שחקנה האלג'יראי של ניס, יוסף עטאל, שפרסם בחודש שעבר, לאחר הטבח הנוראי של מחבלי החמאס ביישובי הדרום ב-7 באוקטובר, פוסט הקורא לאלוהים "לגרום ליהודים יום שחור" נעצר על-ידי המשטרה בחשד להסתה על רקע דתי. כך מדווחת היום (שישי) התקשורת הצרפתית.
כבר לפני חודש הייתה זו ניס שהודיעה כי מבחינתה השחקן "מושעה עד להודעה חדשה" בעקבות הפוסט שהעלה. לאחר מכן גם מינהלת הליגה הצרפתית השעתה את השחקן ל-7 משחקים.
1 צפייה בגלריה
עטאל
עטאל
נעצר על-ידי המשטרה. עטאל
(צילום: AP Photo/Daniel Cole)
"אנחנו רוצים להדגיש את המוניטין של ניס, בנוגע להטפה למסרים של אחדות. אנחנו מצפים מכל השחקנים להתאים את עצמם לערכי המועדון", נאמר אז על-ידי המועדון הצרפתי.
כאמור, בחודש שעבר פרסם עטאל סרטון בו נאמר: "הגיע זמננו לגרום ליהודים ליום שחור". הפוסט צבר אלפי צפיות לפני שנמחק כעבור כמה שעות. עטאל בן ה-27 הספיק לפרסם הבהרה: "אני מגנה כל צורה של אלימות, בכל מקום בעולם, ותומך בכל הקורבנות. לעולם לא אתמוך במסר של שנאה. אני מאמין נחרצות בשלום".
מההתאחדות הצרפתית נמסר לאחר הסערה ההיא: "הקריאות לאלימות שפרסם יוסף עטאל מנוגדות לכל אתיקה ולערכים שהכדורגל מגן עליהם ללא לאות. התאחדות הכדורגל הצרפתית מגנה זאת בתקיפות הכי קיצונית. אסור לאפשר דברי שטנה וטוב שהמועצה הלאומית לאתיקה התייחסה לעניין".