"זו פשוט בושה וחרפה אחת גדולה": כן, כצפוי, ברחבי היבשת - מאמנים, שחקנים וכמובן גם קבוצות והתאחדויות הביעו התנגדות חריפה לפרישת 12 המועדונים הבכירים מאופ"א והקמת סופר-ליג חדשה, שככל הנראה תצא לדרך בחודש אוגוסט.
אלכסנדר צ'פרין, נשיא אופ"א, היה נחרץ יותר ובהתבטאות ראשונה מאז ההכרזה על הקמת ליגה חדשה, הודיע: "שחקנים שישחקו בליגה הסגורה לא יוכלו לקחת חלק במונדיאל וביורו הקרובים. ההצעה של הליגה החדשה היא מבישה ונובעת מחמדנות של מספר קבוצות"
6 צפייה בגלריה
אלכסנדר צ'פרין
אלכסנדר צ'פרין
אלכסנדר צ'פרין, נשיא אופ"א
(צילום: רויטרס)
בשעות הצהריים פרסמה בורוסיה דורטמונד הודעה רשמית כי היא לא מצטרפת לסופר-ליג: "המועדון מחויב לרפורמה של ליגה האלופות, דחינו את ההצטרפות לסופר-ליג". הסיפור המעניין הוא שמנכ"ל הקבוצה, הנס יואכים ואצקה, הפתיע כשאמר כי גם באיירן מינכן ולייפציג הביעו התנגדות למפעל החדש.
גם ברחבי אירופה יש כעס גדול. שחקן העבר האגדי של מנצ'סטר יונייטד ופרשן רשת "סקיי" הבריטית, גארי נוויל, היה חריף במיוחד: "אנחנו צריכים להיאבק במדינה שלנו נגד הדבר הזה מול המועדונים הללו, כולל מנצ'סטר יונייטד. המוטיבציה של אותן קבוצות זה חמדנות, אז צריך כבר מחר להוריד לכולן נקודות, שידרדרו בטבלה ולקחת מהן כסף. חייבים לפעול בנושא. אפשר לתת להן להשתחרר, אבל צריך להעניש אותן ישר אחר כך".
6 צפייה בגלריה
ארלינג הולאנד
ארלינג הולאנד
דורטמונד לא תהיה במפעל החדש. הולאנד
(צילום: רויטרס)
6 צפייה בגלריה
פוגבה ומנדי
פוגבה ומנדי
"המוטיבציה של אותן קבוצות זה חמדנות". פוגבה ומנדי
(צילום: EPA)
6 צפייה בגלריה
אלכס פרגוסון
אלכס פרגוסון
גם הוא מתנגד למהלך. פרגוסון
(צילום: EPA)
הקבוצות שהבטיחו מקומן בסופר-ליג

"המועדונים חייבים לספוג עונש כבד מאוד. קנסות, הורדת נקודות וגם למחוק מהם תארים. אפשר לתת את התואר לברנלי ולפולהאם להישאר בליגה. מה במקום? להוריד את מנצ'סטר יונייטד, ליברפול וארסנל. דווקא המועדונים האלה, עם ההיסטוריה שלהם במדינה הזאת, צריכים לסבול הכי הרבה. מה שהם עושים זה פשע נגד אוהדי הכדורגל".
נוויל סיכם: "העקרונות והאתוס של הכדורגל הם של תחרות הוגנת, כך שאם לסטר זוכה באליפות היא הולכת לליגת האלופות. מנצ'סטר יונייטד אפילו לא בליגת האלופות, ארסנל לא בליגת האלופות, הן בושה לכדורגל כרגע. טוטנהאם גם לא בליגת האלופות. יש להן זכות להיות שם? הגיע הזמן שרגולטור עצמאי יעצור את הכוח של המועדונים האלה. מספיק זה מספיק".
6 צפייה בגלריה
שחקני ארסנל עומדים בחומה
שחקני ארסנל עומדים בחומה
"בושה לכדורגל". נוויל תקף גם את ארסנל
(צילום: getty images)
6 צפייה בגלריה
נשיא צרפת עמנואל מקרון ואשתו בריג'יט
נשיא צרפת עמנואל מקרון ואשתו בריג'יט
הביע עמדה נחרצת. מקרון
(צילום: MCT)
גם המנג'ר האגדי של יונייטד, אלכס פרגוסון, לא מתלהב מההודעה הדרמטית: "הדיבורים על הסופר-ליג מבטלים מסורת של 70 שנות כדורגל אירופי. גם כשחקן בקבוצה קטנה כמו דאנפרלמין בשנות ה-60' וגם כמאמן של אברדין, שזכתה בגביע המחזיקות, עבור המועדונים הקטנים האלה מסקוטלנד זה היה כמו לטפס על האוורסט. אברטון מוציאה 500 מיליון פאונד כדי לבנות אצטדיון חדש עם השאיפה להגיע אל ליגת האלופות. אוהדים מכל העולם אוהבים את התחרות כמו שהיא".
נשיא צרפת, עמנואל מקרון, היה תקיף אף הוא, למרות שאף קבוצה ממדינתו לא ערקה לסופר-ליג: "אני מברך כל עמדה של המועדונים הצרפתים נגד ההשתתפות בליגה הזו שמאיימת על הסולידריות העקרונית ועל הספורטיביות. המדינה הצרפתית תתמוך בכל הצעדים שייקחו בהתאחדות ובמנהלת הליגה כמו גם בצעדים של אופ"א ופיפ"א כדי להגן על היושרה של התחרויות, בין אם ברמה הלאומית או האירופית".
ההתאחדות לכדורגל בישראל גם יצאה נגד המהלך והביעה תמיכה בהתאחדויות המקבילות בגרמניה, אנגליה, איטליה וספרד. "הקמת הסופר-ליג היא צינית, מדובר במועדון סגור שאין לו קשר לסולידריות וערכי הספורט", נכתב בטוויטר הרשמי של ההתאחדות.
פורסם לראשונה: 07:46, 19.04.21