מאמן נבחרת רומניה, אדי יורדנסקו, פרסם היום (שבת) סגל של 28 שחקנים לצמד המשחקים הקרוב מול ישראל ושווייץ במוקדמות היורו, ואין בו הפתעות מיוחדות. ברשימה אפשר למצוא את כל הכוכבים הרומנים, ביניהם ניקולאי סטאנצ’ו, מריוס מארין, פלורין אנדונה ו-ולנטין מיחאליה.
בתקשורת הרומנית עוסקים ביממה האחרונה בשאלה היכן ייערך בדיוק המשחק מול ישראל (18.11) בהונגריה. ב"ספורט פרו" מפרסמים כי הרומנים לא מעוניינים לשחק באצטדיון של אויפשט, בו הם סיימו רק לפני שבועיים ב-0:0 מול בלארוס. הסיבה: מצב הדשא. "הוא היה רע מאוד", נכתב. "ההתאחדות לא רוצה לשחק שם שוב, והיא העבירה מסרים שהייתה מעדיפה לשחק במגרש עם תנאים טובים יותר".
2 צפייה בגלריה
פרץ
פרץ
פרץ מול קומאן במשחק הקודם בין ישראל לרומניה בבוקרשט
(צילום: AP Photo/Andreea Alexandru)
בנוגע לקהל, בפרסום התקשורת הרומנית נאמר כי "ישראל הייתה מעדיפה שהמשחק ייערך ללא קהל כדי להימנע מתקריות מיותרות שנוגעות למלחמה. גם הרומנים מעדיפים זאת, למרות שאופ"א הייתה רוצה שהוא כן ייערך עם קהל". עוד נכתב כי "כבר החלו שיחות עם הרשויות בהונגריה לגבי האפשרות של הכנסת אוהדים למשחק".

מה ישראל צריכה כדי לעלות?

ישראל תלויה לגמרי בעצמה אחרי פגרת הנבחרות האחרונה. גם אם לא תנצח את שווייץ העדיפה ממנה על הנייר, גורלה של ישראל עדיין יהיה בידה אם תנצח את רומניה. אבל הכל יכול לקרות בבית הישראלי, ובתרחיש מסוים ישראל אפילו יכולה לסיים במקום הראשון.
2 צפייה בגלריה
שוער נבחרת ישראל עומרי גלזר עם שגיב יחזקאל, סתיו למקין, רוי רביבו
שוער נבחרת ישראל עומרי גלזר עם שגיב יחזקאל, סתיו למקין, רוי רביבו
תלויים בעצמם. שחקני נבחרת ישראל
(צילום: עוז מועלם)
גם אם ישראל תסיים לבסוף שלישית בבית, עדיין יש לה את הכרטיס לפלייאוף העלייה ליורו בזכות ההופעה המוצלחת שלה בליגת האומות. במקרה שלא תעלה דרך שלב הבתים, היא תשחק בחצי הגמר הפלייאוף (ככל הנראה מול אוקראינה), ותנסה להעפיל לגמר - שיהיה המשחק על הכרטיס האחרון ליורו, אליו יעפילו 24 נבחרות.
טבלת בית 9: 1. רומניה - 16 נק' אחרי 8 משחקים (הפרש שערים: 9+) 2. שווייץ - 15 נק' אחרי 7 משחקים (הפרש: 12+) 3. ישראל - 11 נק' אחרי 6 משחקים (הפרש: 0) 4. קוסובו - 7 נק' אחרי 7 משחקים (הפרש: 0) 5. בלארוס - 6 נק' אחרי 8 משחקים (הפרש: 7-) 6. אנדורה - 2 נק' אחרי 8 משחקים (הפרש: 14-)
מה נותר לנבחרת ישראל קוסובו - ישראל, 12 בנובמבר ישראל - שווייץ, 15 בנובמבר ישראל - רומניה, 18 בנובמבר אנדורה - ישראל, 21 בנובמבר
מה נותר לנבחרת רומניה ישראל - רומניה, 18 בנובמבר רומניה - שווייץ, 21 בנובמבר
מה נותר לנבחרת שווייץ ישראל - שווייץ, 15 בנובמבר שווייץ - קוסובו, 18 בנובמבר רומניה - שווייץ, 21 בנובמבר