התקציר באדיבות תאגיד השידור כאן - המשדר הרשמי של כל משחקי מונדיאל 2022
בפעם השנייה ברציפות ובפעם השנייה אי פעם גרמניה הודחה הערב (חמישי) מהמונדיאל כבר בשלב הבתים. הגרמנים אמנם ניצחו 2:4 את קוסטה ריקה ועשו את העבודה שלהם, אבל במשחק המקביל ספרד הפסידה 2:1 ליפן ולכן הנבחרת של האנזי פליק הלכה הביתה בבושת פנים. בגרמניה יכולים לכעוס גם על השער השני שכבשה יפן ושנכבש אחרי מה שנראה כמו כדור שהולך החוצה במהלך מסירת הרוחב שהובילה לכיבוש.
מונדיאל 2022 ב-ynet - היכנסו למתחם המיוחד
בגרמניה הכותרות ביקרו את הנבחרת למרות הניצחון. ב"בילד" הכותרת הראשית הייתה "כמה מביך, אנחנו בחוץ". ב-SPORT1 הכותרת הייתה: "ספרד מעדה, גרמניה בוכה. הדחה מהמונדיאל לגרמניה". ב"Die Welt" הכותרת הראשית הייתה: "הדחה בשלב הבתים - הסיכוי של גרמניה נגמר".
עבר או לא עבר?
קאי האברץ, שכבש צמד עבור גרמניה, אמר: "לא ציפינו לתוצאה הזו של ספרד, אבל אנחנו חייבים לבוא בטענות אל עצמנו. ספגנו שני שערים וזה ממש לא צריך לקרות מול קוסטה ריקה. עוד לפני שריקת הסיום היה ברור שזה לא יקרה בשבילנו. לא היינו צריכים להפסיד ליפן במשחק הפתיחה, זה הרס לנו הכול. אני חושב שהדיון על סרט הקפטן עם צבעי הגאווה היה בראש של השחקנים. הודחנו בצדק". ג'ושוע קימיך הוסיף: "זה היום הכי גרוע בקריירה שלי. אני מפחד שאפול לתוך תהום. זה גורם לך לחשוב שאולי הכישלונות האלו קשורים לאישיות שלי".
תומאס מולר אמר: "השקענו המון מאמץ, אולי רצינו את זה יותר מדי. איבדנו קצת את הסדר. היו לנו 32 בעיטות לשער, אבל לא היינו מספיק יעילים כדי לנצח בהפרש של שבעה שערים. זה מר ומאכזב במיוחד שיפן ניצחה. אנחנו עשינו את העבודה שלנו וזה מאכזב". מולר הוסיף: "זאת קטסטרופה מוחלטת. אני לא יודע אם אמשיך בנבחרת. אם זה היה המשחק האחרון שלי בנבחרת הייתי רוצה לומר לאוהדים הגרמנים כמה מילים: זה היה כבוד גדול לשחק ולייצג אתכם, היו לנו רגעים נהדרים ביחד. ניסיתי להשאיר את הלב שלי על הדשא בכל משחק. תמיד נתתי הכול ולפעמים היו דמעות שמחה בגלל הפעולות שלי, לפעמים גם הכאבתי לאוהדים. גם אם לא תמיד הצלחתי, תמיד עשיתי הכול באהבה".
מאמן גרמניה האנזי פליק אמר: "אני לא חסר מילים, אני יכול לנתח את המשחק די טוב. במחצית הייתי מאוכזב, כעסתי מאוד. הפכנו את היריבה לחזקה. היו לנו המון מצבים, אבל הכנסנו את קוסטה ריקה אל המשחק עם טעויות ושטויות, זה לא היה טוב. למרות זאת הצלחנו לנצח, יכולנו לנצח בתוצאה גבוהה יותר, אבל הסיפור לא הוכרע היום, אלא ב-20 דקות נגד יפן. גם נגד ספרד יכולנו לנצח 1:2. לא היינו יעילים מספיק בטורניר הזה ולכן הודחנו. האכזבה עצומה ואנחנו צריכים להתאושש מזה".
פליק התעמת עם הפרשן וכדורגלן העבר בסטיאן שווינשטייגר, שאמר שהוא הרגיש כאילו היריבות של גרמניה תמיד רצו את זה יותר ממנה. "אני לא מסכים, אלה שטויות". שווינשטייגר ענה לו: "היו במגרש מצבים שלשחקנים חסרו חמישה אחוזים של ריכוז". פליק אמר: "כן, ספגנו יותר מדי שערים, עשינו טעויות, אני לא חושב שהשחקנים לא רצו מספיק. הם רצו. הייתה אכזבה, ברור, במיוחד במחצית הראשונה אחרי כל ההחמצות. ניסינו להשתפר במחצית השנייה וגם ידענו שקוסטה ריקה מסוכנת מאוד במצבים הנייחים. אלה דברים שאנחנו צריכים להתמודד איתם טוב יותר. אנחנו הולכים הביתה עכשיו ועשינו הרבה טעויות כדי להגיע למצב הזה".
1 צפייה בגלריה
שחקני נבחרת גרמניה מאוכזבים
שחקני נבחרת גרמניה מאוכזבים
עשו את שלהם, אבל זה לא הספיק. האברץ, ראום, מולר וגורצקה מאוכזבים על הספסל
(צילום: AP)