כל נבחרת יהיו 26 שחקנים, תוספת של שלושה.
ועדיין, למרות הסגל המורחב, יש מאמנים שחוששים לקחת שחקנים הנמצאים בספק, זאת בעקבות ריבוי פציעות. גארת' סאות'גייט, מאמן נבחרת אנגליה, הודיע לריס ג'יימס שלא יוזמן, זאת למרות שיש סיכוי סביר שמגן צ'לסי עשוי להיות כשיר לחלק מאוחר יותר בטורניר. ג'יימס, שעבר עונה מצוינת עד שנפצע, היה אמור להיות המגן הימני הפותח של אנגליה, אבל בגלל כמות השחקנים הפצועים ברשימה - גם קייל ווקר, קלווין פיליפס ובן צ'ילוול - סאות'גייט לא רוצה לקחת סיכון. מקורביו של ג'יימס מסרו לתקשורת: "הוא ומשפחתו הרוסים מכך".
4 צפייה בגלריה
שחקן צ'לסי בן צ'ילוול הפצוע
שחקן צ'לסי בן צ'ילוול הפצוע
מאמנים חוששים לקחת שחקנים הנמצאים בספק. צ'ילוול
(רויטרס)

עוד מחזור לחוץ

יש עוד שחקנים הרוסים. טימו ורנר היה יכול להיות החלוץ הפותח של גרמניה במונדיאל, והוא בחוץ בעקבות פציעה טרייה. דיוגו ז'וטה של ליברפול לא ייסע עם פורטוגל. ג'ורג'יניו ויינאלדום שבר את הרגל עוד באוגוסט ולא יהיה זמין עבור הולנד, וגם פול פוגבה, שנפצע גם הוא בקיץ, לא הספיק להחלים. דידייה דשאן, מאמן צרפת, לא יחסר רק את פוגבה אלא גם את חברו לקישור אנגולו קאנטה. בעצם, שלושת הקשרים שבלטו בזכייה של צרפת במונדיאל האחרון - יחד עם בלז מטווידי (כרגע ללא קבוצה) - לא יהיו איתה הפעם.
גם רשימת "בספק" אינה קצרה. למשל רומלו לוקאקו הבלגי, שסבל ממספר פציעות העונה, או הבלם טאקהירו טומיאסו, אחד השחקנים החשובים של יפן. היפנים היו הראשונים לפרסם את הסגל הסופי שלהם, טומיאסו נכלל בו, אבל לאחר הפרסום נפצע במשחק הליגה האירופית של ארסנל מול ציריך. בארגנטינה, אחת המועמדות לזכייה, פחדו ששניים משחקני ההתקפה הבולטים, פאולו דיבאלה ואנחל די מריה, יחמיצו את המונדיאל. השניים צפויים להיות כשירים, אבל עכשיו נודע ששחקן הרכב אחר, ג'ובאני לו סלסו, מחוץ לטורניר.
4 צפייה בגלריה
ניקולס אוטמנדי, ג'ובאני לו סלסו ואמיליאנו מרטינס
ניקולס אוטמנדי, ג'ובאני לו סלסו ואמיליאנו מרטינס
עד כמה הפציעה שלו תשפיע על מסי ושות'? לו סלסו (במרכז)
(צילום: AP)
הפציעה של לו סלסו עלולה להוות בעיה רצינית עבור מאמן ארגנטינה ליונל סקאלוני, כיוון שתחתיו היה לו סלסו אחד השחקנים החשובים ביותר, זה שסיפק את היצירתיות במרכז המגרש. זו מכה, אבל לצער כולם כנראה לא האחרונה שנשמע עליה בימים הקרובים, לאו דווקא בהקשר של ארגנטינה. ברוב הליגות באירופה יתקיימו מחזורי משחקים גם בסוף השבוע הקרוב ופציעות יהיו, תמיד יש. כשהמונדיאל נופל באמצע העונה הן מקבלות משמעות עוד יותר גדולה.