התשובה של אופ"א להקמת הסופר-ליג: התאחדות הכדורגל האירופית פרסמה היום (שני) את הפורמט החדש של ליגת האלופות, שייצא לדרך רשמית רק ב-2024.
השינוי המהותי ביותר הוא הגדלת המפעל מ-32 ל-36 קבוצות. המטרה העיקרית היא להגדיל את הרווחים של המפעל וכצפוי לבלום את יתר המועדונים הבכירים, שאולי יקבלו הזמנה, מלהצטרף לסופר-ליג החדשה שהוקמה.
3 צפייה בגלריה
גביע ליגת האלופות
גביע ליגת האלופות
פורמט חדש מ-2024. ליגת האלופות
(צילום: AP)
3 צפייה בגלריה
נוייר היה הדמות הבולטת בזכייה
נוייר היה הדמות הבולטת בזכייה
באיירן והגביע בעונה שעברה
(צילום: MCT)
במקום 32 קבוצות ושמונה בתים, צפויים לשחק 36 קבוצות בליגה אחת, כשכל קבוצה תשחק 10 משחקים. כל הקבוצות ישובצו לארבע קבוצות דירוג, שייקבעו על פי הישגי הקבוצות בליגת האלופות ובליגה האירופית בשנים האחרונות. כל קבוצה תתמודד מול שתי קבוצות מהדרג שלה ומול עוד שלוש מיתר הדרגים.
הקבוצות ידורגו בטבלה אחת בהתאם להישגיהן בעשרת המשחקים שייקבעו להם. 12 הקבוצות האחרונות בטבלה יודחו בתום עשרת המחזורים הראשונים. הקבוצות שידורגו 9-16 והקבוצות שסיימו 17-24 ייפגשו למשחקי נוקאאוט (בית וחוץ), כשהמפגשים ביניהן ייקבעו בהתאם להגרלה שתיערך. שמונה הראשונות יעפילו לשמינית הגמר - ומשם לרבע, חצי והגמר - כמו שהכרנו.
3 צפייה בגלריה
בלי בתים, בשיטת ליגה. גביע האלופות החדש
בלי בתים, בשיטת ליגה. גביע האלופות החדש
בלי בתים, בשיטת ליגה. גביע האלופות החדש
(צילום: רויטרס)
4 הכרטיסים החדשים, אגב, יחולקו בצורה הבאה: המקום הרביעי מהליגה החמישית בטיבה (כרגע צרפת) יקבל כרטיס נוסף ועוד אחד יוענק לאלופה אחת מבין הליגות שלא שולחות נציגה ישירה לשלב הבתים - זו המדורגת במקום ה-11 בדירוג אופ"א (כרגע טורקיה). שני מקומות נוספים יקבעו על בסיס דירוג היסטורי של אופ"א - מה שיעזור ל"גדולות" שיישארו ולא יערקו לסופר-ליג.