שלוש נבחרות גדולות עורכות היום (רביעי) משחקי הכנה לקראת המונדיאל. קרואטיה ניצחה 0:1 את סעודיה, ארגנטינה הביסה 0:5 קליל את איחוד האמירויות. גרמניה לא הרשימה וניצחה רק 0:1 את עומאן החלשלושה.
בראשון המונדיאל יוצא לדרך
5 צפייה בגלריה
מסי ואלבארס
מסי ואלבארס
קל מאוד. מסי ואלבארס
(צילום: AP)

איחוד האמירויות - ארגנטינה 5:0

הנבחרת של ליונל סקאלוני ניצחה בקלילות במשחק ההכנה האחרון לקראת הדבר האמיתי, שיתחיל מבחינתה בשלישי הבא נגד סעודיה החלשה.
הארגנטינאים עלו ליתרון בדקה ה-17: אנחל די מריה הכניס מסירת עומק ללאו מסי, שפרץ מימין ופרגן יפה לחוליאן אלבארס שבעט מול שער ריק פנימה את ה-0:1. די מריה כבש בעצמו את השני עם בעיטה נהדרת מהאוויר ומצד ימין אל הקורה הרחוקה אחרי הגבהה של מרקוס אקוניה וזה 0:2. בדקה ה-36 די מריה השלים צמד עם ביצוע קליל מול השוער אחרי מסירה של אלכסיס מק אליסטר וקבע 0:3. מסי כבש את הרביעי בדקה ה-44 עם פצצה ברגל ימין מצד ימין אל הפינה הרחוקה וזה 0:4 עוד לפני המחצית. השער החמישי הגיע בדקה ה-60 כשרודריגו דה פול עשה מהלך יפה והכניס כדור עומק לחואקין קוראה, שבעט מתוך הרחבה פנימה את ה-0:5.
5 צפייה בגלריה
ניקלאס פולקרוג שחקן נבחרת גרמניה
ניקלאס פולקרוג שחקן נבחרת גרמניה
כבש בבכורה. פולקרוג
(צילום: רויטרס)

עומאן - גרמניה 1:0

תצוגה ממש לא מרשימה של הגרמנים, שהתקשו בכלל להגיע למצבים. אפילו אם לוקחים בחשבון את העובדה שהם שיחקו בהילוך ראשון כדי לא להוסיף פציעות לסגל, עדיין מדובר בתצוגה די חלשה. גרמניה כבשה את השער היחיד בדקה ה-80. קאי האברץ קיבל את הכדור בצד ימין, עבר את השומר שלו די בקלות ומסר לניקלאס פולקרוג, שבעט מקרוב פנימה וחגג את הבכורה עם שער, 0:1.
מבחינת חלוץ ורדר ברמן מדובר בערב מרגש, שכן הוא ויוסופה מוקוקו רשמו את הופעות הבכורה במדים הלאומיים. מוקוקו בן ה-17 ו-361 ימים, שנעצר בקורה מעט לפני השריקה למחצית, הפך לשחקן הצעיר ביותר שמשחק בנבחרת גרמניה מאז אווה זלר (17 ו-345 ימים) ב-1954. לעומתו, פולקרוג הוא שחקן השדה המבוגר ביותר שרושם בכורה זה למעלה מ-20 שנה. פולקרוג בן ה-29 ו-280 ימים הוא המבוגר ביותר שעושה את זה מאז מרטין מקס, שהיה בן 33 ו-253 ימים ושיחק נגד ארגנטינה ב-2002.
5 צפייה בגלריה
אנדריי קרמאריץ' שחקן נבחרת קרואטיה עם לוקה מודריץ'
אנדריי קרמאריץ' שחקן נבחרת קרואטיה עם לוקה מודריץ'
עלו מהספסל ועשו את ההבדל. מודריץ' וקרמאריץ'
(צילום: רויטרס)

סעודיה - קרואטיה 1:0

הנבחרת של זלטקו דאליץ' ניצחה במשחק ההכנה האחרון, אליו לא עלתה עם ההרכב החזק ביותר שלה כששחקנים כמו לוקה מודריץ', מתאו קובאצ'יץ' ואנדריי קרמאריץ' עולים מהספסל. בדקה ה-82 נכבש השער היחיד במשחק כשמודריץ' מסר לקרמאריץ' וחלוץ הופנהיים חגג מול ההגנה ובעט מצד שמאל אל הפינה הקרובה כדי לעשות 0:1.
5 צפייה בגלריה
קשישטוף פיונטק שחקן נבחרת פולין חוגג עם חבריו
קשישטוף פיונטק שחקן נבחרת פולין חוגג עם חבריו
חוגגים ניצחון ביתי. פיונטק וחבריו
(צילום: רויטרס)

פולין - צ'ילה 0:1

רוברט לבנדובסקי לא שותף וצפה מהספסל בחבריו משיגים ניצחון בוורשה מול הדרום אמריקאים. שער של קשישטוף פיונטק בדקה ה-85 סידר לפולנים את ה-0:1.
5 צפייה בגלריה
שחקני נבחרת איטליה חוגגים עם וינצ'נזו גריפו
שחקני נבחרת איטליה חוגגים עם וינצ'נזו גריפו
כבש פעמיים. גריפו זוכה לברכות מחבריו
(צילום: גטי אימג'ס)

אלבניה - איטליה 3:1

אלופת אירופה לא תשחק במונדיאל אחרי שהודחה בבושת פנים בפלייאוף המוקדמות על ידי צפון מקדוניה. למרות זאת, איטליה הצליחה לחזור מפיגור לניצחון במשחק ידידות. אדריאן עימסאילי העלה את האלבנים ליתרון בדקה ה-16, אבל ג'ובאני די לורנצו (20) ו-וינצ'נזו גריפו (25 ו-64) ביצעו מהפך.
פורסם לראשונה: 19:20, 16.11.22