אמיליאנו "דיבו" מרטינס, שוער אלופת העולם ארגנטינה, ריגש השבוע את המדינה - ולא בפעם הראשונה כמובן.
מרטינס העמיד למכירה פומבית את הכפפות איתן עמד בגמר הגביע העולמי הבלתי נשכח מול צרפת (3:3 בתום 120 דקות ו-2:4 לארגנטינה בדו-קרב פנדלים). לא פחות מ-42 אלף אירו נאספו ואת הכסף תרם השוער בן ה-30 לילדי חולי סרטן. "הרבה יותר חשוב לי לעזור לילדים חולים מאשר לאחסן את הכפפות שלי בקופסה בבית", הסביר.
2 צפייה בגלריה
אמיליאנו מרטינס
אמיליאנו מרטינס
ריגש רבים. מרטינס
(צילום: AP)
שוער השנה של פיפ"א, אגב, התראיין ללא הספקה בחודשים האחרונים. בריאיון האחרון, שהעניק ל-TyC, סיפר בין היתר על ההצלה ההיסטורית בתוספת הזמן של גמר המונדיאל.
כזכור, בדקה ה-123 של אותו משחק במצב של 3:3, הדף מרטינס בעיטה של רנדאל קולו מואני במצב של אחד-על-אחד, ושלח את המשחק לפנדלים. "לא הבנתי את הערך שלה כי הכל קרה כל כך מהר", סיפר מרטינס על ההצלה. "אני זוכר שיצאנו למתפרצת בהתקפה האחרונה. לא הייתי יכול להעריך את ההדיפה כמו שעשיתי אחרי הניצחון. היא הדבר הראשון שכולם ראו אחרי הזכייה. אני רציתי שהכדור יפגע לי בפנים, לא היה לי אכפת איפה. עצמתי עיניים, הקשיתי את כל הגוף ואמרתי 'פגע בי, זה כל מה שאני מבקש'".
2 צפייה בגלריה
רנדל קולו מואני שחקן איינטרכט פרנקפורט
רנדל קולו מואני שחקן איינטרכט פרנקפורט
ההצלה שהביאה למסי את גביע העולם. מרטינס עוצר את קולו מואני
(צילום: גטי אימג'ס)
אחרי שנבחר לשוער המצטיין של המונדיאל, מרטינס בחר לחגוג בצורה שהכעיסה רבים, כשהוא משתמש בגביע האישי שהוענק לו כדי לעשות תנועה מגונה לעבר המחנה הצרפתי. "אני לא גאה בזה, מן הסתם", הסביר שוערה של אסטון וילה. "אבל זו הייתה התערבות שבדיוק לפני הענקת כפפת הזהב החבר'ה אמרו לי 'אין לך אומץ לעשות אותו דבר כמו בקופה אמריקה'. אז עניתי 'דווקא יש לי אומץ'. הם אשמים, החברים שלי לנבחרת. בערב פרסי השנה של פיפ"א לא הייתי עושה את זה. זה אירוע שונה, עם חליפה. באצטדיון כדורגל, עם כל האדרנלין, כן. המטרה היחידה שלי הייתה לא לבכות".
על זכייתו בפרס שוער השנה בעולם של פיפ"א בטקס פרסי The Best שנערך בשני בפריז, אמר: "לא ציפיתי לזה. צחקתי עם לאו (מסי) ואמרתי לו 'אני אסע ואשמח לראות אותך ואת סקאלוני זוכים, מקסימום הרווחתי ארוחה חינם'".