באדיבות כאן 11 - המשדר הרשמי של מונדיאל 2022
שידור חוזר של 2018: גרמניה הפסידה היום (רביעי) 2:1 ליפן. אילקאי גונדואן עוד כבש בפנדל לזכות הנבחרת של האנזי פליק, אבל השחקנים שלה נראו אדישים והפסידו אחרי מחצית שנייה רעה ושערים של ריטסו דואן (75) וטקומה אסאנו (83). עכשיו אלופת העולם מ-2014 במצב קשה וכנראה תצטרך לנצח את ספרד ואת קוסטה ריקה בשני המשחקים שנותרו לה כדי לעלות. היפנים, מנגד, יוכלו להבטיח עלייה כנראה כבר במשחק הבא מול קוסטה ריקה.
מונדיאל 2022 ב-ynet - היכנסו למתחם המיוחד
הכותרת ב"בילד" הייתה "התחלה מבישה לגרמניה, זיכרונות גרועים מ-2018". ב"Sport1" הכותרת הייתה: "הלם באליפות העולם, יפן הטביעה את גרמניה". ב"Die Welt" נכתב: "גרמניה התבזתה מול יפן".
1 צפייה בגלריה
מנואל נוייר שוער נבחרת גרמניה
מנואל נוייר שוער נבחרת גרמניה
אכזבה עצומה. נוייר
(צילום: עוז מועלם)
קפטן גרמניה מנואל נוייר אמר אחרי המשחק: "הפכנו את היריבה לחזקה. אם אתה לא משחק עם תעוזה מקדימה, אתה מסתכן. חשבנו שאיכשהו נצליח להסתדר. זו אכזבה עצומה, אנחנו מתוסכלים".
אילקאי גונדואן הוסיף: "אסור שזה יקרה, אנחנו במונדיאל כאן. ספגנו שערים יותר מדי קלים, אנחנו לא יכולים לתת לזה לקרות לנו, במיוחד לא בצורה שבה ספגנו את השער השני. אני לא יודע אם היה שער קל מזה שאי פעם נכבש בגביע העולם. הסתמכנו יותר מדי על כדורים ארוכים במשחק הזה".
תומאס מולר אמר: "אני מרגיש ששיחקנו טוב למשך דקות ארוכות, אבל בכדורגל אתה צריך לתרגם את העליונות שלך לשערים. היעילות לא הייתה שם. זה נורא להתחיל עם ההפסד. אנחנו צריכים לנתח את זה עכשיו. לקבל הפסד זה אף פעם לא קל. אנחנו צריכים להישאר אובייקטיביים, ההפסד הוא קל לניתוח במובני כדורגל, אבל קשה לתפוס מבחינה אמוציונלית. אם אתה לא יעיל בכדורגל, אתה לא משיג כלום".
המאמן הגרמני האנזי פליק התייחס לשער של יפן ואמר: "ניקלאס (זולה) צריך לשים לב יותר. הוא ביטל את מלכודת הנבדל כי הוא הלך יותר מדי אחורה. אלה טעויות אישיות ששילמנו עליהן ביוקר היום. במחצית הראשונה פספסנו הרבה מצבים. יפן ניצחה אותנו מבחינת יעילות ולכן כבשה שער אחד יותר. אסור שנעשה טעויות אינדיבידואליות כאלה. ידענו שיפן מהירה במתפרצות וזה מה שהשחקנים שלה עשו היום". על החילופים והאם הם פגעו בשטף המשחק אמר פליק: "רצינו להכניס אנרגיה ורעננות. תומאס מולר לא שיחק הרבה זמן אז זה היה הדבר הנכון לעשות. עשינו טעויות שאסור לנו לעשות. לכן הפסדנו".
קשר נבחרת גרמניה לשעבר בסטיאן שווינשטייגר, שמשמש כפרשן, אמר: "היו לנו הרבה הזדמנויות לכבוש את ה-0:2 ולא היו לנו תשובות למעברים המהירים של יפן לפני סיום המשחק. ההפסד הזה מראה איפה אנחנו עומדים, זה לא צירוף מקרים. היו איבודי כדור פשוטים, טעויות במיקום. זה חוסר ניסיון וחוכמה. אנחנו צריכים להשתפר בצורה משמעותית כדי שיהיה לנו איזשהו סיכוי נגד ספרד".
טקפוסה קובו מיפן אמר: "היה לנו קשה לצאת למתפרצות במחצית הראשונה, אבל המחצית השנייה עם הגנה של חמישה שחקנים הצלחנו למצוא את המרווחים וזה עבד בשבילנו מצוין. הצלחנו לכבוש את השוויון בפעם הראשונה ששלושה שחקנים שלנו נכנסו לרחבה". קובו התייחס לנפילה של גרמניה ואמר: "אני חושב שהם שינו כמה דברים במחצית השנייה, אנחנו גם עשינו כמה שינויים אחרי השיחה של המאמן במחצית. השינוי בשיטה והצורה שבה הם שיחקו גרמה להם להרגיש קצת לא בנוח. מה זה אומר בשבילנו? אראה עכשיו במלון, חשוב שהאוהדים ישמחו. בואו נראה מה יקרה עכשיו. אנחנו מקווים לעשות את העבודה שלנו עוד לפני המשחק מול ספרד".
כובש שער הניצחון טאקומה אסאנו אמר: "זה חלום שמתגשם. ידענו שאנחנו יכולים לעשות את זה, ככה חלמנו על זה. צפינו במשחק של סעודיה וחשבנו שאנחנו יכולים לעשות את זה, ואז עשינו את זה". הקפטן מאיה יושידה אמר: "ניצחון ענק, אבל עדיין יהיה לנו קשה לעלות. זה מדהים, אבל אנחנו צריכים להישאר צנועים וזהירים. אנחנו מייצגים את אסיה והרבה אוהדים מאסיה תמכו בנו, זה היופי בכדורגל".
פורסם לראשונה: 17:24, 23.11.22