אחרי שהיה אחד המצטיינים ב-0:2 על של ארגנטינה על פולין בשלב הבתים, ירד אנסו פרננדס לחדר ההלבשה חופשי ומאושר. זה היה שלב בתים מושלם מבחינתו: שער אדיר מול מקסיקו שקבע 0:2, שסידר לו מקום בהרכב מול פולין, שם כאמור גם בישל. אולם אז הוא נשאל ע"י עיתונאי זר "האם זה המונדיאל של אנסו פרס?", נעלב מכך שהתבלבלו בשמו ועזב את הרhאיון. אחרי המונדיאל כבר אף אחד לא יתבלבל בשמו. למעשה, רוב הסיכויים שהוא יהפוך לאחד הקשרים הכי יקרים בהיסטוריה.
מונדיאל 2022 ב-ynet - היכנסו למתחם המיוחד
אנסו פרננדס נקרא ע"ש הפליימייקר האורוגוואי האגדי אנסו פרנצ'סקולי, שזכה עם אורוגוואי שלוש פעמים בקופה אמריקה , והיה גם חתיכת אגדה בריבר פלייט בשנות השמונים והתשעים כאשר זכה איתה בחמש אליפות ובגביע הליברטדורס. גם פרננדס הוא פליימייקר במהותו, אבל כזה שמשחק כקשר אחורי ואחראי גם למשימות הגנתיות. זה לא מונע ממנו לכבוש ולבשל. לא לקח לו הרבה זמן לפרוץ בריבר פלייט, זה קרה בעונה שעברה עם שמונה שערים ושישה בישולים שהפכו אותו לשם חם בשוק ההעברות. היו דיבורים על קבוצות על כמו ליברפול וריאל מדריד, אבל כמו פליימייקר נבון שיודע לבנות התקפות פרננדס עשה צעד חכם ובחר בבנפיקה כי "היא קרש קפיצה מצוין לכדורגל האירופי".
3 צפייה בגלריה
אנסו פרננדס  חוגג
אנסו פרננדס  חוגג
אנסו פרננדס. הדבר הגדול הבא
(צילום: גטי אימג'ס)
מעבר לקבוצת על היה יכול להיות קשה עבורו בגלל התחרות הקשה על ההרכב. בעוד בנפיקה היא מועדון שידוע בהיותו מכונה לייצור כוכבים. דרווין נונייס, רובן דיאש, ז'ואו פליקס הן דוגמאות רק מהשנים האחרונות.
המועדון הפורטוגלי הוא בין 30 המועדונים הכי רווחיים באירופה, ויודע מה לעשות עם שחקנים צעירים. הוא רכש את פרננדס "רק" ב-10 מיליון אירו ועוד 8 מיליון כבונוסים אפשריים. אבל מדובר בעסקה שווה עבור ריבר פלייט שכן היא תכניס לכיסה 25 אחוז מהמכירה העתידית, וזה הולך להיות הרבה מאוד כסף. לפי האתר "טרנספרמרקט" שווי השוק של הקשר הוא 35 מיליון, אבל כבר עכשיו מדברים על כך שהוא הולך לעלות בערך 100 מיליון למי שתחפוץ בו, כאשר סעיף השיחרור שלו עומד על 120 מיליון אירו. באירופה דווח כי ליברפול, ריאל מדריד, מנצ'סטר יונייטד וצ'לסי מעוניינות בו. נראה שכמעט כל קבוצה תשמח להיעזר בפרננדס, שעושה הכל על המגרש בצורה מצוינת, והוא רק בן 21. גם מחוץ למגרש מדובר באדם לא טיפוסי, הוא בזוגיות עם אהבת נעוריו ויש להם ילדה בת 3. הדבר הראשון שהוא עשה אחרי שקנה בית בפורטוגל היה לדאוג לחדר כושר ביתי. ב"מארקה" הספרדי דווח כי בבנפיקה היו "המומים" מהגישה הסופר מקצוענית שלו.
בנפיקה הופתעה מההשתלבות הסופר מהירה שלו. העונה יש לו כבר שלושה שערים וחמישה שערים בכל המסגרות והוא בעל הבית של בנפיקה במרכז המגרש, כבר באוקטובר פורסם כי ליברפול רוצה אותו ומאמן בנפיקה רוגר שמידט נאלץ להרגיע: "הוא שחקן מצוין, כולם אוהבים אותו כאן, לדעתי הוא צריך להישאר פה יותר מחצי שנה כדי להמשיך להתפתח". גם הנסיקה בנבחרת ארגנטינה הייתה מהירה. הבכורה הייתה רק בחודש ספטמבר מול הונדורס, ואחרי חמש הופעות בלבד הפך לשחקן הרכב.
פרננדס גם הפך לשחקן הכי צעיר שכובש עבור ארגנטינה במונדיאל מאז מסי ב-2006, וגם אזר אומץ ובעט פנדל בדו-קרב מול הולנד ברבע הגמ (הוא החמיץ, אבל לשמחתו זה לא השפיע וארגנטינה ניצחה). זה לא פריצה רגילה של שחקן צעיר, פרננדס שוגר ישירות לצמרת הכדורגל העולמי. "אני לא מאמין שהוא רק בן 21", אמר המאמן הפורטוגלי של נבחרת ניגריה ז'וזה פסיירו לעיתון "א-בולה", "המסירות וראיית המשחק שלו מזכירות לי את זינדין זידאן, הוא מדהים".
3 צפייה בגלריה
אנסו פרננדס  חוגג עם מסי
אנסו פרננדס  חוגג עם מסי
פרננדס חוגג עם האליל שלו
(צילום: רויטרס)

המכתב המרגש למסי

אחרי ההפסד לצ'ילה בגמר קופה אמריקה 2016, לאו מסי החליט לפרוש מהנבחרת וזיעזע את ארגנטינה. אנסו פרננדס, אז נער צעיר, כתב לו פוסט מרגש בפייסבוק וניסה לשכנע אותו להישאר. אף אחד לא שם לב לפוסט הזה עד עכשיו, בו הוא עולה מחדש ונטען במשמעות אחרת.
"איך נוכל לשכנע אותך להישאר?", כתב אנסו, "אנחנו לא מבינים שאתה רק בן אדם, בואו נסתכל במראה ונשאל את עצמנו אם היינו עומדים באחוז אחד מהלחצים שאתה עומד בהם.תעשה מה שאתה רוצה לאו, אבל בבקשה תחשוב על להישאר בנבחרת. לראות אותך בחולצת הנבחרת זאת הגאווה הכי גדולה בעולם. תשחק בשביל הכיף שלך, כי כשאתה נהנה, אין לך מושג כמה אנחנו נהנים. תודה לך, בבקשה תסלח לנו".
3 צפייה בגלריה
אנסו פרננדס במדי בנפיקה
אנסו פרננדס במדי בנפיקה
אנסו פרננדס במדי בנפיקה. ייתכן כי כבר בינואר יהיה במקום אחר
(צילום: AFP)
מסי אולי לא ראה את הפוסט, אבל החליט לחזור בו ושב ללבוש את מדי הנבחרת רק כדי לחוות עוד תסכול עם ההדחה בשמינית גמר מונדיאל 2018 אחרי ההפסד לצרפת.
מונדיאל 2018 נראה כמו היסטוריה רחוקה. המאמן ליונל סקלוני הגיע ויחד עם מסי עשה מהפך של ממש בנבחרת ארגנטינה, שהשיא הגיע בזכייה בקופה אמריקה. וכעת ארגנטינה רחוקה רק שני משחקים מזכייה שלישית בגביע החשוב מכולם.
גם מסי יודע שהוא יצטרך את פרננדס בכושר שיא כדי לעבור את קרואטיה ולהגיע לגמר. "אני מכיר את אנסו טוב מאוד, שיחקתי נגדו בליגת האלופות", אמר הכוכב לתקשורת לאחר שנשאל על פרננדס, "הוא ילד מדהים ושחקן חשוב מאוד עבורנו". מי יודע, אולי אחרי המונדיאל לאו מסי הגדול יסגור מעגל ויכתוב על אנסו פרננדס בפייסבוק שלו.