השחקן שקרא ל"יום שחור ליהודים" ישחק לצד חוסה רודריגס, מהכדורגלנים הזרים שהביעו הכי הרבה תמיכה במדינת ישראל מאז אירועי ה-7 באוקטובר (אך גם מי שבימים האחרונים מחק את ציוציו למען המדינה).
העיתונאי סנטי אאונה דיווח היום (שישי) כי יוסף עטאל, שרק לאחרונה נידון לשמונה חודשי מאסר על תנאי בצרפת בגין הסתה, חתם באדנה דמירספור, אליה עבר אתמול קשר הפועל ת"א.
3 צפייה בגלריה
עטאל
עטאל
עובר לטורקיה. עטאל
(צילום: AP Photo/Daniel Cole)
3 צפייה בגלריה
יוסוף אטאל
יוסוף אטאל
עטאל בכניסה לבית המשפט בצרפת בחודש שעבר
(צילום: Valery HACHE / AFP)
כזכור, עטאל - ששיחק בשנים האחרונות בניס - נעצר לאחר שבמהלך חודש אוקטובר האחרון פרסם פוסט בחשבון האינסטגרם שלו בו קרא "לגרום ליהודים יום שחור". התביעה בצרפת דרשה 10 חודשי מאסר על תנאי, ובבית המשפט קבעו כי עונשו יהיה חודשיים פחות מכך.
"אני לא אנטישמי. אני לא נגד יהודים או נגד נוצרים, אני לא שונא אף אחד", טען בתוקף עטאל להגנתו באוזני השופטים, אך זה לא שינה את גזר דינו.
3 צפייה בגלריה
רודריגס
רודריגס
מצטרף לאדנה. רודריגס
(צילום: עוז מועלם)
ניס השעתה בזמנו את עטאל עד להודעה חדשה בעקבות מה שפרסם, זאת למרות שהשחקן התנצל בחשבון האינסטגרם שלו, המונה כ-2.3 מיליון עוקבים. בהבהרה שפירסם עטאל בן ה-27 הוא כתב: "אני מגנה כל צורה של אלימות, בכל מקום בעולם, ותומך בכל הקורבנות. לעולם לא אתמוך במסר של שנאה. אני מאמין נחרצות בשלום".
רודריגס, לעומת זאת, הביע תמיכה גורפת בישראל מאז מתקפת הפתע של חמאס ב-7 באוקטובר. בסוף אותו החודש טען בראיון כי "אני ומשפחתי סופגים הרבה איומים מפלסטינים שרוצים שאבהיר שאני לא בעד ישראל, אבל אני בעד לסיים עם הטרור. ישראל חייבת להגן על עצמה, עם יד על הלב, מה אני יכול לומר? אם יש להם נשקים בבתי החולים אז צריכים להשמיד את בתי החולים, חמאס לא צריך לשים נשקים שם".