עם כל הכבוד לדרמה הגדולה והאמוציות, האיש המרכזי שעמד ביום שישי האחרון במוקד משחק רבע הגמר בין ארגנטינה להולנד היה דווקא השופט הספרדי, מטיאו לאוס.
מונדיאל 2022 ב-ynet - היכנסו למתחם המיוחד
ההתמודדות חרגה בחלקים גדולים מהנורמות המקובלות, כאשר השחקנים התעמתו לא פעם על כר הדשא - ולאוס איבד שליטה, עמד במרכז הסערה וכמובן ספג ביקורת על האופן בו ניהל את המשחק.
2 צפייה בגלריה
מטאו לאוס
מטאו לאוס
מסי גוער על לאוס במהלך רבע הגמר מול הולנד
(צילום: רויטרס)
לאוס עצבן בעיקר את לאו מסי, שאמר דברים ברורים מאוד נגד השופט: "אני מעדיף שלא לדבר עליו, כי אם אתה מדבר אז אתה מקבל קנס. ועדיין, פיפ"א חייבת לחשוב על זה, היא לא יכולה לשים שופטים כאלה, שלא מוכנים לאתגר הזה".
ברשת "CADENA COPE" הספרדית מפרסמים כי בעקבות האירועים במשחק, בו שלף לאוס לא פחות מ-15 כרטיסים צהובים לשחקני שתי הנבחרות, פיפ"א החליטה שהוא לא ישפוט את אחד ממשחקי חצי הגמר או את הגמר הגדול ביום ראשון הבא. משמע: הוא הודח מהטורניר. האם זה קשור לביקורת של מסי? תחליטו בעצמכם.
2 צפייה בגלריה
מטאו לאוס
מטאו לאוס
עמד במוקד הסערה. לאוס
(צילום: AFP)
אגב, לא רק מסי העביר ביקורת על לאוס. גם שוער ארגנטינה, אמיליאנו מרטינס, דיבר עליו אחרי אותו משחק והיה אפילו חריף יותר מחברו: "חשבתי ששלטנו, עלינו ל-0:2, אבל השופט התחיל לתת להולנדים שריקות. השופט הוסיף 10 דקות בלי סיבה, הוא נתן להם בעיטות חופשיות מחוץ לרחבה פעמיים או שלוש. הוא רק רצה שהם יבקיעו. מקווה שהשופט הזה לא ישפוט אותנו יותר, הוא חסר תועלת".
עוד אתמול פתחה פיפ"א בהליכים משמעתיים נגד התאחדות הכדורגל הארגנטינאית, בגין שני סעיפים של התנהגות לא נאותה של השחקנים ואנשי הצוות המקצועי. על-פי אחד הדיווחים מי שעשוי להיענש הוא מרטינס, בעקבות דבריו נגד לאוס. העונש אותו יכול מרטינס לספוג: הרחקה מהמשחק מחר (שלישי, 21:00) - חצי הגמר מול קרואטיה.