יש הרבה דרכים להיפרד ממישהו שנמצא קרוב ללב, אבל במנצ'סטר סיטי חשבו על הוקרת תודה מיוחדת לשחקן אהוב במיוחד. דויד סילבה, שהיה קשר הקבוצה בעשור האחרון, הודיע בחודש שעבר על עזיבה. התקופה שלו במדי הסיטיזינס הייתה יפה למדי, וזה לא מפליא בכלל שהחליטו לפרגן לו בלא פחות מאשר פסל שלו, שיוצב מחוץ לאצטדיון האיתיחאד.
הפסל של סילבה לא יהיה החידוש היחיד מחוץ לאצטדיון במנצ'סטר, ולצידו ייבנה פסל של הקפטן לשעבר וינסנט קומפאני, עוד סמל במועדון, שהודיע על פרישה מכדורגל היום (שני) לטובת תחילתה של קריירת אימון. הפסלים של השניים ייחשפו ב-2021.
5 צפייה בגלריה
דויד סילבה
דויד סילבה
כבוד מיוחד. דויד סילבה
(צילום: AFP)
5 צפייה בגלריה
וינסנט קומפאני חוגג
וינסנט קומפאני חוגג
וינסנט קומפאני חוגג עם סיטי
(צילום: AP)
אבל רגע, סילבה עוד לא פרש והתחנה הבאה שלו בקריירה היא מפתיעה במיוחד. הדיווחים קשרו אותו ללאציו, אבל הוא החליט לשוב הביתה לספרד וחתם בריאל סוסיאדד, אחת מההפתעות המרעננות של העונה שעברה בלה-ליגה. סוסיאדד סיימה במקום השישי בטבלה והשיגה את הכרטיס לליגה האירופית, כך שלא יהיה משעמם בעונה הבאה באנואטה.
אגב, בסיטי לא הסתפקו רק בפסל. בנוסף, אחד ממגרשי האקדמיה לכדורגל בעיר ייקרא על שמו של סילבה ויעוטר בפסיפס של דמותו, מאחד מרגעיו הגדולים ב-1:6 של סיטי על מנצ'סטר יונייטד ב-2011. ההופעה האחרונה של סילבה במדים התכולים הייתה ברגע שבקבוצה פחות ירצו לזכור, כשעלה כמחליף בהפסד 3:1 לליון ברבע גמר ליגת האלופות, בדקה ה-84.
למרות הסיום המעט צורם, יו"ר המועדון חלדון אל מובראק התרכז בטוב: "דויד שם את חותמו על הקבוצה, המועדון ואפילו על הליגה כולה. הוא הועיל לפילוסופיית הכדורגל שאתם רואים היום, הוא נתן השראה לכל הסובבים אותו. הפסל שלו ישמש תזכורת לרגעים היפים שהעניק לנו, לא רק ככדורגלן - אלא כשגריר מעורר השראה".
5 צפייה בגלריה
(צילום: getty images)
ולסילבה באמת היו רגעים יפים. הוא הגיע לסיטי ב-2010 מיד לאחר המונדיאל, אל הקהל האנגלי שלא ממש ידע מי הוא. 29 מיליון אירו שילמו עליו ראשי המועדון אז, ולא דמיינו איזו עסקה מצוינת הם עשו. רשימת התארים שלו מכובדת, וב-434 הופעותיו במועדון הוא הצליח להשאיר חותם שיישאר בלב האוהדים, גם אם תקופתו לא כללה זכייה בגביע האלופות. הוא לוקח איתו ארבע אליפויות, שתי זכיות בגביע האנגלי וחמישה גביעי ליגה.
5 צפייה בגלריה
פסלים שפחות הצליחו. כריסטיאנו
פסלים שפחות הצליחו. כריסטיאנו
פסלים שפחות הצליחו. כריסטיאנו
(צילום: AFP)
ובנוגע לפסל, כל שנותר לסילבה לקוות הוא שהפסל יהיה יותר מוצלח מזה שבנה את הפסל הזכור לשמצה עבור כריסטיאנו רונאלדו, אי שם לפני שלוש שנים.
פורסם לראשונה: 20:05, 17.08.20